Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

jeroen33
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 aug 2010 23:58

jeroen33 27 mei 2011 21:18

ZO hoort sport te zijn.....

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 27 mei 2011 22:19

Gewoon heel slim van AC, geen enkele italiaan zal hem onderweg nog uitfluiten, zo maakt hij veel vrienden in het peloton. Hij deelt cadeautjes uit en gaat straks met het grootste cadeau aan de haal.
Geen hebzuchtige kannibaal.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2011 22:32

Daniel1975 schreef:Ja je mist iets. Als je goed kijkt zat hij er eerst aan de ruime kant zowat naast, kiest vervolgens de andere kant en wil door een gaatje wat er niet is. De deur wordt niet eens erg bot dicht gegooid.
Was voor de jury geen enkele twijfel, uitslag kwam binnen paar tellen al.


Ja, na nog een keer gekeken te hebben lag de ruimte wel op rechts maar het is niet verboden om voor links te kiezen al bracht hij zichzelf hiermee wel in de problemen. De deur werd weliswaar niet bruut dicht gesmeten maar Visconti werd toch echt wel bijna de hekken in gedrongen.

Wellicht verkeerde keuze Visconto idd.

Immo schreef: Ik hoop niet dat ik tegen jou hoef te sprinten dan.


Je opmerking raakt kant nog wal. Je hoeft ook niet tegen Visconti te sprinten.

Heb ik ergens stellig beweerd dat Visconti (ik vroeg toch of ik iets miste) 100% gelijk had? Ga liever inhoudelijk in dan zo'n one liner.
Ik vroeg toch ook of ik iets gemist had. Nu ik het nog een keer kijk dan duikt Visconti idd naar links terwijl rechts de ruimte lag.

Whatever.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

eelcoz

eelcoz 28 mei 2011 00:26

scottpch schreef:Gewoon heel slim van AC, geen enkele italiaan zal hem onderweg nog uitfluiten, zo maakt hij veel vrienden in het peloton. Hij deelt cadeautjes uit en gaat straks met het grootste cadeau aan de haal.
Geen hebzuchtige kannibaal.


Toch werd het Armstrong wel kwalijk genomen dat hij Pantani liet winnen in de Tour van 2000. Het kwam nogal vernederend over. Dat was vandaag veel minder het geval, maar toch.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 28 mei 2011 01:20

eelcoz schreef:
scottpch schreef:Gewoon heel slim van AC, geen enkele italiaan zal hem onderweg nog uitfluiten, zo maakt hij veel vrienden in het peloton. Hij deelt cadeautjes uit en gaat straks met het grootste cadeau aan de haal.
Geen hebzuchtige kannibaal.


Toch werd het Armstrong wel kwalijk genomen dat hij Pantani liet winnen in de Tour van 2000. Het kwam nogal vernederend over. Dat was vandaag veel minder het geval, maar toch.


Je moet niet vergeten dat Pantani op dat moment een grotere renner was dan Lance met een betere erelijst.

De onderlinge verhoudingen lagen vandaag heel anders.

En Lance vond het leuk om Pantani Olifantje te noemen... niet bepaald sympathiek.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 mei 2011 02:22

Nogmaals: Armstrong liet Pantani niet winnen op de Ventoux. Bekijk zoals ik 20 - maal de videocassette van de beklimming en hoe meer je kijkt hoe meer het duidelijk wordt dat LA de laatste 2 kms Pantani heeft proberen los te rijden. Zelfs de laatste 100m zie ik nergens ook maar LA inhouden of remmen of wat dan ook.
Wie zegt dat LA Pantani liet winnen moet mij maar eens zeggen op welk ogenblik je dit kunt merken. LA was toen al een manipulator en gepatenteerd leugenaar. Zeggen dat Pantani de rit cadeau kreeg is ook voorbij gaan aan het feit dat hij wel 10 keer demarreerde, telkens opnieuw, en er iedereen afreed behalve LA.
Laten winnen dat is zoals vandaag, dat je echt in de remmen gaat of stopt met trappen om iemand voor te laten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 12:09

Maar back on topic: gaat Alberto vandaag wel de etappe opeisen? Ik denk het wel.
Less is bore

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 28 mei 2011 12:43

Daniel1975 schreef:Maar back on topic: gaat Alberto vandaag wel de etappe opeisen? Ik denk het wel.


Grote kans van wel denk ik; hij ziet er ook nog redelijk fit uit, maar daar valt natuurlijk moeilijk van buitenaf over te oordelen. Denk zelf dat het hele peloton redelijk kapot zit, na zulke zware dagen. Het aantal uitvallers blijft i.i.g. beperkt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 12:50

Nog eens goed naar het profiel gekeken: benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Denk dat de Finestre niet voor extreem veel sensatie gaat zorgen: er zit nog een te lange afdaling in richting het laatste klimmetje. Alleen zal de deur wagenwijd open staan aan de achterkant met die continue stijgingspercentages.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 28 mei 2011 14:39

Wat rijdt die kruijswijk nog fantastisch he na drie weken koers... potverdorie, dat manneke kan toch een potje hardfietsen hoor.. Hopelijk kan hij vandaag nog wat tijd pakken op rujano, zodat hij die morgen in de tijdrit kan verpulveren! Kruijswijk top 10!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 16:18

Hij zag er gisteren nog behoorlijk fris uit.
Maar ik vraag mij af of Rujano op het steile werk niet iets beter uit de voeten kan. Ben benieuwd, ga er vanmiddag lekker voor zitten :)
Less is bore

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 mei 2011 17:10

fiedoo schreef:Nogmaals: Armstrong liet Pantani niet winnen op de Ventoux. Bekijk zoals ik 20 - maal de videocassette van de beklimming en hoe meer je kijkt hoe meer het duidelijk wordt dat LA de laatste 2 kms Pantani heeft proberen los te rijden. Zelfs de laatste 100m zie ik nergens ook maar LA inhouden of remmen of wat dan ook.
Wie zegt dat LA Pantani liet winnen moet mij maar eens zeggen op welk ogenblik je dit kunt merken. LA was toen al een manipulator en gepatenteerd leugenaar. Zeggen dat Pantani de rit cadeau kreeg is ook voorbij gaan aan het feit dat hij wel 10 keer demarreerde, telkens opnieuw, en er iedereen afreed behalve LA.
Laten winnen dat is zoals vandaag, dat je echt in de remmen gaat of stopt met trappen om iemand voor te laten.

Nogmaals: complete onzin. Je hoeft niet in je remmen te knijpen of je benen stil te houden om iemand te laten winnen. Sterker nog: dat zou pas écht gênant zijn! Gewoon even niet aanzetten is immers al ruim voldoende (net zoals Contador gisteren deed). En zo geschiedde het ook in de betreffende etappe naar de Ventoux. Zowel Armstrong als Pantani reden niet volle bak meer richting de meet, hetgeen op deze beelden... goed te zien is. Maar het staat eenieder uiteraard vrij om er anders over te denken. ;))

Back on-topic: Ben benieuwd naar de Finestre zometeen!

Plaats reactie