Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 11 mei 2011 19:17

Weening!

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 11 mei 2011 19:17

Zit je toch weer gewoon te genieten van het wielrennen, hoe wrang ook na de laatste dagen..
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 11 mei 2011 19:19

Ritzege en rose trui. Knappe prestatie van Weening. Witte trui voor Kruiswijk.
Ik vind wel dat dit parcours meer geschikt is voor een eendagswedstijd als voor een ronde.
Nu maar hopen dat het met Slagter goed afgelopen is. De valpartij zag er slecht uit.

eelcoz

eelcoz 11 mei 2011 19:24

Oef, die Slagter ging ook hard onderuit, zag er niet zo fijn uit, maar hij bewoog gelukkig wel.

Mooie winst van Weening, had gedacht dat ze 'm nog wel zouden pakken. Plus de roze trui!

Die onverharde afdaling, dat kan echt niet hoor. Ik vond dat ze bij Sporza groot gelijk hadden door te stellen dat dit echt gekkenwerk is. Trouwens, Tankink was ook flink pissed daar na z'n materiaalpech. Kijken wie hij vanavond op z'n bek wil slaan.;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 mei 2011 19:29

Super dubbel van Weening.

Persoonlijk had ik niet gejuicht als ik over de finish zou komen maar wie ben ik.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 11 mei 2011 19:33

Knappe overwinning.

En over het juichen na de overwinning.
Snap heel goed dat veel mensen het daar moeilijk mee hebben (ik ook overigens), maar wanneer kan het dan wel weer?
Of kan het de gehele ronde niet meer?
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 11 mei 2011 19:36

Juichen is heel logisch na zo'n rit maar even een vingertje naar boven of de champagne laten staan bij het huldigen zou toch zeker op zijn plaats zijn geweest. Desondanks toch een hele knappe overwinning van Weening en natuurlijk hopen dat Tom Jelte Slagter niet al te ernstig geblesseerd is!
Canyon Ultimate CF SL 2016

Gebruikersavatar
immo
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:37

Gebruikersavatar immo 11 mei 2011 20:13

Wat een paniek bij de val van Slagter zeg, werd er zelf helemaal naar van.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 11 mei 2011 20:15

Bottecchia schreef:Ik vind juist dat het parcours van een grote ronde zoveel mogelijk aspecten van de wielersport aan bod moet laten komen. Zo krijg je een winnaar die over alle onderdelen gemeten de beste is geweest.


Mee eens! Maar ik vind de ondergrond waarop gereden wordt geen aspect, dat moet gewoon asfalt (nou, vooruit klinkers...) zijn. Aspecten van de wielersport zijn voor mij sprinten, klimmen, dalen, tijdrijden....
Maar nogmaals, ik vind P-R geweldig om naar te kijken maar dan wel als eendagswedstrijd.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 11 mei 2011 20:16

havana schreef:Super dubbel van Weening.

Persoonlijk had ik niet gejuicht als ik over de finish zou komen maar wie ben ik.


Tsja, het eerbetoon is geweest, we gaan weer verder. Vanavond bij het diner een glas heffen op Wouter.

Ik vind het niet zo nodig dat de hele Giro nu alleen maar in de schaduw van Wouter wordt geplaatst. Het veranderd niets aan de situatie... ik kan me ook niet voorstellen dat zijn familie op dat soort sentimenten zit te wachten.

Anders gezegd: Pieter is een (goede?) collega van Wouter, maar meer ook niet. Het is ook heel opdringerig om de overwinning op te dragen aan Wouter. Het zou iets heel anders zijn als het om Tyler Farrar ging.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mei 2011 20:34

Mooie zege voor Weening. Leuk om weer eens een Nederlander een etappe te zien winnen.

En van mij mag 'ie juichen hoor. Is ondanks de ellende van de afgelopen dagen toch gewoon een hoogtepunt in zijn loopbaan. En ook bij hem zat er natuurlijk spanning op. Mag hij zich dan gewoon even uiten? Het rouwproces is gisteren afgesloten. De renners moeten nu weer verder. Hoe hard dat ook is. En maak je geen zorgen. Hij gaat de komende weken dagelijks aan Weylandt denken.

Die val van Slagter was inderdaad schrikken zeg. Met alle commotie er om heen. Is ook logisch natuurlijk want ook bij de volgers zit de stress nog volop in het lijf. Ik hoop dat we snel positief nieuws krijgen over zijn gezondheid.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mei 2011 20:53

Van twitter:

@GioLippens:
Hoor net uit eerste hand dat Slagter niet buiten bewustzijn is geweest. Wel hard op hoofd en rug terecht gekomen. Flinke hoofdwond.

@Theo_Bos:
Zware val van Tom Jelte zonder blijvende ernstige schade hoor ik net. Misschien wel sleutelbeen..

Dat lijkt dus gelukkig mee te vallen.

Plaats reactie