Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Evans nieuwe stijl van rijden

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 21 apr 2010 18:16

Wat vinden jullie van Cadel's nieuwe aanpak, niet meer plakken en afwachten maar actiever rijden? Hij wint zojuist de Waalse Pijl op magnefieke wijze.

Ook buiten de race om lijkt hij veranderd van 'norse' negatieve persoon naar een 'relax'd' benaderbare persoon die open staat voor alle vragen.

Bij mij heeft hij i.i.g. veel respect afgedwongen het laatste jaar.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 21 apr 2010 18:26

Oh lekker dan dit...ik zit nog op het werk en had de Waalse Pijl opgenomen om vanavond onder het eten leuk te kijken. Tja, moet ik maar niet op het forum komen.

rodion
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:55

rodion 21 apr 2010 18:32

Mee eens. Hij was in de AGR ook al actief van voren en was nu niet te snel op kop zoals vorige keren. Weet Contador ook weer dat wielrennen niet gewoon hard fietsen is maar dat er meer bij komt kijken.
L'enfer, c'est les autres

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 apr 2010 21:40

Ik heb gehoord dat BMC hem zelfs op een cursus juichen wil gaan zetten, daar is hij namelijk nog niet zo heel goed in. ;)
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 21 apr 2010 21:45

Ik was al een beetje fan van Evans en dat word ik nu alleen maar meer. En wat dat plakken betreft; dat is ook een beetje groter gemaakt dan het was. Alsof een renner als Mentsjov er lustig op los demarreert.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 apr 2010 21:46

Otje 2 schreef:Wat vinden jullie van Cadel's nieuwe aanpak, niet meer plakken en afwachten maar actiever rijden? Hij wint zojuist de Waalse Pijl op magnefieke wijze.

Ook buiten de race om lijkt hij veranderd van 'norse' negatieve persoon naar een 'relax'd' benaderbare persoon die open staat voor alle vragen.

Bij mij heeft hij i.i.g. veel respect afgedwongen het laatste jaar.


Als je wat meer dan de Tour van 2008 had gekeken had je dit topic niet geopend...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 21 apr 2010 21:55

Otje 2 schreef:Wat vinden jullie van Cadel's nieuwe aanpak, niet meer plakken en afwachten maar actiever rijden? Hij wint zojuist de Waalse Pijl op magnefieke wijze.
Rodion schreef:Mee eens. Hij was in de AGR ook al actief van voren en was nu niet te snel op kop zoals vorige keren. Weet Contador ook weer dat wielrennen niet gewoon hard fietsen is maar dat er meer bij komt kijken.


Volgens mij heeft Cadel anders vanmiddag de koers gewonnen door perfect te plakken en op de laatste meters de winst te pakken.

Maar als ik het van jullie begrijp... Is het ineens geen plakken meer wanneer je op de laatste heuvel in de laatste 10-20 meter van de koers pas op kop rijd?


Daarmee wil ik echter niet zeggen dat ik Evans geen goede renner vind!

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 21 apr 2010 22:06

Al die ' heisa' rond het ' plakken ' van evans is zo totaal verkeerd als het maar kan zijn.. Evans demarreert NIET minder dan andere renners, er wordt soms gewoon van hem verwacht dat hij demarreert wanneer zijn hartje 200 slagen per minuut doet.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 21 apr 2010 22:52

Dacht dat Evans vorig jaar in de Waalse Pijl ook op kop reed op de Muur van Hoei, alleen te vroeg toen.

Zoveel verschil is er niet tussen de stijl van Evans in de Waalse Pijl van dit jaar en vorig jaar.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 21 apr 2010 22:52

Ik heb Evans niet zo aanvallend zien koersen vandaag. Kolobnev bijvoorbeeld, dat was aanvallend. Evans sprint "gewoon" de laatste 100m het beste.

Aantrekkelijk om te zien is het niet, maar tja, als je weet dat je als je bij kan blijven net dat beetje extra aankan in de sprint en dan kan winnen, waarom niet? Met mooi rijden win je ook niet alles.

Ben het trouwens wel helemaal met Eric eens, een cursus juichen kan geen kwaad.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 21 apr 2010 23:01

Er zijn nog wel winnaars van de Waalse Pijl die niet euforisch juigend over de streep kwamen. Ook daar moet je nog een klein beetje energie voor hebben, mss was hij zo diep gegaan dat zelfs dat niet meer ging?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 apr 2010 23:04

Hij moet juist niet leren juichen!

De onhandige blijdschap van Evans vind ik persoonlijk mooier om te zien dan die ingestudeerde gebaartjes die andere renners soms maken. Evans juicht zoals hij is.

Plaats reactie