Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Flecha weg bij Rabobank

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 04 aug 2009 10:09

Telegraaf schreef:AMSTERDAM - Juan-Antonio Flecha, de beste Rabobank-renner van het afgelopen voorjaar, gaat de Nederlandse wielerploeg verlaten. Vier jaar kwam de Spanjaard voor Rabobank uit. In die periode groeide hij uit tot een vaste waarde in de klassiekerformatie, terwijl hij in de Tour de France veel werk voor Oscar Freire verrichtte. Het afgelopen jaar klaagde Flecha dat hij zich ondergewaardeerd voelde in de ploeg. Flecha is toe aan een nieuwe uitdaging en heeft een nieuw aanbod van Rabobank naast zich neergelegd. Hij heeft een riante aanbieding van de nieuwe Engelse formatie Sky op zak. Duidelijk is dat het budget van Rabobank voor 2010 wordt ingekrompen en dat het aantal renners van dertig wordt teruggebracht naar zo'n 25 coureurs.
Misschien kort door de bocht maar dit verbaast me niets met mannen als Erik Breukink, Erik Dekker en Frans Maassen aan het roer.
De enige die mij fatsoenlijk met renners om lijkt te gaan is Adri van Houwelingen, de andere vind ik maar "managers".

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 04 aug 2009 10:13

oei, straks word Skil nog groter dan Rabobank! Jammer dat ze zo'n renner laten gaan overigens...

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 04 aug 2009 10:18

zou het jammer zijn dat Skil op gelijke voet komt met Rabo dan?
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 04 aug 2009 10:24

ja gerucht ging in de Tour al dat hij naar Sky zou gaan

Jammer om te zien hoe sommige renners niet het talent kunnen ontplooien dat ze in zich hebben

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 04 aug 2009 10:29

MrT schreef:Jammer om te zien hoe sommige renners niet het talent kunnen ontplooien dat ze in zich hebben


Ja en dit ligt meestal aan de ploegleiding.
(ook in andere sporten)

Kijk eens naar een ploeg als Columbia/HTC. Hoe rijden die jongens daar? Hoe gaan die met elkaar om? Als ik dan de ploegleider van die ploeg hoor praten, dan zitten daar werelden van verschil in met een Erik Breukink bijvoorbeeld.

Het beeld van Breukink die zijn felicitaties uitspreekt na de gewonnen rit van Garate staat me nog goed bij. Wat een kille bedoening was dat zeg.

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 aug 2009 10:34

Helaas! Maar misschien dat hij in een andere ploeg wel meer kan gaan winnen, dat gun ik hem zeker.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 04 aug 2009 10:49

Eén Spanjaard gaat nooit alleen weg.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 aug 2009 11:00

de boef van parma schreef:Eén Spanjaard gaat nooit alleen weg.


dat zou een totale leegloop van Rabo betekenen.
Flecha weg
Freire weg
Horillo weg (maar of die nog ooit aan wielrennen toekomt is ook maar een vraag)
Garate weg
Menchov weg (is ten slotte ook een halve spanjaard)

Mis ik er nog eentje?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 04 aug 2009 11:01

Dan is het in no time een Nedelandse ploeg... Ze zullen hun naam wel zuiveren in de Vuelta. (hoop ik)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 04 aug 2009 12:13

Moustache schreef:
MrT schreef:Jammer om te zien hoe sommige renners niet het talent kunnen ontplooien dat ze in zich hebben


Ja en dit ligt meestal aan de ploegleiding.
(ook in andere sporten)

Kijk eens naar een ploeg als Columbia/HTC. Hoe rijden die jongens daar? Hoe gaan die met elkaar om? Als ik dan de ploegleider van die ploeg hoor praten, dan zitten daar werelden van verschil in met een Erik Breukink bijvoorbeeld.

Het beeld van Breukink die zijn felicitaties uitspreekt na de gewonnen rit van Garate staat me nog goed bij. Wat een kille bedoening was dat zeg.


Kort door de bocht maar je kunt Columbia niet met rabo vergelijke. Columbia is gebouwd om overwinningen te halen met Cavendish. Die hebben een aantal hardrijders die zelf ook best zouden kunnen winnen maar volledig in dienst staan van... Als je dan overwinningen haalt is het natuurlijk hosanna. Met een zekerheidje en supersprinttalent als Cavendish is nu eenmaal makkelijker om etappezeges te halen dan een eindoverwinning in een grote ronde.

Als ik rabo was zou ik goed de bezem halen door de selectie en aan een nieuwe ploeg beginnen rond Gesink als kopman. Flecha is een prima renner maar het is geen winnaar. Wellicht dat hij net zoals de meeste rabobankverlaters (Leipheimer etc) met een andere "begeleiding" tot ontplooiing zal komen ;)

Ondanks dat ik Flecha sympathiek vind ik vind het geen verlies voor Rabo.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 aug 2009 12:18

mrcoffee schreef:Kort door de bocht maar je kunt Columbia niet met rabo vergelijke. Columbia is gebouwd om overwinningen te halen met Cavendish. Die hebben een aantal hardrijders die zelf ook best zouden kunnen winnen maar volledig in dienst staan van... Als je dan overwinningen haalt is het natuurlijk hosanna. Met een zekerheidje en supersprinttalent als Cavendish is nu eenmaal makkelijker om etappezeges te halen dan een eindoverwinning in een grote ronde.

LOL, beweer jij nou werkelijk dat de zeges bij Columbia eigenlijk alleen van Cavendish komen of begrijp ik je verkeerd? :p
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 04 aug 2009 12:21

Nee, begrijpend lezen verteld je dat ze komen door het samenwerken v/h team en dat hij door hen als 1e over de streep komt... Mbt de tour e.d.. Snappie? ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie