Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

fleppestijn
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2010 12:25

fleppestijn 28 mei 2011 21:16

Ach, het commentaar bij eurosport is best leuk om naar te luisteren, beter dan bij sporza op dit moment. Alhoewel bij de voorjaarsklassiekers het commentaar bij sporza wel weer leuker is, vooral omdat ze zo lekker chauvinistisch zijn;)
Fietsen is afzien.

eelcoz

eelcoz 28 mei 2011 21:17

fleppestijn schreef:Ach, het commentaar bij eurosport is best leuk om naar te luisteren, beter dan bij sporza op dit moment. Alhoewel bij de voorjaarsklassiekers het commentaar bij sporza wel weer leuker is, vooral omdat ze zo lekker chauvinistisch zijn;)


Dat is dan erg persoonlijk blijkbaar, want ik vind Eurosport nog dramatischer dan de NOS. Sporza altijd fijn om naar te luisteren zolang je inderdaad het chauvinisme incalculeert (echter, vergelijk het eens met de NOS bij EK en WK's voetbal, dat is nog veel erger).

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 mei 2011 21:23

Dat laatste stukje van de Ventoux heb ik al een paar keer opgefietst, ja. Ook die 20km ervoor trouwens. En o.a. ook de Mortirolo, Grand Colombier, Artzamendi, Kitzbüheler Horn, Parpaillon, en de Cauberg. Doet dat iets ter zake dan?

In dat YouTube-fragment wordt eveneens niet getoond dat Pantani — ergens halverwege de Ventoux — een paar keer moest lossen uit de kopgroep. Speelde hij toen nog verstoppertje? Hoe dan ook, volgens mij doet het allemaal niet ter zake. Het gaat er gewoon om dat ze allebei niet voluit naar de meet reden. Maar jij ziet dat kennelijk anders, jij denkt dat Armstrong niet harder kon (en vond hem vervolgens toen al een gepatenteerd leugenaar). Da's dan jouw mening. Prima. Het is in ieder geval niet de mijne.

Back on-topic: Wel een beetje flauwe etappe vandaag.

Nog een laatste reactie: 1) Pantani moest inderdaad eerst lossen, maar je gaat er aan voorbij dat Pantani iedereen nog op afstand fietste , behalve LA en het een pur sang klimmer was; iemand die 10 keer kon sterven op de fiets .
Ik vroeg of je dat laatste stukje kende omdat je dan weet dat dat erg steil is en dus niet is is waar je zomaar tegen 30 per uur nog opspurt.
Mijn respect voor je prestaties op die beruchte cols! :-)
On topic:
ik mis simoni, een goeie Di Lucca, een cunego in vorm, een basso, ...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 28 mei 2011 21:46

@Fiedoo: het is toch echt wel heel duidelijk dat Armstrong Pantani gewoon laat winnen, een spurtje ziet er toch echt wel anders uit dan dit... Trouwens wel echt nog mogelijk om daar 30 op te spurten hoor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 22:31

Fiedo, je zit er echt naast hoor. Lijkt een beetje alsof je nu je eigen waarheid aan het creeren bent.
fiedoo schreef:
ik mis simoni, een goeie Di Lucca, een cunego in vorm, een basso, ...


We HADDEN een C,
we Hadden een E,
We Hadden een R,
We Hadden een A........

En nu niet meer :)
(en Basso mikt op de Tour).
NOS is trouwens toppunt van triestheid: zelfs geen interviewtje of wat dan ook bij het Sportjournaal. Paar nieuwsflitsen van de dag.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 mei 2011 22:58

http://www.youtube.com/watch?v=6q38Gyjv4EE&NR=1

bekijk 4'30" en 5' en je zult zien dat LA Pantani probeert los te rijden ( 2° maal is niet zichtbaar op dit filmpje). Waarom probeer je één Km voor de meet iemand los te rijden om hem 1 km verder te laten winnen?
Mijn visie: de weg was (heel) steil, de benen waren leeg en degene met de "grote oren" dreef met wind mee het eerste over de meet.
Degene die de overwinning zogezegd wegschonk had inderdaad zoveel respect voor zijn tegenstander dat hij hem "elefantino" noemde. Als je zo bevriend bent met iemand schenk je inderdaad de overwinning weg.:-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 29 mei 2011 00:13

Maar Fiedo kijk eens naar die aankomst man, Beiden sprintten niet eens? Lance blijft gwn hetzelfde tempo rijden als hij constant reed.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 mei 2011 00:22

Nieuweling schreef:Maar Fiedo kijk eens naar die aankomst man, Beiden sprintten niet eens? Lance blijft gwn hetzelfde tempo rijden als hij constant reed.


Is niet het antwoord op mijn vragen!( zie vorige email).
Met verzuurde benen kun je niet meer sprinten, zeker niet op het einde van een colzoals de ventoux en op een stuk van +10%.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 mei 2011 00:22

Wat me opvalt bij het filmpje, a dat er veel meer dan nu staand geklimd werd, en b dat je ook zonder carbon snel naar boven kan fietsen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mei 2011 02:08

Tja de goede oude tijd van het eposjezen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 29 mei 2011 12:51

Gaat het nog over de giro?
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 29 mei 2011 15:58

Dinictus schreef:Gaat het nog over de giro?


Ik vrees dat daar niet al te veel over te zeggen is momenteel, dus ja... ;)

Wat betreft dat filmpje. Nog niet eerder gezien, maar als ik het zo bekijk zitten de heren P & A er toch redelijk doorheen. Kan me dus wel een beetje vinden in wat Fiedoo stelt. Toch blijft het lastig om goed te beoordelen. Zijn er ook interviews bekend waarin door Armstrong hierop wordt ingegaan? Heeft hij werkelijk verklaard dat het een cadeau-tje was?

Plaats reactie