Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De Armstrong soap

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 dec 2009 12:17

Het valt me op dat de pers stroom royaal begonnen is. Nu al een paar dagen is het Armstrong die zich aanvallend uitlaat over Contador en het is nog winter.
Ik vind dat hij een geniaal spel speelt, hij neemt een ego risico, maar het is een vorm van intimidatie die best op hoog niveau is. Maar eigenlijk vind ik het niet leuk. Ik vind Contador best okay, daarna vind ik Andy helemaal leuk en Armstrong vind ik stiekem tien keer niets, ik vind het af en toe een arrogante lul, maar het erge is, ik koop zijn praatjes wel, de hele wereld, mij incluus hobbeld achter de man aan, lekker met zo'n geel armbandje.
Ik vind het negatieve richting Contador niet okay, is dit iets wat echt des Armstrongs is of gebeurde dit in het verleden meer?
Wat vinden jullie ervan?
Hoe ver zal hij doorgaan?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

grev047
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:14

grev047 31 dec 2009 12:34

Marketing technisch is die man geniaal. De vraag is doet hij het allemaal bewust of onbewust?
En zo kijk ik er ook naar. De al dan niet gespeelde vetes zijn vooral vermakelijk. Ik ben persoonlijk geen fan van LA, maar het spel mag ik wel. Ik besef ook dat, als je deze man tegen je hebt, het vreselijk irritant kan zijn. Het je uit balans kan brengen. Het bloed onder je nagels vandaan kan halen. Ik verheug mij al op de Tour2010. Heerlijk al dat gekonkel. Let the play begin....of is tie al begonnen?
Voor mij is hij altijd de winnaar gezien de leeftijd en de wilskracht. Prachtig spelletje dat poirkeren.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 31 dec 2009 12:56

Weleens een amerikaan met een schare amerikaanse fans gezien die zichzelf niet het beste vind wat de wereld is overkomen?

Het is bijna secte-achtig gedrag.

Together, we americans rule the world.
Together we stand strong.
Together we can get away with anything.
Hence, we are as close as possible to being gods and all other.......are just common people.

LiveStrong!
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 dec 2009 12:58

roflmao
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 31 dec 2009 13:02

GastheerG schreef:
danny1407 schreef:Het is bijna secte-achtig gedrag.


Bijna?


Bijna als in het overtreft secte-gedrag?
Dus net niet.........maar nog iets erger?

;)
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 dec 2009 13:05

maar serieus, laat ik alle uitspraken op een rijtje zetten, althans die ik vinden kan
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 31 dec 2009 13:09

Je kunt natuurlijk op verschillende manieren naar wielrennen en wielrenners kijken. Prestaties zeggen mij wat dat betreft meer dan een sympathieke uitstraling. Armstrong imponeert - in allerlei opzichten - al jaren en als geen ander in zijn tijd. Dat ie niet sympathiek is zal me worst wezen.
... más allá ...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 dec 2009 13:10

grev047 schreef:Marketing technisch is die man geniaal. De vraag is doet hij het allemaal bewust of onbewust?


Reken maar dat hij alles bewust doet. Voor hem is de tour allang begonnen.

Ik heb heel veel respect voor hem als sportman. Wat hij heeft laten zien tijdens zijn overwinningen in Frankrijk was indrukwekkend. Maar dat continu in de publiciteit treden met verhalen over Contador vind ik een zwaktebod. Hij stelt dat Contador tactisch niet zo sterk zou zijn en dat hij fouten heeft gemaakt door aan te vallen richting Verbier en door aan te vallen terwijl zijn luxe knecht Klöden moest afhaken. Laat ik nu net denken dat de aanval richting Verbier juist de sleutel tot zijn tourzege is geweest. Tactisch sterk dus. En als ik Contador was geweest had ik niet op Klöden gewacht. Wie is er nou de kopman? Dat het niet in Armstrong zijn plaatje paste is een heel ander verhaal.

De irritaties bij Armstrong komen voort uit het feit dat hij had gedacht de absolute kopman te kunnen worden en zo opnieuw de tour te winnen. Dat is tegengevallen en nu moet Contador het ontgelden. Beter zou hij eens laten zien dat hij Contador ergens in de bergen of met een tijdrit kan verslaan. Maar dat zit er denk ik niet meer in.

Ik denk overigens niet dat Armstrong zich anders kan opstellen. Hij heeft jarenlang zo gewerkt. Altijd een ploeg om hem heen die volledig in zijn dienst moest rijden, tactische plannen werden allemaal op hem afgestemd. Hij was jarenlang de koning van de tour. Ga dan maar eens proberen om terug te keren terwijl je niet langer de beste bent. Wel heel dapper om het toch te proberen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 31 dec 2009 13:14

Ach, ik laat het maar niet aan mijn hart komen; egenlijk gaat het nogal aan mij voorbij allemaal...
Als ik me druk wil maken dan doe ik dat liever over belangrijkere zaken dan een Amerikaanse renner op zijn retour die niet kan verkroppen dat hij niet meer de onbetwiste meester is van het peloton (en die, toen hij dat wel nog was, ook al erg giftig reageerde op al wie niet voor hem op de knieën kroop - zie Pantani); hoedanook heeft hij er, door Contador stokken in de wielen te steken, wèl voor gezorgd dat de laatste Tour nog wat spannend was - anders had die laatste immers helemààl fluitend en met de vingers in de neus gewonnen, dus dat moeten we hem wel nageven...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 31 dec 2009 13:16

Het is en blijft een briljant coureur, dat staat denk ik buiten kijf. Wat ik jammer vind aan zijn manier van rijden is de manier waarop hij wedstrijden volledig lam legde en mensen die zich niet aan zijn regels hielden 'bestrafte'. Afgelopen jaar vond ik het in de Tour weer een genot om naar te kijken, vooral omdat hij toen niet meer de onbetwiste kopman was.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 dec 2009 13:21

Hier dit vond ik in een paar tellen online:

Armstrong zei daarop dat zijn ploeggenoot te nerveus is, terwijl hij daar veel te goed voor is.

"Het was een ongelukkige dag voor Alberto. Hij bulkt van het talent maar moet nog heel veel leren", liet Armstrong optekenen.

Ik ben onder de indruk van de atleet Contador. Maar daar stopt het'

"Wij zijn echt oneerlijk en onvriendelijk behandeld", vertelt hij. "Vanaf het begin van de Tour heeft de Spaanse pers alleen maar negatief over ons geschreven. De Spaanse sportkrant Marca likte Alberto's achterste.

'Was ik Contador, dan stopte ik met leuteren en begon met het bedanken van de ploegmaats. There is no I in TEAM'.

'Als je net voor de tweede keer de Tour hebt gewonnen en je bent de koning van Spanje, dan is het normaal dat alle stories allright zijn. Zijn loopbaan is amper begonnen. Laat ons over vijftien jaar nog eens praten.

Als je dan leest wat Spaanse sportkranten als Marca elke dag verspreidden: zoveel vieze dingen, ongelofelijk. Complete bullshit, slijmstukken, dikke leugens. Ze zeiden dat we hem achterlieten tijdens de Tour. Onlangs nog verklaarde hij dat hij geen tijdritwielen had zoals ik tijdens de Tour. Yeah. (kwaad) Ten eerste: dit is niet juist. Ten tweede: dat is gemakkelijk te bewijzen. Je hoeft maar de telefoon te grijpen en naar fietsenfabrikant Trek te bellen. Ik snap wel dat de Spaanse media achter hun held staan, maar het was zo onwaar wat werd afgedrukt. Come on, op het einde van de dag moet je als journalist godverdomme toch de waarheid verkondigen.

'De conclusie is dat er acht van de negen renners die de Tour reden, weg zijn. Naar een andere ploeg. Zelfs zijn slaapkamergenoot.'


Hier spreekt ook frustratie uit hoor, het is een beetje nijd, net als dat gezicht op het podium, een klein verwend kereltje dat niet kreeg wat hij wilde lijkt het wel. Zou dat echt zijn om Contador dwasr te zitten of is ie gewoon vervelend?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie