Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lekker uit de wind

pafdiver
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:30

pafdiver 14 sep 2009 15:42

Als beginnend wielrenner zit ik met de volgende vraag. Het komt regelmatig voor dat ik lekker in mijn eentje aan het trianen ben en ineens hagt er dan iemand in mijn wiel. Soms schrik ik daar van soms hoor ik het aankomen.

Ook ik ga wel eens even bij iemand in zijn wiel zitten om even lekker tempo te draaien.

Zijn hier nou afspraken over of je dit moet aankondigen/afspreken. Of een teken?

Hoe gaan jullie hier mee om?

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 14 sep 2009 15:50

Hangt van je eigen soort training af. Als het in mijn training past verlang ik na verloop van tijd meestal wel dat de ander een keer overneemt of een praatje maakt. Doet ie dat niet dan probeer ik 'm er af te rijden of komt van nature een eind aan het treintje omdat we een verschillende route fietsen.
Als je een beetje doorfietst geef je een teken dat het echt tijd wordt om over te nemen door met je elleboog een zwaai te geven of gewoon af te geven (snelheid eraf zodat 'vanzelf' overneemt).

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 14 sep 2009 16:01

pafdiver schreef: Hoe gaan jullie hier mee om?


Het leukste zijn diegene die heel zachtjes en met een rotvaart je voorbij komen zo van "en je komt niet in mijn/ons wiel"..........

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 14 sep 2009 16:04

't Kan mij niks schelen als iemand in m'n wiel hangt, ik ga er al helemaal niet m'n training voor omgooien (i.e. een sprintje trekken om hem te lossen oid). Als iemand uit zichzelf een beetje gaat zitten overpakken vind ik dan zelfs vervelend aangezien je dan in een lagere hartslagzone terecht komt..

Gewoon even praatje maken is natuurlijk altijd gezellig!

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 14 sep 2009 16:08

Bij mij hangt het een beetje van mijn bui af!

Ene keer vind ik het niet erg en laat ik het en misschien rijden we zo met zijn tweeën (of meer) een heel stuk. Andere keer mot ik er niks van hebben en ga ik langzamer of harder rijden. T'is dan wel een beetje kinderachtig maar, ik blijf een mens met zo zijn ups en down.....en ben nog altijd een kind!

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 14 sep 2009 16:15

Ligt aan mijn training, als de ander in mijn wiel blijft en niet overneemt, dan heb ik er geen probleem mee. Overnemen is inderdaad niet altijd gewenst, als ik teken doe dan is het wel fijn als de ander dan ook netjes overneemt...en dan wel graag gewoon overnemen en niet ineens 5 per uur rapper.

En als het in de training past en het gaat heuvelop, dan is het wel leuk om de krachten even te meten. Meestal trek ik aan het korte eind haha


Als ik wordt ingehaald dan moet ik soms wel moeite doen om niet meteen in het wiel te springen. Met de jaren is dat speelse er wel wat afgesleten en weet nu dat ik gewoon mijn training moet doen...al blijft het soms lastig om iemand te laten gaan.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 14 sep 2009 16:21

Zou het niet mooi zijn om na een paar minuutjes de kop over te geven.......en dan gewoon als een idioot weg te demarreren aan de linkerkant van de weg!?

Helemaal stoer als je dan nog even omkijkt en je bidon bij 25 meter voorsprong weggooid en dan flink door jakkeren.
Niet erg sociaal en wel een soort van mileu-vervuiling, maar wedden dat je jezelf onsterfelijk hebt gemaakt?

groet.nl/danny
FacebookS3RSSite

wilco1
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:36

wilco1 14 sep 2009 16:28

tot je er achter komt na enkele honderden meters dat de persoon nog aan je wiel hangt, wedden dat je jezelf dan onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt ;-)

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 14 sep 2009 16:32

LOL, wilco1 +100, ik zie het helemaal voor me

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 14 sep 2009 16:37

Ik vind het niet erg als er iemand in mijn wiel komt hangen laat maar lekker gaan heb ik niet zoveel last van. Soms hang ik ook wel even een stukje mee bij iemand anders in het wiel en maak even een kort praatje. Als we allebei dezelfde kant op moeten en het klopt een beetje kwa snelheid dan vind ik het juist wel leuk om met iemand anders te fietsen.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 14 sep 2009 16:39

wilco1 schreef:tot je er achter komt na enkele honderden meters dat de persoon nog aan je wiel hangt, wedden dat je jezelf dan onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt ;-)


Als je dat ziet.....direct je fiets over een denkbeeldige eindstreep duwen (liefst met kreet) en met je hoofd omlaag uitrijden! ;-)
FacebookS3RSSite

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 14 sep 2009 17:43

wilco1 schreef:tot je er achter komt na enkele honderden meters dat de persoon nog aan je wiel hangt, wedden dat je jezelf dan onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt ;-)


Nog vele malen leuker is om NIET bij zo iemand IN het wiel te gaan hangen maar er 5 meter tussen te houden .......... :D

Plaats reactie