Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Pasvorm Abus Airbreaker

Freek053
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2013 09:36

Freek053 08 okt 2021 13:21

In mijn zoektocht naar een nieuwe én mooie helm kwam ik online een aanbieding van een Abus Airbreaker tegen, maar nu vraag ik mij af hoe de pasvorm van deze helm is.

Ik rij nu met een Giro Cinder, en hiervoor met een Specialized Tactic 2. Deze helmen zitten mij goed. Laatst een Lazer gepast, en die zit niet lekker, moet een maat groter nemen om geen drukpunten op mijn hoofd te voelen, maar dan krijg ik hem niet "strak" genoeg.
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 okt 2021 13:43

Ik heb een Giro Synthe en nu een Abus Airbraker en Chamechanger.
De Airbraker zit iets minder goed, hij zakt nogal makkelijk naar voor. Niet echt storend maar net iets minder comfortabel als de Synthe.

De Gamechanger is mijn lievelingshelm. Ondanks dat het een aerohelm is, is de ventilatie gewoon erg goed (ook in de zomer, zelfs bergop), deze zakt niet naar voor en voelt lichter aan dan de Airbraker (ook al is ie zwaarder)

Voor beiden geldt wel dat het even zoeken naar het afstellen van de hoogte. Ik had toch 2 ritjes nodig om hem perfect te krijgen.

Airbraker:
Afbeelding

Gamechanger:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie