Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos winter jas vraag (Mille GT EVO/ULTRAZ of toch Equipe RS TARGA?)

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 okt 2021 11:44

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een winter jas of een combo van Assos voor de "Spaanse winters" in/rond Barcelona.

Het is hier zeker niet zo koud als in Nederland maar het kan wel behoorlijk koud zijn landinwaards en zeker bij het afdalen.
Ik fiets het hele jaar met korte broeken + knie of been stukken en wind breaker jas of gilet en dat gaat prima gezien ik me dan goed kan aanpassen aan de verschillende temperaturen (langs de zee, landinwaards, afdalen in de zon/schaduw, klimmen in met schaduw of winter zon, etc.)

Voor de herfst heb ik een Mille GT jas/jersey die ik met een gilet combineer tot een graadje of 5, maar ik wil er toch een jas/combo erbij voor als het iets kouder wordt.

Ik heb 3 opties in gedachten en ik had graag geweten of er mensen zijn met ervaringen:
  • Mille GT winter jacket EVO (zou goed moeten zijn)
    Mille GT ULTRAZ winter jacket EVO (deze ook)
    Equipe RS spring/fall TARGA (met eventueel een long sleeve baselayer + gilet)
Zelf ben ik heel erg fan van de RS lijn vanwege de kleur zwart, dubbele ritsen en de race fit, en ik had daarom graag geweten of die combo eventueel een optie kan zijn of beter een Mille GT jas?

Bedankt!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2974
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 08 okt 2021 08:43

Ik heb een MilleGT EVO jack. Fijn jack dat goed warm houd al is deze niet zo warm als mijn Castelli Alpha ROS. Op zich ook logisch want die Castelli is echt een winterjack voor onder 0 graden en de MilleGT natuurlijk niet. Dan moet je inderdaad de ULTRAZ hebben denk ik.

De jas is vanwege, vermoed ik, de windprotectielaag wel iets stugger. Eenmaal aan merk je daar niets meer van trouwens. Alleen met aan en uitkleden wel.

De MilleGT zit niet zo strak om het lijf (zoals alle MilleGT kleren). Persoonlijk vind ik shirtjes altijd fijn als ze strak zitten (net als de EquipeRS) maar met een winterjas heb ik wel graag iets meer ruimte.

Ik heb verder geen direct vergelijk met de andere Assos jacks.
Ride bikes, not tanks!

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 08 okt 2021 09:27

Hey Leon, bedankt voor je antwoord, hier kan ik al wat mee!

Het kan hier in Spanje zeker wel koud worden maar ik wil niet investeren in pure diepe winter kleding voor <0 graden. Ik koop dan liever een Mille Evo of die Targa combo omdat ik die dan ook in de herst aan kan en dus meer delen van het seizoen mee kan pakken.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 08 okt 2021 14:35

Ik heb nog eens wat videos bekeken en reviews gelezen en ik denk dat de Equipe RS optie gewoon niet reeel is wevens de gelimiteerde mogelijkheden en de Ultraz is gewoon een heel stuk duurder (voor het verschil koop ik er een goede base layer bij) en een beetje overkill gezien ik zelden lang rij bij 0-4 graden.

Ik blijf lekker bij mijn Mille GT spring/fall jas en ik koop er een Mille GT Evo bij voor de koudere dagen.
Een koffie stop op een terras met de Equip RS jersey gewoon zal niet echt prettig zal zijn omdat het bijna niet isoleert.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 08 okt 2021 19:10

Ik heb die Equipe RS spring/fall TARGA recentelijk gepast, mooi modelletje, fijne stof. Valt wel echt enorm klein, maar 310€ is het gewoon niet waard. Ik zou hem wel kopen met een leuke korting volgend jaar. Maar volle prijs betalen no way.

Vind de opties die Assos bied qua winter kleding sowieso wel lastig, qua prijs zitten ze echt toren hoog. Enorme fan van Assos en de RS lijn. Maar die prijzen... ASSOS EQUIPE RS WINTER FIETSJACK is gewoon 650 euro..

Mijn ervaring is dat de pasvorm van Mille GT aardig los is , past niet helemaal bij mij.

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 09 okt 2021 20:56

Ik heb de ultraz en de gewone winter. Ultraz is overkill en zelden nodig, winter is een prima voortzetting van de oude Habu en iets warmer misschien wel dan zijn voorganger. Bij mijn schrielkipfiguur zit een Mille in maat M gewoon goed strak, strakker wordt onaangenaam (183cm en 72kg)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 okt 2021 21:47

jsprbcn schreef: 08 okt 2021 14:35 ...Ik blijf lekker bij mijn Mille GT spring/fall jas en ik koop er een Mille GT Evo bij voor de koudere dagen.
Een koffie stop op een terras met de Equip RS jersey gewoon zal niet echt prettig zal zijn omdat het bijna niet isoleert.
Ik, denk dat jij het antwoord op je vraag al wist nog voor je ze op dit forum postte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 11 okt 2021 07:50

Lcsmet schreef: 09 okt 2021 21:47
jsprbcn schreef: 08 okt 2021 14:35 ...Ik blijf lekker bij mijn Mille GT spring/fall jas en ik koop er een Mille GT Evo bij voor de koudere dagen.
Een koffie stop op een terras met de Equip RS jersey gewoon zal niet echt prettig zal zijn omdat het bijna niet isoleert.
Ik, denk dat jij het antwoord op je vraag al wist nog voor je ze op dit forum postte.
Ja en nee, soms moet je gewoon even doorvragen voor je het zeker weet :-)

Ik ben nog steeds heel erg fan van de Targa spring/fall versie, maar 310€ is gewoon veel te veel geld voor een jas/jersey die je dan waarschijnlijk nog moet complimenteren.
De Mille GT spring/fall jas/jersey is 190€ en als de RS versie 250€ was geweest, oké, maar die extra 60€ wordt niet echt verantwoord met extra mogelijkheden etc.

Uiteindelijk ga ik voor de Mille GT Evo en die Targa koop ik wel een keer als de prijs er naar is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2021 09:50

Tsja..... die prijzen gaan net zo idioot de bocht uit als die van alle overige fietsgerelateerde zaken....
Less is bore

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 11 okt 2021 15:20

Vandaag wilde ik dan uiteindelijk de jas bestellen via Assos.com blijkt een L out of stock :twisted:
Even verder gezocht en hem gevonden via Deporvillage voor 5€ goedkoper + een 7% discount code dus uiteindelijk 23€ korting gehad op mijn gehele bestelling. Toch lekker :lol:

superfcb
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 okt 2021 18:56

superfcb 11 okt 2021 19:10

De Équipe RS S/F Jacket (favoriete item uit de ASSOS collectie) gebruik ik zelf tot rond een graad of 7°C. Al dan niet gecombineerd met de Équipe RS Gilet.
Alles daaronder gebruik ik de Mille GT Winter Jacket. Daar kan je dan spelen met de warmte van baselayer die je eronder doet.

Plaats reactie