Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Mendrisio

robbey
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 30 sep 2009 16:32

hadden alle nederlanders daar dan maar last van gehad...

dan was hoogerland nu wereldkampioen

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2009 17:32

de zwarten schreef:Ik ben het toch nog altijd niet eens met wat men (o.m. Fiedoo) zegt over het belang van de ploeg in het behalen van een toeroverwinning.

Contador (had ik al berekend) mocht zelfs nog voor Bouygues gereden hebben in de ploegentijdrit (remember hoe ze allen uit de bocht vlogen?), voor Quickstep of voor AG2R, en zelfs bijna nog voor Skil, en hij had nog genoeg tijd zelf gepakt bergop om de Tour te winnen. Een tour winnen kan wel gemakkelijker in de juiste ploeg, maar als je de genen van een tourwinnaar hebt, dan win je hem gewoon (kijk naar Pantani, Lemond, . Cadel heeft net ietsje te kort, en met of zonder goeie ploeg wint hij nog niet.

Het ploegbelang is wél belangrijk als de favorieten ongeveer gelijkwaardig zijn, zie je vaak in de ronde van Spanje en Italië. Maar in de volgende Tours zie ik dat met Contador gewoon niet gebeuren.


Contador is natuurlijk beter dan Evans maar in het verleden zijn er nog topfavorieten naar huis gereden vooraleer de tour wel en goed begonnen was omdat hun ploeg niet sterk genoeg was.
Als je twee minuten in een ploegentijdrit aan je been krijgt van een ploeg zoals radioshack met leipheimer, kloden, een beter voorbezreide armstrong, misschien Landis dan moet je toch al heel sterk zijn en nergens nog steken laten vallen of je hebt een probleem.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2009 17:36

Daarnaast krijg je het probleem dat RadioShack waarschijnlijk met veel renners kort gaat staan. Als die omstebeurt gaan demareren ben je zijnde Contador 't bokje als het niet steil genoeg is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 01 okt 2009 17:57

Tenzij Contador bij Caise d' Epargne gaat rijden...met Valverde en consorten kan hij omgekeerd hetzelfde doen?

Misschien moeten Evans, Menchov en Wiggins in hetzelfde team gaan rijden, dan kunnen ze om de beurt in het wiel van een van die mannen van The Shack gaan hangen...noemen we het team wieltjeszuigers (met Joop aan het roer).

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 02 okt 2009 12:45

Geer schreef:Misschien moeten Evans, Menchov en Wiggins in hetzelfde team gaan rijden, dan kunnen ze om de beurt in het wiel van een van die mannen van The Shack gaan hangen...noemen we het team wieltjeszuigers (met Joop aan het roer).


Als rechtgeaard Joop-fan wil ik hier toch even een lans breken voor Joop: Joop heeft de naam een wieltjeszuiger te zijn geweest, maar onterecht!
Hij was namelijk wel de enige die überhaupt in het wiel kon blijven van het fenomeen Merckx. Merckx kwam van een andere planeet, van de rest was Joop zo'n beetje de beste en dat heeft hij ook meermalen getoond door.... aan te vallen waar hij kon. Waalse Pijl, Amstel Gold, de Tour van 76, de Tour van 79 enz. enz. enz......

Je krijgt geen erelijst met zo'n 200 overwinningen door een wieltjeszuiger te zijn.

Laat het een ieder duidelijk zijn!

:)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 okt 2009 13:45

Edwin01 schreef:
Geer schreef:Misschien moeten Evans, Menchov en Wiggins in hetzelfde team gaan rijden, dan kunnen ze om de beurt in het wiel van een van die mannen van The Shack gaan hangen...noemen we het team wieltjeszuigers (met Joop aan het roer).


Als rechtgeaard Joop-fan wil ik hier toch even een lans breken voor Joop: Joop heeft de naam een wieltjeszuiger te zijn geweest, maar onterecht!
Hij was namelijk wel de enige die überhaupt in het wiel kon blijven van het fenomeen Merckx. Merckx kwam van een andere planeet, van de rest was Joop zo'n beetje de beste en dat heeft hij ook meermalen getoond door.... aan te vallen waar hij kon. Waalse Pijl, Amstel Gold, de Tour van 76, de Tour van 79 enz. enz. enz......

Je krijgt geen erelijst met zo'n 200 overwinningen door een wieltjeszuiger te zijn.

Laat het een ieder duidelijk zijn!

:)


en niet te vergeten: wereldkampioen!! op zijn 38°???
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 02 okt 2009 14:01

fiedoo schreef:
Edwin01 schreef:
Geer schreef:Misschien moeten Evans, Menchov en Wiggins in hetzelfde team gaan rijden, dan kunnen ze om de beurt in het wiel van een van die mannen van The Shack gaan hangen...noemen we het team wieltjeszuigers (met Joop aan het roer).


Als rechtgeaard Joop-fan wil ik hier toch even een lans breken voor Joop: Joop heeft de naam een wieltjeszuiger te zijn geweest, maar onterecht!
Hij was namelijk wel de enige die überhaupt in het wiel kon blijven van het fenomeen Merckx. Merckx kwam van een andere planeet, van de rest was Joop zo'n beetje de beste en dat heeft hij ook meermalen getoond door.... aan te vallen waar hij kon. Waalse Pijl, Amstel Gold, de Tour van 76, de Tour van 79 enz. enz. enz......

Je krijgt geen erelijst met zo'n 200 overwinningen door een wieltjeszuiger te zijn.

Laat het een ieder duidelijk zijn!

:)


en niet te vergeten: wereldkampioen!! op zijn 38°???


Schijnt hij toch -sssssssst, sssssssssssst- kado gehad te hebben...? ;)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 02 okt 2009 14:09

Kadootjes op een WK? Denk het niet....... Lemond en Argentin gunden elkaar gewoon het licht in de ogen niet....

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 02 okt 2009 14:25

dat was een afknapper toen die winst van Joop!

hij had het nodige geluk en maakte optimaal gebruik van de situatie,
EN was er toch bij vooraan, anders win je niet!

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 02 okt 2009 15:41

Afknapper? Prachtige en verdiende winnaar!!!

Lang leve Joop!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 05 okt 2009 12:42

Ahh, die Joop. Maar dat bedoel ik nu juist. De hedendaagse wielervolgers geven renners al snel het predikaat 'wieltjeszuiger' oid. Evans is nu eenmaal de renner die hij is. Bergop wegrijden is niet voor iedereen wegegelegd, nog iets minder voor Evans. Ik vind het sneu voor de man die hij zo vergruisd wordt. Kijk het is een rare vogel, maar fietsen kan ie wel! Daarom de link met Joop. Als hart onder de riem voor de 'wieltjeszuigers'.

Plaats reactie