Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Topic Geenstijl

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 07 mei 2010 17:00

vivo schreef:Ja het is amusement. Nee het was geen intiem moment, en als het wel een intiem moment was dan moet je dat soort momenten niet doen plaatsvinden op de openbare weg, dezelfde openbare weg waar je tevens geen toestemming nodig hebt om te mogen filmen.
Met intiem bedoel ik dat deze uitboezemingen bedoelt waren voor de aanwezigen en niet voor iedereen op het internet. De rechter vond het plaatsen van de beelden op internet onrechtmatig, dus was hij het daarmee eens.
Ik bent het eens met de reactie van ukkie: "Het probleem is dat mensen niet meer de consequentie willen dragen van hun eigen daden."
Het probleem met dat kul-argument is dat je het net zo goed kunt toepassen op GeenStijl. Toen een adverteerder wegliep ging GeenStijl opeens hun homepage aanpassen om de adverteerder weer blij te maken:

http://webwereld.nl/article/view/id/49358

Blijkbaar gaat geld dan plots boven de GeenStijl principes. De consequenties van hun daden bevielen blijkbaar niet.
Ik maak wel de kanttekening dat je 'willekeurig gekozen topic' niet representatief is voor alle topics op Geenstijl.
Het was idd niet helemaal willekeurig, maar ik heb gewoon een topic gepakt van de homepage. Ik heb niet gezocht naar een smeuig topic.
Ik stel voor dat je een brief aan Geenstijl schrijft en dit punt aankaart. Het is te overwegen dit niet onder je eigen naam te doen.

Blijkbaar ga je ervanuit dat GeenStijl hier niet normaal op kan reageren en gaat proberen om mij kapot te maken. Dus raadt jij mij af om op een normale manier met hen in discussie te gaan (met vermelding van mijn naam).

Vind je het normaal dat mensen bang moeten zijn om een brief te sturen als ze het met iemand oneens zijn? Of vindt je dat de macht van de massa gaat boven individuele vrijheiden?

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 07 mei 2010 20:17

Aapje schreef:Het probleem met dat kul-argument is dat je het net zo goed kunt toepassen op GeenStijl. Toen een adverteerder wegliep ging GeenStijl opeens hun homepage aanpassen om de adverteerder weer blij te maken
Ik zie niet waar Geenstijl zich hier als slachtoffer opstelt. M.a.w. een goed voorbeeld rijk jij hier aan dat Geenstijl juist wel de consequenties van hun daden aanvaardt en zich aan veranderende omstandigheden aanpast.
Aapje schreef:Vind je het normaal dat mensen bang moeten zijn om een brief te sturen als ze het met iemand oneens zijn? Of vindt je dat de macht van de massa gaat boven individuele vrijheiden?
Ik schrijf op dit forum ook niet onder mijn eigen naam, jij wel? Heel gebruikelijk is het op internet om niet onder je eigen naam te schrijven en dat heeft vaak niets met angst voor de massa te maken.
Of vindt je dat de macht van het individu gaat boven vrijheden van de massa?

Plaats reactie