Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2021 09:28

:lol:
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 sep 2021 13:13

timo2.0 schreef: 18 sep 2021 00:26 Het is wel interessant dat in de luwte van de discussie welke Belg kampioen mag worden een aardig rijtje buitenlandse concurrenten naar topvorm toegroeit.
1 belg dus en niemand anders: wout van aert, vakkundig geprepareerd door de lotto jumbo visma begeleiding, nog een geluk dat in Nederland niemand supportert voor hun landgenoten zoals bvb VDPoel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 sep 2021 13:38

fiedoo schreef: 18 sep 2021 13:13
timo2.0 schreef: 18 sep 2021 00:26 Het is wel interessant dat in de luwte van de discussie welke Belg kampioen mag worden een aardig rijtje buitenlandse concurrenten naar topvorm toegroeit.
1 belg dus en niemand anders: wout van aert, vakkundig geprepareerd door de lotto jumbo visma begeleiding, nog een geluk dat in Nederland niemand supportert voor hun landgenoten zoals bvb VDPoel.
Ik heb je reactie nu driemaal gelezen en ik weet oprecht niet wat je bedoelt te zeggen. Volgens mij is de discussie in België (Vlaanderen) op dit moment toch vooral Wout wordt wereldkampioen tenzij Evenepoel zich aan niet de teamorders houdt en zelf probeert wereldkampioen te worden. In die discussie in de Vlaamse media en Vlaamse social media komt het mij voor alsof die twee überhaupt geen buitenlandse concurrentie hebben.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 sep 2021 13:43

timo2.0 schreef: 18 sep 2021 13:38 Volgens mij is de discussie in België (Vlaanderen) op dit moment toch vooral Wout wordt wereldkampioen tenzij Evenepoel zich aan niet de teamorders houdt en zelf probeert wereldkampioen te worden. In die discussie in de Vlaamse media en Vlaamse social media komt het mij voor alsof die twee überhaupt geen buitenlandse concurrentie hebben.
Ok Timo 😂
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2021 14:05

Daar lijkt het op ja; WvA voor de wegtitel en Evenepoel voor de tijdrit
Maar dat mag toch ook wel?! Het honderdjarig bestaan van het WK wordt in de traditionele Vlaamse wielerstreek uitgevochten dus geen wonder dat heel België op z’n kop staat.

Ik vind het nochthans mooi om te zien! Vandaag in Knokke de aftrap met prachtig weer en leuke evenementen voor de jeugd en wat BV’s (Otto Jan Ham bijv. )
Morgen echt koers.
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 18 sep 2021 14:14

Ik had geluk deze morgen. Ik mocht een stuk van het afgesloten WK 2021 parkoers op rijden tussen Knokke en Brugge. Neen, niet de volle 42km, maar net geen 28km ervan. Best eens leuk om ongestoord volle gas te kunnen/mogen rijden. Ik had er op dat moment al een goeie 60km opzitten, maar dat mocht de pret niet deren.

Die 27,74km deed ik in 49:39 (33,5km/u gemiddeld). Voor mijn doen en leeftijd geen slechte cijfers. Gemiddelde hartslag 146.

Wat ik wel weet, dat het morgen (en de volgende dagen) vooral mentaal een hele opgave zal zijn. Er zitten enkele hele lange rechte stukken in. Het enige voordeel is dat je andere renners kan zien voor je rijden. En het parkoers is zodanig gemaakt, dat je overal wel eens vol in de wind komt te zitten. Veel wind verwacht men niet, maar aan zee en de polders is er altijd een zeebries. Net altijd dat tikkeltje meer dan in het binnenland.

Het WK is voor de regio natuurlijk erg in trek. Ondanks alle verkeersproblemen, verwacht ik morgen veel volk. Wel niet overal, want op sommige plaatsen is het niet aangenaam om te staan. Op andere plaatsen zal er ambiance tot en met zijn (Vlaamse kermis).

Wat ik wel weet is dat de volgende dagen Brugge uitgebreid in beeld zal komen. De volgende maanden en jaren is dit weer goed voor het toerisme. Dat mag stilaan weer op gang komen.

Ja, ik ben best fier op mijn stad.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2021 15:53

Je mag ook best fier zijn op je tijdritje trouwens :winkthumb:
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2021 16:45

Lopez en Movistar gaan uit elkaar. Met wederzijds goedbevinden het contact ontbonden per 1 oktober.

Benieuwd waar hij heen gaat. Klasse renner in mijn optiek
Do or don’t, there is no try

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 18 sep 2021 17:21

Enzzo schreef: 18 sep 2021 16:45 Benieuwd waar hij heen gaat. Klasse renner in mijn optiek
vanaf dag één na de rel zijn de geruchten terug naar Astana. Aangezien die optie nog steeds genoemd wordt zal dat ook wel gebeuren.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 sep 2021 08:35

timo2.0 schreef: 18 sep 2021 13:38 Volgens mij is de discussie in België (Vlaanderen) op dit moment toch vooral Wout wordt wereldkampioen tenzij Evenepoel zich aan niet de teamorders houdt en zelf probeert wereldkampioen te worden. In die discussie in de Vlaamse media en Vlaamse social media komt het mij voor alsof die twee überhaupt geen buitenlandse concurrentie hebben.
Gisteren op de cross in Beringen met heel wat mensen gepraat over het komende WK. Blijkbaar hebben die mensen meer kennis van koers dan wat jij op social media leest (ik heb/lees geen social media).
Opvallend was dat de meeste mensen vrezen voor een scenario zoals op de Olympische spelen en het voor VanAert quasi onmogelijk wordt geacht om WK te worden.
Er wordt wel degelijk rekening gehouden met andere renners die in vorm zijn zoals Sonny of renners die zich wat weggestoken hebben zoals VdP.
Ook voor de tijdrit wordt het meeste kans toegedicht aan Kung/Ganna, voor Wout en Remco in het beste geval podium.

Er is wat mij betreft toch een groot verschil tussen de wieler-internet/social media-kenner en de echte wieler/kenner/liefhebber.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 sep 2021 08:40

Ongelooflijk triest nieuws naar aanleiding van het komende WK ; Chris Anker Sorensen overlijdt na aanrijding.

https://www.hln.be/wk-wielrennen/triest ... ~aa96c87e/

i-mac

i-mac 19 sep 2021 10:17

lugosi schreef: 19 sep 2021 08:40 Ongelooflijk triest nieuws naar aanleiding van het komende WK ; Chris Anker Sorensen overlijdt na aanrijding.

https://www.hln.be/wk-wielrennen/triest ... ~aa96c87e/
Dit is heel erg jammer. Heel vreemd dat hij daar (havengebied, zij het met een apart fietspad) verzeild is geraakt (GPS?). Je kan heel gemakkelijk het parkoers (volledig afgesloten voor alle verkeer) volgen tot aan de aankomst, of omgekeerd, naar de start. Alleen andere fietsers worden soms toegaleten.

Een domper op de feestvreugde die hier heerst in Brugge.


Edit : nu weet ik waar het ongeval zich heeft voorgedaan. Jammer genoeg verleende Sörensen geen voorrang. Ik passeer hier heel veel, en weet dat je heel goed uit je doppen moet kijken, wegens slecht zicht én vrachtverkeer die geen rekening houdt met fietsers.
Laatst gewijzigd door i-mac op 19 sep 2021 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie