Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Live GPS tracking voor het thuisfront

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 12 apr 2010 13:13

Ik zoek een manier om het thuisfront bij mijn fietsen te betrekken, maar dan wel live: dus mij virtueel zien ploeteren op een berg. Ook als ik in het buitenland fiets, dus beperkte kosten van dataverkeer is belangrijk.
Ik heb een Windows Mobile 6.1 met touchscreen en gps.
Ik weet wel dat de i-phone ook eigen applicates heeft, maar dat werkt bij mij dus niet.
Ik heb nu de volgende applicaties gevonden:

www.trackr.nl
Is in de eerste plaats een soort vriendennetwerk. Zelf getest, werkt goed.
Voordeel:
- Live synchronisatie goed instelbaar hoe vaak hij upload
Nadelen:
- Geen grafiek voor hoogte
- Mist meer sportspecifieke informatie en overzichten
- Had te lang nodig om telefonisch uit te leggen aan een leek hoe hij mij kon vinden (dus site werkt niet intuitief)

www.coachr.com
Nog niet zelf getest, maar dit haal ik uit de website:
Voordelen:
- gemaakt voor sporten
- overzicht met grafiek voor snelheid en hoogte, eventueel meer data te uploaden als hartslag
Nadelen:
- Upload elke seconde de data, lijkt niet instelbaar.

Nog meer ervaringen of vergelijkbare/betere applicaties?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

michiel_
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 aug 2008 01:39

michiel_ 13 apr 2010 01:45

www.poi66.com

Hier heb je de mogelijkheid tot het loggen van je gps coordinaten via een http link. Er staan ook programma's voor windows mobile op die hier de mogelijkheid voor bieden.

Ik gebruik het wel eens voor hikes.

gjlp
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 apr 2009 21:07

gjlp 14 apr 2010 15:41

http://free.3dtracking.net/

ik gebruikte dit op mijn nokia e71. Realtime volgen in google earth en maps. Weet niet of je er wat aan hebt..

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 14 apr 2010 17:55

Ik ga vanavond even die Coachr testen, ziet er leuk uit.
In het buitenland wil je dit sowieso niet, want bij het minst of geringste dataverkeer betaal je je al scheel.

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 14 apr 2010 17:59

Geen ideeen over alternatieven. Wel een tip om op te passen met welke dataverbinding betreffende applicatie, in het buitenland, zijn data verstuurt.

Het zou vervelend zijn als je straks bij terugkomst in Nederland geconfronteerd wordt met een torenhoge rekening voor dataroaming :-/ Alles wat enkel met UMTS werkt zou ik persoonlijk al afschrijven.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 14 apr 2010 18:39

Het blijven allemaal net suboptimale oplossingen.

poi66 maakt volgens mij niet een continue live tracking mogelijk, maar is meer een sms dienst waar je af en toe je laatste positie achterlaat.

free3dtracking heeft als voordeel dat je het makkelijk kunt opnemen in je eigen site, maar dan weer geen snelheid en hoogte grafiek/data, maar niet makkelijk op de site zelf er veel mee kan voor vreemden.

Het dataverbruik punt is inderdaad helemaal waar, maar met bijvoorbeeld Trackr wel instelbaar hoevaak hij een internetverbinding maakt: van elke 10 tot elke 600 seconden (of alleen achteraf). Dus lijkt hiermee redelijk in de hand te houden.

Bij Vodafone het volgende gevonden:
Tarieven Data Maandbundel op Reis
Data Maandbundel op Reis* € 16,81 per maand excl btw, maximaal 20 MB in Passport landen
Sms OP REIS INTERNET AAN naar 4000
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 14 apr 2010 21:19

Zojuist http://www.coachr.com uigeprobeerd met mijn E71 en de daarbij behorende app.
Ging uitstekend. Vriendin gevraagd hoe de live data ging en het was helemaal up to date. Zie hier voor de gepresenteerde data. Je kan hem met behulp van de knoppen links kan je hem embedden op je eigen site. Met wat voorwerk kan je dan ook je toekomstige training embedden, want je kan via de app. op je phone alvast een training aanmaken - stoppen - hervatten.

Al met al is dit een leuke optie om mijn vader die op dit moment 3 maanden in Spanje zit op de hoogte te houden met wat ik tijdens de AGR uitvreet.

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 14 apr 2010 21:44

bij mijn telefoon krijg ik coachr nog niet aan de gang. te nieuw of zo
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 14 apr 2010 23:24

Alexd schreef:bij mijn telefoon krijg ik coachr nog niet aan de gang. te nieuw of zo


Te nieuw? Je telefoon of coachr?

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 15 apr 2010 00:20

Bij mijn 2 telefoons ook problemen. Zowel een HTC Artemis als een HTC Diamond willen niet werken. De eerste maakt geen contact met de gps en de tweede maakt geen training aan. Trackr werkt wel, maar is minder mooi.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 15 apr 2010 00:20

coachr ziet er gelikt uit, jammer nog geen Iphone app.
Via mobileme van apple kunnen ze thuis wel zien waar ik uithang, maar geen verdere gegevens.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 15 apr 2010 00:23

Alexd schreef:Live GPS tracking voor het thuisfront

1984 :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie