Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginnen op relatief latere leeftijd (20)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 aug 2018 22:32

walter- schreef: 17 aug 2018 22:28 Het is nu eenmaal zo dat we onze maatschappij zo aan het organiseren zijn dat er meer vrije tijd is. Of minder nood aan enkel werken om te overleven of 'nuttig' bezig te zijn. Iedereen zoekt en zo zijn plaatje in.
Ik vraag me echt af of die eerste zin echt wel zo is. Volgens mij zijn er grote groepen mensen die maar heel weinig tijd voor recreatie over houden. (Ik heb het niet over mijn eigen omgeving). De laatste twee regels vind ik heel lastig te begrijpen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 aug 2018 00:12

Grappig hoor: Eng wereldbeeld heeft niets te maken met bang zijn. De eng in mijn reactie duidt een smal, eenzijdig, beperkt wereldbeeld aan. Wat ik bedoel is dat iedereen zijn dromen na mag jagen. En als dat een kantoorbaan is dan is dat prima. Maar als je kunstenaar, topsporter, 11 stedenntochtzwemmer of orderpicker wilt worden is dat ook geen probleem lijkt me. Iedereen levert toch zijn bijdrage?! Pas als je gaat denken dat het “werkvolk” de centjes verdient voor de vermeende profiteurs die toevallig kiezen voor kunst, cultuur. Sport of design wordt het pas eng in de zin van poppulistische denktrant.

De reden dat wij zo kunnen genieten van topsport heeft volgens mij alles te maken met het feit dat mensen hun dromen najagen en genoegen nemen met wat minder luxe, geen durelease auto hoeven en toch hun doel weten te bereiken op hun persoonlijke niveau.
Da’s nu net het mooie van een gemeleerde democratische en vooral sociale maatschappij!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2018 09:33

Als sociaal betekend van een uitkering leven om lekker te kunnen koersen, dan ben ik erg snel klaar met het sociale. Ik snap niet hoe je het in hoofd kunt halen om iemand die nog geen meter gekoerst heeft in een serieuze categorie gaat aanmoedigen om vooral proberen prof te worden. Ga werken of een serieuze opleiding doen en zie wielrennen lekker als een hobby. Als je volgend jaar op eens iedere klassieker top-10 rijdt is het vroeg genoeg om te beginnen met dromen van een prof-carrière. Realiteit is echter dat de meeste DNF'jes produceren tot de wind in de loop van april wat minder wordt en het makkelijker uitrijden is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 19 aug 2018 09:57

amclassic-fan schreef: 19 aug 2018 09:33 Als sociaal betekend van een uitkering leven om lekker te kunnen koersen, dan ben ik erg snel klaar met het sociale. Ik snap niet hoe je het in hoofd kunt halen om iemand die nog geen meter gekoerst heeft in een serieuze categorie gaat aanmoedigen om vooral proberen prof te worden. Ga werken of een serieuze opleiding doen en zie wielrennen lekker als een hobby. Als je volgend jaar op eens iedere klassieker top-10 rijdt is het vroeg genoeg om te beginnen met dromen van een prof-carrière. Realiteit is echter dat de meeste DNF'jes produceren tot de wind in de loop van april wat minder wordt en het makkelijker uitrijden is.
Dat dus. Vraag eerst eens een ama licentie aan. En dan kan je heel Nederland rond gaan scheuren voor de leuke koersen. Dan kom je er vanzelf achter hoe het gaat. Als ik kijk naar dit seizoen, en dan het verschil tussen de amateurs en de elites, dan is dat niet extreem groot. Maw kan je bij de amateurs top 10 rijden dan kan je ook mee doen bij elites. Maar haal je niks in je hoofd want de kans op die dnf het eerste jaar is vele malen groter dan een top 10.
Biking is Living!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 aug 2018 10:37

Enzzo schreef: 19 aug 2018 00:12 Grappig hoor: Eng wereldbeeld heeft niets te maken met bang zijn. De eng in mijn reactie duidt een smal, eenzijdig, beperkt wereldbeeld aan. Wat ik bedoel is dat iedereen zijn dromen na mag jagen. En als dat een kantoorbaan is dan is dat prima. Maar als je kunstenaar, topsporter, 11 stedenntochtzwemmer of orderpicker wilt worden is dat ook geen probleem lijkt me. Iedereen levert toch zijn bijdrage?! Pas als je gaat denken dat het “werkvolk” de centjes verdient voor de vermeende profiteurs die toevallig kiezen voor kunst, cultuur. Sport of design wordt het pas eng in de zin van poppulistische denktrant.
Nou, de beslissing om mijn baan op te zeggen en een jaar te gaan reizen op de fiets was een stuk makkelijker in de wetenschap dat ik altijd weer terug kon keren naar een fantastisch ontwikkeld land met prachtige infrastructuur, goed en toegankelijk onderwijs, geweldig openbaar vervoer, goede zorg en een extreem goed georganiseerde verzorgingsstaat waar ik in ieder geval geval verzekerd zou zijn van onderdak, eten en medische zorg. :lol:

Dus ik ben de hardwerkende belastingbetaler zeer erkentelijk voor het betalen en anderszins in stand houden van dat mooie georganiseerde landje* :mrgreen:
*al hebben het Groningse aardgas en het uitbuiten van overzeese gebiedsdelen ook een flinke bijdrage geleverd.

De belastingteruggave en zorgtoeslag die ik na thuiskomst mocht incasseren (want weinig inkomsten in 2017 want deel v.h. jaar weggeweest) was wel een giller natuurlijk. Ik heb er maar een leuk fietsje van gekocht. Dus ook daarvoor ben ik de hardwerkende belastingbetaler zeer dankbaar. :mrgreen:


Disclaimer: binnen een week nadat ik terugkwam was ik gewoon weer netjes aan het werk voor mijn geld ;)
Laatst gewijzigd door scepticus op 19 aug 2018 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 19 aug 2018 13:37

De wedstrijden bij de sportklasse en amateur categorieën zijn wel heel anders dan bij de belofte/elite. Misschien kan je zelfs beter bij de sportklasse beginnen om direct gevoel voor het peloton te krijgen, als je daar top 10 kan rijden dan kan je direct naar de beloften overstappen om klassiekers te rijden. Mits het bij de sportklasse goed gaat, talentvol en je vanaf nu de duurtrainingen doet die bij de elite categorie hoort dan zou je in Mei volgend jaar kunnen overstappen. Laat nog eens wat van je horen. We zijn benieuwd.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 aug 2018 16:55

Scepticus mist wel een jaar AOW opbouw dat hij nog moet inlopen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 aug 2018 17:55

Nee_Nee schreef: 19 aug 2018 16:55 Scepticus mist wel een jaar AOW opbouw dat hij nog moet inlopen
Hoe weet jij dat? Die heeft hij misschien wel gewoon betaald.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 aug 2018 20:19

Topic escaleert weer compleet uit de klauwen :shock:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 aug 2018 20:31

bever schreef: 19 aug 2018 20:19 Topic escaleert weer compleet uit de klauwen :shock:
Ach TS heeft niet één keer gereageerd in 5 dagen, dus die lijkt het toch ook niet zo serieus te nemen.

Samvx
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2018 01:56

Samvx 19 aug 2018 20:34

Ik lees alles hoor en wat de meeste hier zeggen heeft me al veel geholpen. Sorry dat ik niet overal op reageer

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 aug 2018 20:46

Doe je goed. Dit topic gaat alle kanten op, het meeste is zo langzaam aan niet meer voor van nut.

Plaats reactie