Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro etappes in NL

basko
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 mar 2009 08:28

basko 05 mei 2010 01:01

voor maandag wordt Noordenwind aangegeven. lijkt me een (errug) vlot ritje te worden richting Middelburg dan! ik sta in Kamperland te kijken, of misschien bij de finish (wat zou mooier zijn, tips? Ik ben in Zeeland)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2010 01:22

Ik wacht het weer af. Heb een plaatje in mijn hoofd wat ik graag wil schieten in Zeeland, maar dan wil ik wel een beetje mooie "Hollandse Luchten" hebben en geen grijs grauw wolkendek.
In dat geval blijf ik lekker thuis en wacht ik mijn kans af in juli.
Less is bore

bobbie_vp
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 15:04

bobbie_vp 06 mei 2010 15:08

Ik ga aan het begin van "de dam" staan, in Zuid-Holland tegen Zeeland aan, Misschien kan ik hier nog een aanval aanschouwen, of een mooi staaltje waaierrijden zien.

botto
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:52

botto 06 mei 2010 19:41


k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 07 mei 2010 11:51

Wat is nu wijsheid om met parkeren te doen als je met de auto naar de proloog wilt komen?

Een P+R buiten de stad pakken (bijvoorbeeld bij de Arena)?

Ik kom uit de buurt van Den Haag, wil eerst even de stad in met vriendin en dan ergens langs het parcours de proloog bekijken.

Iemand tips?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 mei 2010 11:55

Als de Giro gewoon in Italië zou starten had ik je al aangeraden om lekker met het openbaar vervoer het centrum in te gaan. Nu helemaal. Gewoon lekker met de trein gaan of inderdaad een P+R buiten de stad gebruiken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mei 2010 12:10

@k33z: Buitenveldert is op zaterdag gratis parkeren en niet heel ver van het Olympisch stadion, maar volgens mij kan je beter met de trein komen (A'dam Zuid voor Stadion, Centraal voor centrum-deel van de proloog)

Iemand al een link naar een start(volgorde)lijst voor morgen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 mei 2010 12:29

Ik ga zelf morgen toch ook maar even kijken. Was eerst van plan om een toertocht in de Ardennen te doen maar ik zit dit seizoen nog genoeg op de fiets en de Giro komt niet ieder jaar om te hoek voorbij. Een proloog is ook wel leuk om even bij rond te kijken en wat foto's te schieten. Bovendien zie ik de Giro later nog in Italië en dan is het wel aardig om het verschil kwa sfeer en beleving eens te peilen.

Even lekker uitgebreid bij het rennerskwartier rondkijken. Bij het Waterlooplein even kijken of er nog mooie retro shirts hangen en dan een beetje langs het parcours naar de finish lopen om wat plaatjes te schieten van renners in actie.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 07 mei 2010 12:39

Ga morgen ook lekker kijken, hoop dat het droog blijft, maar het lijkt er wel op.

Net als Bottechia in het rennerskwartier kijken (hopelijk is het niet zo hermetisch afgesloten als bij de TdF) en dan langs het parcours naar de finish lopen en wat plaatjes te schieten

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 07 mei 2010 15:21

Enkele tips:
- De oprit van de Vlissingse Boulevard, gaat toch echt even serieus omhoog. Boulevard geeft ook kans op mooie plaatjes.
- De afrit van de Vlissingse Boulevard is misschien spektakel: steil, en onderaan een vrij scherpe bocht met kort daarop kasseien.
- Bij noordenwind is het stukje langs het kanaal door Walcheren van Vlissingen naar Middelburg tegenwind (en volle finale).
- De bocht vlak voor de finish in Middelburg: lijkt me erg riskant.
- Bij noordenwind is de beste kans op waaiers de stukken over de eilanden, dus op Voorne-Putten (traject Spijkenisse-Hellevoetssluis) en op Schouwen (naar Renesse). Die lopen in westelijke richting. De dammen liggen volgens mij te noord-zuid, dus wind achter. Bij de gebruikelijke zuiden- en zuidwestenwind is het omgekeerd - en dat zou veel mooiere waaiers geven.

Mijn programma voor maandag: eerst hier kijken (ze komen op 1 km van mijn huis voorbij), dan in de auto naar m'n geboorteplaats Vlissingen scheuren, daar kijken op Boulevard en daar groot scherm zoeken om finish op te kijken. Probleem wordt wel Vlissingen in komen, geloof ik, want ze rijden daar in een lus omheen, en dat is dus vrijwel ondoordringbaar voor de auto. Gelukkig heb ik een plaatselijke informant (broer) die me wel wat kan loodsen.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

botto
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:52

botto 07 mei 2010 17:27


Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mei 2010 17:43

Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag:
http://www.gazzetta.it/Sport_Vari/Golf/ ... ometro.pdf
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie