Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jun 2021 12:01

timo2.0 schreef: 17 jun 2021 23:09
fiedoo schreef: 17 jun 2021 20:54
timo2.0 schreef: 17 jun 2021 09:45
Helaas stikt het op internet van de niet zo serieuze Vlamingen. Evenepoel hoefde Bernal enkel maar even te volgen en dan zou hij in de tijdrit het roze pakken.
de nederlanders zijn natuurlijk bekend om hun grote bescheidenheid en kennen VDPoel geen enkele kans toe op de spelen, zelfs Dumoulin zien zij totaal kansloos. Waarom toch altijd die nijd op dee belgen? Als er één volk is die zijn toppers graag afzeikt zijn het wel de belgen en vlamingen in het bijzonder.
Ben je weer spijkers op laag water aan het zoeken? Dit was mijn reactie
galileo2 schreef: 16 jun 2021 23:10In België wordt er nogal snel vanuit gegaan dat we olympisch goud voor het oprapen hebben.
timo2.0 schreef: 16 jun 2021 23:20Ach ja, "ze" zouden dit jaar ook wel even de Giro winnen. De "we gaan wel even winnen" emotie is een wisselwerking van media en supporters en die neem ik al langer niet al te serieus.
De "we gaan het wel even winnen" emotie neem ik bij Nederlanders al net zo min serieus, maar hier reageerde ik specifiek op een vraag over Belgische verwachtingen.
toch liever supporters met iets te hoge verwachtingen dan de vroegere belgische mentaliteit van dat we al blij waren dat er tijdens de olympische zwemkampioenschappen geen enkele belgische deelnemer verdronken was.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 jun 2021 12:23

Ach.., meedoen is belangrijker dan winnnen.
En als ze maar hun best gedaan hebben straks ;-).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jun 2021 15:49

VDP afgestapt. Lijkt erop dat Jumbo het nu een keer slim heeft gespeeld met het overtal.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jun 2021 16:11

Ja.. Als ik 't zo goed begreep, grote vroege vlucht (oa met Riesebeek) van 17 man.
Vd poel die op gegeven moment 't gat dicht wil rijden, uiteraard zonder steun.
Komt tot 30 sec. Maar kopgroep schakelde op tijd bij.
Vd poel gevangen... En daarna demareren de jumbo's weg uit groep vd poel.
Springt hij mee, stoppen ze uiteraard...

Dus ja, in de tang van de tactiek, en ik denk de goede manier om vd poel te neutraliseren.

Wel benieuwd naar 't verloop, van jumbo heeft niet veel meer over voorin. En 't zou me niet verbazen als een langeveld of Riesebeek straks met de bloemen gaat lopen (mits ze teunissen kunnen lossen). Maar de jumbo's raken langzaam hun mannen wel kwijt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 jun 2021 17:02

Lekker dagje zo voor Jumbo met tot nu toe Roosen, Van Aert en Foss.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jun 2021 09:19

Zijn er in Duitsland geen andere hardrijders?
Gezien fysieke ontwikkeling van de mensch, en de geografische ligging.., zou je toch verwachten dat er in een periode van 10 jaar tijd toch wel een paar keer een andere renner de titel kan pakken.
Ja, Martin was de beste van de wereld, een decennium geleden, met zijn 4 wereldtitels. Maar ter vergelijking, Tom Dumouling werd deze week voor de 4e keer kampioen in Nederland, en evenaarde daarmee het record van Steff Clement.

https://www.nu.nl/wielrennen/6140577/ju ... ijden.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 21 jun 2021 10:01

Zijn er bij Jumbo nog renners over die met een 'gewoon' shirt rondrijden? :-)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5338
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 jun 2021 10:27

MarkVeenstra schreef: 21 jun 2021 09:19 Zijn er in Duitsland geen andere hardrijders?
Gezien fysieke ontwikkeling van de mensch, en de geografische ligging.., zou je toch verwachten dat er in een periode van 10 jaar tijd toch wel een paar keer een andere renner de titel kan pakken.
Ja, Martin was de beste van de wereld, een decennium geleden, met zijn 4 wereldtitels. Maar ter vergelijking, Tom Dumouling werd deze week voor de 4e keer kampioen in Nederland, en evenaarde daarmee het record van Steff Clement.

https://www.nu.nl/wielrennen/6140577/ju ... ijden.html
Hij verslaat toch namen als Nils Pollitt en en Max Walscheid(8e en 6e in giro tijdritten). En de nummer twee Miguel Heidemann lijkt me wel een aardig talent voor t tijdrijden te hebben. Bijna een minuut op de nummer twee. En pollitt op 1.25 rijden is niet slecht toch?

Er waren nogal wat Duitse tijdrijders die dan weer niet starten.
Nico Denz, Nikias Arndt en Jasha Sutterlin allen van team DSM en Jannick Steimle van Quikstep. En ook schachmann deed niet mee, maar die wint dan weer de wegwedstrijd.

Tja, maar van al deze toch niet slechte tijdrijders vraag ik me af of ze tony in goeden doen kunnen verslaan. Het probleem is nu tegenwoordig dat tony volgens mij minder gemotiveerd is om tijdritten te winnen tegenwoordig of dat hij de echte piekvorm nog maar zelden te pakken heeft.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

i-mac

i-mac 21 jun 2021 10:28

Het zal tijd nodig hebben, maar ooit kunnen deze 2 heren weer door één deur.

https://www.hln.be/wielrennen/na-de-cra ... ~a7169a9d/


Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jun 2021 10:38

thestudent schreef: 21 jun 2021 10:27
MarkVeenstra schreef: 21 jun 2021 09:19 Zijn er in Duitsland geen andere hardrijders?
Gezien fysieke ontwikkeling van de mensch, en de geografische ligging.., zou je toch verwachten dat er in een periode van 10 jaar tijd toch wel een paar keer een andere renner de titel kan pakken.
Ja, Martin was de beste van de wereld, een decennium geleden, met zijn 4 wereldtitels. Maar ter vergelijking, Tom Dumouling werd deze week voor de 4e keer kampioen in Nederland, en evenaarde daarmee het record van Steff Clement.

https://www.nu.nl/wielrennen/6140577/ju ... ijden.html
Hij verslaat toch namen als Nils Pollitt en en Max Walscheid(8e en 6e in giro tijdritten). En de nummer twee Miguel Heidemann lijkt me wel een aardig talent voor t tijdrijden te hebben. Bijna een minuut op de nummer twee. En pollitt op 1.25 rijden is niet slecht toch?

Er waren nogal wat Duitse tijdrijders die dan weer niet starten.
Nico Denz, Nikias Arndt en Jasha Sutterlin allen van team DSM en Jannick Steimle van Quikstep. En ook schachmann deed niet mee, maar die wint dan weer de wegwedstrijd.

Tja, maar van al deze toch niet slechte tijdrijders vraag ik me af of ze tony in goeden doen kunnen verslaan. Het probleem is nu tegenwoordig dat tony volgens mij minder gemotiveerd is om tijdritten te winnen tegenwoordig of dat hij de echte piekvorm nog maar zelden te pakken heeft.
Ik vind het van Tony ook gewoon goed.
Maar het verbaasde me dat in Nederland het record staat op 4 titels. En hij inmiddels op 10 Duitse titels staat. Dat hij in Duitsland niet net wat vaker verslagen is zeg maar. Vooral de laatste jaren.
Ja, Tony is een klasbak, en bewonderenswaardig is zijn transformatie van tijdrijder naar hardrijder én wegkapitein. Dat hij nog altijd een grote motor heeft blijkt maar weer eens.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 21 jun 2021 12:53

Als je weet dat Martin van 2009 tot 2016 4 keer wereldkampioen tijdrijden is geweest, en ook nog 2 bronzen en 1 zilveren medaille heeft behaald, hoeft het toch niet te verbazen dat hij 10 keer Duits kampioen is geweest?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jun 2021 15:46


Plaats reactie