Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsjas voor woon-werk met zijzakken en rits

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 17 okt 2021 17:13

Goede middag,

Heeft iemand nog tips/advies wbt een fijne jas of windhesje met zakken die goed te gebruiken is voor woon werk ritjes.

Belangrijkste eisen/wensen:
Zijzakken met rits
Slimfit
Ademend
Lichtgewicht
Liever geen capuchon
Zal gebruikt worden ivm laagjes (afhankelijk vd kou)
Budget < 100 euro

Vanwaar mijn vraag: ik wil een jas met zakken omdat ik dan eenvoudig en snel mijn sleutels, werk pasje, etc kan wegstoppen en pakken. Aangezien ik meestal een rugzak gebruik kan ik niet makkelijk bij de zakken op mn rug.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 okt 2021 20:51

Ga je ook als het regent, of pak je dan de auto of de trein?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 18 okt 2021 07:53

Ik heb voor woon-werk in de winter een jasje van Sugoi (RS Zap) met een zakje op de borst voor sleutels/pasje;
Afbeelding

Voldoet aan bijna al jouw eisen + reflecterende spikkels ;) , verkrijgbaarheid is alleen ruk (en prijs kan een dingetje zijn).

Iets met zijzakken gaat denk ik een lastig verhaal worden, of je moet meer naar een hardloopjasje kijken (ik gok dat die ook iets goedkoper zijn).

Gebruikersavatar
Dritty
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 feb 2020 19:48

Gebruikersavatar Dritty 18 okt 2021 09:17

Aangezien je geen zakken op de rug nodig hebt, maar wel aan de zijkant kan je je misschien oriënteren op hardloopjassen, zoals deze:
https://www.decathlon.nl/p/waterafstote ... 72&c=GRIJS

Zelf geen ervaring mee, maar lijkt wel aan je eisen te voldoen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 okt 2021 09:54

Is een stuur- of bovenbuis tasje geen optie? Dan hou je ruime keus mbt het jasje.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 18 okt 2021 11:01

Ik heb een tijdje met een hardloopjasje gependeld. 2tips als het voor op de racefiets is:
- de meeste hardloopjacks zijn te kort op de rug. Een maat te groot kopen kan een oplossing zijn, maar is dat niet altijd
- sommige hardloopjacks hebben heel ondiepe zakken, waardoor je datgene in je zak bij elke pedaalslag in je buik/bovenbeen duwt

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 18 okt 2021 11:31

Bedankt voor de reacties.

Regen probeer ik te vermijden 😉
Dus een echte regenjas hoeft het niet te zijn.

Een jas met zakje op de borst heb ik maar heb toch liever gewoon 2 zijzakken met rits.

Hardloopjasjes zijn een optie.. alleen vaak zijn dat jassen voor de echt koudere dagen.
En idd de pasvorm is soms minder geschik voor het fietsen.

Van de week zal ik nog eens bij de decathlon rondkijken.

Het mooiste zou denk ik iets van een lichtgewicht windjack zijn. Desnoods zonder mouwen. Maar dan wel met 2 zakken. Of een jas waarbij de mouwen afritsbaar zijn. Dat lijkt me helemaal top.

hayes

hayes 18 okt 2021 14:29

Ik kan me eigenlijk niet meteen herinneren al een fietsjas met zijzakken gezien te hebben.
Het lijkt me ook dat je al heel snel iedere keer met je bovenbeen tegen die zak aankomt bij een sportieve houding?

Alles zit bij mij gewoon in de achterzakken, ook met rugzak. Dat gaat net, maar ik draag m'n rugzak graag hoog op de rug, anders trekt de rugzak hele hard op je schouders.
Het is pas bij het aankomen op het werk dat ik in principe iets nodig heb uit de zakken en dan doe ik sowieso de rugzak af.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 okt 2021 16:35

Toevallig heb ik net een shirt met zijvakjes, maar echt handig is het niet naar mijn mening.
Dat gedeelte van je lichaam beweegt toch heen en weer en als je daar wat grote dingen in stopt ga je dat merken tijdens het fietsen.

https://thepedla.com/collections/roamin ... ckle-black

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 19 okt 2021 21:48

https://www.decathlon.nl/p/fietsjas-wie ... 285&c=GEEL

Deze gebruik ik voor woon werk. Topper wat mij betreft! Kleine zakjes aan de zijkant waar ik ook mijn pas in meeneem, wel zonder rits.
Extra lang, goed zichtbaar (ook andere kleuren te krijgen) en met dun ondershirt <20 graden prima. Zodra 't kouder wordt lange mouwen er onder, tot 0 graden voor mij dan prima icm buff en handschoenen. En dat voor 50 piek..

Als je warmer wil hebben ze er ook een met voering en balaclava.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 21 okt 2021 19:39

Waarom geen rugzak met zijvak? Heb ik jarenlang gebruikt en beviel erg goed. Als je schouders een beetje beweeglijk zijn kun je het vakje openen terwijl de rugzak op je rug zit.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Wafflestomper
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020 23:33

Wafflestomper 22 okt 2021 23:15


Plaats reactie