Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2021 21:50

Ik begin het wel bijzonder te vinden dat de Belgen op het forum vooral vertellen hoe niet goed het gegaan is met de Nederlandse dames. Ja, natuurlijk had ik Marianne willen zien winnen, maar is het in het algemeen voor het dameswielrennen zo erg dat er een keer geen Nederlandse wint?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 25 sep 2021 22:03

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 01 okt 2021 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 25 sep 2021 22:09

In dit geval wel @jans. Ze komen met een superploeg aan de start en iedereen verwacht dat ze de koers (hard) zullen maken en de Italiaanse selctie heeft dat pienter bekeken en gevat gereageerd als het nodig was, zeker in de laatste hectometers waren ze ook op het appel. Met weer een bijzondere rol voor longho Borgini al viel ze wel te vroeg stil). Wat de persoonlijke aanvallen van Vollering, Blaak en Brand betreft, daar kan ik weinig begrip voor hebben. Natuurlijk kan je alles goedpraten maar deze stonden in schril contrast met het gedegen ploegwerk van V.Vleuten, V.Dijck en zelfs Pieters die zich de ganse dag ontfermt heeft over Marianne. En ja ik vind het zeer erg voor Vos en was dan ook sterk ontgoocheld in de uitslag maar ere wie ere toekomt we hebben een mooie en vooral sterke (en slimme) winnares gezien met een indrukwekkende machtssprint

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2021 22:24

Ik ben het wel met je eens @ottorongo. Maar ik denk dat het toch al wel even duidelijk is dat niet alle dames door één deur kunnen. Dat is heel jammer.
Ik vraag me wel af of alle dames aan het einde nog meer konden dan alleen meerijden.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 25 sep 2021 22:33

Dat is natuurlijk een open deur intrappen, wij voelen hun benen niet.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 sep 2021 22:55

Kiekeboe schreef: 25 sep 2021 21:28 Zo goed is de teamspirit blijkbaar niet:
Ik schaam me de ogen uit mijn kop
Misschien nog een een beetje frustratie van de OS?
Het zal altijd lastig blijven met 4 even? goede wielrenster aan de start.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 25 sep 2021 23:37

ottorongo schreef: 25 sep 2021 22:09 In dit geval wel ..
en morgen kan de Belgische mannenploeg laten zien hoe je de grote favoriet in je team wel de wereldtitel laat winnen ;)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 25 sep 2021 23:54

In onze ploeg zitten geen 5 wereldtoppers zoals de Nederlandse dames.
Of moet ik het zien als een voorschot op het leedvermaak indien het niet lukt. Ik vind uw bijdrage moeilijk om de juiste bedoeling ervan te doorgronden.Ik zie het als leedvermaak (dat is tenminste de eerste indruk die ik heb.Tell me if I'am wrong.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 sep 2021 03:08

Een aantal observaties.

Van Vleuten, Van Dijk en Brand waren heel actief maar hun aanvallen leken nogal "random" en meer kwantiteit dat kwaliteit. Vos reed zeer attent en deed wat ze moest doen: wachten, wachten, wachten.
De vier Nederlandse dames van SD Works vielen enorm tegen. Goed, van Van der Breggen weten we dat ze hopeloos uit vorm is c.q. er eigenlijk geen zin meer in had en sportief had ze feitelijk niet zoveel in de selectie te zoeken. Was het niet haar afscheidskoers geweest dan was ze denk ik niet gestart c.q. niet opgesteld. Pieters heb ik eigenlijk niet serieus in beeld gezien, Blaak twee amechtige pogingen en dat was het en Vollering was ook een schim. Zij heeft zelf ook een meer dan behoorlijke eindsprint en ik had toch eigenlijk verwacht dat ze of een late uitvalspoging zou doen of de sprint voor Vos zou aantrekken, maar er gebeurde helemaal niets. Seizoen net te lang?

De Italiaanse dames waren het meest succesvol in wat de meeste andere ploegen ook deden: naar Nederland kijken. De Duitse en Amerikaanse dames deden hetzelfde. Britten hadden alles op Deignan gezet waarbij Henderson ontzettend veel werk opknapte maar ze was er niet in de eindsprint.

Kopecky: was het de druk van de opgeklopte Belgische verwachtingen? Ik vrees van wel, gecombineerd met de afstand en de zwaarte van het parkoers.

IJzersterke wedstrijd van Vas en Arlenis Sierra. Van de Cubaanse had ik, tot een paar weken geleden (1e etappe Ardèche) nog nooit gehoord maar ze was zowel onderweg als in de sprint erg sterk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 sep 2021 07:37

Dat is wat de meeste ploegen doen, afwachten en naar NL kijken wat die doen.
De Italianen zijn daar meesters in de laatste 10jr op wereldkampioenschappen, die rijden geen meter op kop en laten de anderen en met name NL de kastanjes uit het vuur halen.
Catenaccio op de fiets.....
Het was allemaal net niet scherp genoeg, de uitvallen van de nederlanders, met als gevolg dat er weer een italiaanse met de zege ervandoor ging. :(

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2021 07:58

Van Vleuten heeft wel degelijk voor de ploeg gereden hoor. Die heeft serieus veel kopwerk gedaan om de boel te slopen.
Eigenlijk had Vd Breggen hier helemaal niks te zoeken. Fout van Gunnewijk om die op te stellen voor een ererondje.
Less is bore

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 sep 2021 08:06

Als ze niet was opgesteld hadden we geen vervanger mogen sturen. Ze heeft deze plaats als titelverdedigster.
o'7o

Plaats reactie