Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Mendrisio

Gebruikersavatar
wablievoo
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:36
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar wablievoo 22 sep 2009 11:45

Andy Schleck mis ik in het rijtje van kanshebbers.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 22 sep 2009 11:52

Ik verwacht ook niet echt de klimmers, 2 relatief korte hellingen, vraag me af of dat echt het peleto flink zal uitdunnen. Licht eraan hoe de koers gemaakt wordt. Komt toch weer op de laatste 2 a 3 ronden aan waarschijnlijk.
Uiteindelijk verwacht ik wel een paar sprinters die mee kunnen, Boonen en Freire oa. En in de trend van de afgelopen jaren verwacht ik ook weer wat van Kolobnev :)

Wat betreft de nederlanders ben ik heel benieuwd wat Boom kan doen, dit lijkt me ook wel geschikt voor hem, hij lijkt me explosief genoeg om een gaatje te kunnen maken op een klim en dat dan vol te kunnen houden.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 22 sep 2009 11:55

Forza schreef:Laat Freire nog maar een keer zijn best doen. Altijd leuk als iemand een prestatie neerzet die nog niet eerder gedaan is.
Verder hoop ik elk jaar op een Nederlandse overwinning, dus ook dit jaar maar weer.

Volgens een interview in Cyclosprint; Quote> Maar de Spanjaard gelooft er niet in. "Toen ik het parcours verkende, vond ik het heel lastig. Ik zie een kopgroep van vijf spurten voor de zege, en ik zal wellicht ontbreken", zuchte Freire.
"Mendrisio is te zwaar".
Jammer dat hij er zelf niet in gelooft. Heb altijd wel een sympathie voor hem.

Boasson Hagen is mijn tip als wereldkampioen. Ongelofelijk talent die in alle disiplines sterk is.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 22 sep 2009 13:58

Jorisb schreef:Ik verwacht ook niet echt de klimmers, 2 relatief korte hellingen, vraag me af of dat echt het peleto flink zal uitdunnen. Licht eraan hoe de koers gemaakt wordt. Komt toch weer op de laatste 2 a 3 ronden aan waarschijnlijk.


De hellingen mogen dan geen buitencategorie zijn, het gaat wel over een koers van 262(!) km met een totaal van 4655 hm. Dan gaan klimmerscapaciteiten echt wel zwaar tellen. De italianen en spanjaarden hebben genoeg goede klimmers en die zullen er denk wel een harde koers van willen maken. Het laatste wat zij willen is een sprinter meenemen naar de finish

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 sep 2009 14:05

Niet de best klimmer gaat winnen in Mendrisio. Het parkoers is lang en zwaar met 4655 hm maar een echt klimmer kan net niets met die twee klimmetjes. Hij komt er gewoon niet op weg. 20 seconden voorsprong hooguit en dan wordt die weer gegrepen. Dit is een parkoers voor een renenr met veel "inhoud" en daarnaast een goede sprint in de benen heeft.

Wellicht iets voor renners als Husvhod, Hausler, boason hagen, Cunego, Freire, Boom, Sanchez
Live fast; die young. mijn blog

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 sep 2009 14:10

Ik zet patriotistisch en gewaagd in op semi-outsider Boom :)
Hoe hij de etappe in de Vuelta won kon me zeer bekoren..

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 22 sep 2009 14:37

rob74 schreef:Niet de best klimmer gaat winnen in Mendrisio. Het parkoers is lang en zwaar met 4655 hm maar een echt klimmer kan net niets met die twee klimmetjes. Hij komt er gewoon niet op weg. 20 seconden voorsprong hooguit en dan wordt die weer gegrepen. Dit is een parkoers voor een renenr met veel "inhoud" en daarnaast een goede sprint in de benen heeft.

Wellicht iets voor renners als Husvhod, Hausler, boason hagen, Cunego, Freire, Boom, Sanchez


Las dat Haussler niet meedeed, maar idd iemand met een grote inhoud gaat winnen en geen typische klimmer. Daarom denk ik dat de plaatselijke favoriet (Cancellara) ook nog wel voor een verrassing kan zorgen ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 22 sep 2009 14:43

Ik weet nog tijdens het WK in Lugano toen Museeuw won, toen zette iedereen in op een klimmer, maar Museeuw spaarde toen zijn krachten en ging er met de winst vandoor. Dat waren wel iets zwaardere beklimmingen dan in Mendrisio lijkt me.

Verder sluit ik me aan bij rob74, inhoud en een goede "sprint"

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 22 sep 2009 22:00

Jorisb schreef:Ik weet nog tijdens het WK in Lugano toen Museeuw won, toen zette iedereen in op een klimmer, maar Museeuw spaarde toen zijn krachten en ging er met de winst vandoor. Dat waren wel iets zwaardere beklimmingen dan in Mendrisio lijkt me.

Verder sluit ik me aan bij rob74, inhoud en een goede "sprint"



iedereen weet nu op welke brandstof Museeuw reed.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 22 sep 2009 22:18

Ik waag een gokje op Simon Gerrans. Een gevaarlijke outsider als je het mij vraagt. En weer eens wat anders dan de echt grote namen.
Eenvoud kenmerkt het ware.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 22 sep 2009 23:50

Om eens dicht bij huis te blijven,Hoogerland.
Hij blijkt nogal taai te zijn.

Omdat de kopmannen van Nederland het ,om wat voor reden dan ook, diep in de finale net niet trekken.
Zo een kans kan zich dan zomaar voordoen.
Dat zou wat zijn!
Na zoveel kilometers afstand en omhoog komen er toch altijd weer onverwachte namen bovendrijven.
Zij is ook tegen

lancestrong
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:18

lancestrong 23 sep 2009 00:00

Valverde, Cunego, Cancellara, Andy Schleck en Boasson Hagen zijn mijn favorieten...

Plaats reactie