Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Go !!Johnny Hoogerland

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 sep 2009 02:35

ZorroI schreef:
perik schreef:
C a s r a n schreef:Nou, het gaat toch niet alleen over die test. Van ex-ploegmaten van hem die ploegstages deelden hoor je alleen maar verhalen dan dat die jongen -vrij vergelijkbaar met Bruylandts- op het dégoutante af over weinig andere zaken praatte dan pharmaceutische spulletjes, en idd daarnaast bleek zijn testosteron-gehalte nogal hoog te zijn (bleek nogal een lady killer). Hij heeft een bijzonder kwalijke reputatie op dat vlak. In een ploeg als VacanSoleil is dat geen hinderpaal, bij andere wel.


De grote bestrijder van de loze verdachtmakingen (zie discussies over LA, etc) spreekt! Dus je hebt van horen zeggen dat hij met weer iemand anders over pharmaceutische spulletjes heeft gepraat?! Je bent wel een beetje selectief in welke verdachtmakingen je wel en niet vindt kunnen Casran. Mooi woord dat degoutant.


100% mee eens.
En nogmaals vind ik het nogal bot om Hoogerland een 'Clown' te noemen. Hoogerland had dus klaarblijkelijk wat ruige jaren, is tot inzicht gekomen hetgeen nu vruchten afwerpt. Mensen mogen geen fouten meer maken? Zonder fouten leert men over het algemeen niet of erg langzaam.
Je zult ook geen overtogen woord over Contador horen uit Casran zijn mond ofschoon ook Contador wel twijfelachtig was in het verleden (of ben ik nu ook weer te persoonlijk Casran?). Moeten we alles posten zonder in te gaan op vorige posts en namen te noemen?

Ah, hier spreken we allemaal weer over doping en, zonder mooie woorden te gebruiken, zijn WIJ dus impliciet ook weer verdacht? Ik trek het over de limiet hier zoals iedereen begrijpt maar feit BLIJFT dat niemand schuldig is tot het tegendeel bewezen is. Hoogerland is, zoals AM-Classic al aanhaalde, nooit positief getest en DUS onschuldig.
Breek me de bek niet open over LA. Ik ga zo beginnen aan het boek: 'Vuil spel. Het systeem Armstrong' van, jawel, Walsh en Ballester. Armstrong zijn verhaal met Walsh ken ik wel en wil het nu ook van weer eens een andere kant lezen.



Ik wou voornamelijk het enthousiasme over Hoogerland even temperen. Het gaat er helemaal niet over dat hij er vroeger niet voor leefde en nu plots wel; dat is het verhaal wel eventjes verdraaien. Hoogerland wordt al jààren in wielermilieus in 1 adem genoemd met z'n uitgebreide kennis van apotheken (of dat nu terecht is, daar kan je nog even een boompje over op zetten), net zoals Dave Bruylandts de bijnaam "dokter Dave" kreeg... in die zin bekijk ik zijn plotse verbetering toch even met argusogen. Ik schrik dan wel even als blijkt dat sommigen beweren hem langer te volgen en dit verhaal niet kennen.

Ik zie veel liever ander Nederlands talent in de Vuelta ontbolsteren hoor!


ZorroI schreef:
C a s r a n schreef:
intersantos schreef:Zo, die Casran in zijn zak steken. Ik zeg +100


Ik ben niet eens wielrenner, doe wel aan triatlon en duatlon... your point being?


Jij (Casran) ziet hier toch op een Wielren Forum. Moet ik het verder uitleggen dat we het DUS over wielrennen hebben. Jij reageert toch ook als wielrenner of niet?
Je mengt je in een Wielren onderwerp en dan moet je je niet in ene ervanaf maken maken met een argument dat je 'niet eens wielrenner bent.


Sinds wanneer is dit een forum van wielrenners? Dit forum heet "Fiets Forum", dus wielertoeristen, triatleten, wielrenners, veldrijders, horen hier toch allemaal thuis? En het onderdeel van dit forum gaat over Wielrennen, so?
"Intersantos" schrijft dat ik de quote "net niet wielrenner" in mijn zak mag steken, terwijl ik geeneens wielrenner ben... beetje belachelijk van Intersantos dat hij beweert dat ik iets "in mijn zak mag steken" terwijl hij klaarblijkelijk mij niet kent. Logisch antwoord van mij dus dat ik mij door die quote niet aangesproken moet voelen ;)

Ter vergelijking: als ik schrijf "al die vrouwen weten er eigenlijk niets van", en iemand antwoord "haha, daar heb je ZorroI wel goed liggen", sja, dan ben jij toch ook helemaal geen betrokken partij? Voilà ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 21 sep 2009 09:02

Helaas ,geen enkele wielrenner die met sprongen beter gaat presteren zal nog ontkomen aan verdachtmakingen zonder hard bewijs.
Daar zullen zij dus mee om moeten leren gaan.
Een sterk verbaal acteren in de media blijkt dan ook in de praktijk steeds belangrijker te worden.
Zij is ook tegen

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 28 sep 2009 13:34

Hoogerland sluit droomseizoen goed af

Artikel op NUsport
NUsport schreef:"Hij was zondag bij de wegwedstrijd van de WK wielrennen de beste Nederlander, maar dat interesseerde Johnny Hoogerland niets.
© ANP

De Zeeuwse wielrenner werd veertiende, maar had die plaats met alle plezier geruild. ''Ik was liever 85e geworden als Karsten maar op het podium had gestaan.'' Daarmee gaf de renner van Vacansoleil precies aan welke rol hij in Mendrisio had; die van knecht.

''Ik vroeg Karsten in de finale nog of ik iets voor hem kon doen, maar hij zat er doorheen. Ga maar voor je eigen kans, zei hij. Maar ja, ik zat er ook helemaal doorheen. Ik kon geen boe of bah meer zeggen.''

Meespringen

Hoogerland brak dit seizoen door in het wielerpeloton. Hij maakte indruk in de Ronde van Spanje en was zondag in Mendrisio de beste Nederlander in koers. ''Ik hield me 160 kilometer rustig, dat was de afspraak. Daarna moest ik meespringen.''

Dat deed de coureur veelvuldig, hij toonde zichzelf andermaal. ''Ik heb een droomseizoen gehad. Daar heb ik in de winter veel voor gedaan. Maar ik weet dat ik nog veel beter kan. Vooral in de trainingen zijn er nog vorderingen te maken.''
© ANP
Mag ik zeggen dat hier een gouden randje aan zit?


Ja, dat mag ik zeggen...
You should see me go downhill...

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 28 sep 2009 23:29

Dat mag je zeker wel zeggen.
Als die wolk van goede vorm volgend seizoen een stevig fundament blijkt dan gaan we nog wat beleven.
Zij is ook tegen

jowolar
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 aug 2009 19:20

jowolar 30 sep 2009 17:09

Ik vond vooral de Oranje fietsen van Vacansoleil op het WK mooi, verder geweldige prestatie van Hoogerland. Feit blijft dat iemand schuldig is na een veroordeling en niet na een verdachtmaking. Naast het ´net niet wielrenner zijn´ is er ook nogal wat te verbeteren in de jurische hoek:-)

Trouwens, alle Triathleten zitten aan de dope, anders hou je dat nooit vol:-P
Livestrong!

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 09 okt 2009 07:17

oranje wk fietsen van vacansoleil?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 10 okt 2009 00:06

stoli schreef:oranje wk fietsen van vacansoleil?




http://www.fiets.nl/sportnews.asp?NewsId=113455
Dit frame is toch oranje?
Of word er iets anders bedoelt?
Zij is ook tegen

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 23 okt 2009 00:47

He, Hoogerland geeft toe dat hij volgend jaar slimmer moet koersen om ook daadwerkelijk te winnen. Hij valt aan omdat hij wat onzeker is of dat hij wel de toppers in de finale bij kan houden.

Ik vind het goed dat hij zich realiseerd dat hij anders moet koersen om resultaten te boeken.

Owja, dit heb ik net gezien bij studio sport.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 23 okt 2009 15:38

Heel verstandige keuze van Hoogerland om bij Vacansoleil te blijven, hier is hij toch kopman of mede kopman tijdens de grote wedstrijden. Als hij verhuist naar een pro-tour ploeg als Rabobank of Lotto, waar even sprake van was. Dan kan hij gaan knechten voor de huidige kopmannen in die teams.
Hopelijk kan hij nu die extra stap maken en volgend jaar mee doen om de knikkers is de grote wedstrijden.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 23 okt 2009 15:42

simic schreef:He, Hoogerland geeft toe dat hij volgend jaar slimmer moet koersen om ook daadwerkelijk te winnen. Hij valt aan omdat hij wat onzeker is of dat hij wel de toppers in de finale bij kan houden.

Ik vind het goed dat hij zich realiseerd dat hij anders moet koersen om resultaten te boeken.

Owja, dit heb ik net gezien bij studio sport.


Toch kan het ook wel eens slim zijn om wat vroeger weg te rijden. Zoals Vacansoleil het in Lombardije probeerde was best aardig. Ok, je moet een beetje geluk hebben dat ze in de achtervolgende groep even naar elkaar blijven kijken. Maar wat zijn je kansen als je tot het laatste moment wacht wanneer iedereen op scherp zit?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 23 okt 2009 17:05

Vind het schitterend dat "we" weer eens een aanvaller hebben. En eentje met een uitgesproken mening, zie het ondershirt met de ode aan VDB. Dit zal hem bij sommige gelijk meer verdacht maken.
Verder hoop ik dat Hoogerland volgend jaar net zo voor de dag komt en een koers als de AGR wint.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 okt 2009 19:16

ilfalco2004 schreef:Vind het schitterend dat "we" weer eens een aanvaller hebben. En eentje met een uitgesproken mening, zie het ondershirt met de ode aan VDB. Dit zal hem bij sommige gelijk meer verdacht maken.
Verder hoop ik dat Hoogerland volgend jaar net zo voor de dag komt en een koers als de AGR wint.


Ja die tekst over VDB werd even genoemd door het Belgische commentaar maar zij konden het toen niet lezen. Wat stond er op JH zijn ondershirt?

En inderdaad. Schitterend hoe hij koerst zonder enige gene of remmen. Ik ben Johnny uit het vlakke Zeeland en ik rijdt jullie hier berop allemaal het snot voor de ogen. Prachtig!!
Met iets meer beleid in zijn koersen (niet meteen erin vliegen maar een goede ontsnapping afwachten en van daaruit solo wegspringen) en hij wint grote koersen volgend jaar.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie