Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Opletten voor klanten"service" Bikester

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15949
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 jul 2021 08:26

Als je kan met PayPal betalen.
Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat bij betwisting PayPal mijn geld niet gewoon terugstort.
Bij sommige shops moet je er voor bijbetalen, maar meestal niet.
Als je met PayPal betaalt kan je ook, ik dacht tot 10 keer/jaar, op kosten van PayPal retourneren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 jul 2021 08:37

rob74 schreef: 03 jul 2021 07:54
Jans schreef: 02 jul 2021 18:52 En als ze je geld niet terugsturen, wat dan?
tip: betaal altijd met je credit card en vooral nóóit met Ideal. Bij een creditcard betaling ben je als consument veel beter verzekerd. Je kunt de creditcard maatschappij vragen je geld terug te storten als de leverancier er een potje van maakt. Ideal is alleen maar ideaal voor de winkelier. Die is gegarandeerd van zijn centen, het kan nooit worden terug gestort zonder zijn/haar goedkeuring.
Dat geldt dus niet in Frankrijk. Daar moet je bij de meeste banken extra betalen voor een "creditcardverzekering". Nu is de Franse creditcard gelijk ook je betaalkaart. Zoiets als een verenigd Europa.
Ik moet zeggen dat van een opslag heb ik nooit gemerkt.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 03 jul 2021 09:14

'in Frankrijk' is niet relevant. Geld terugeisen via PayPal/creditcard is niet relevant.

TS heeft niet gevraagd om 'Geld terug', maar om 'geld terug of omwisselen'. Verkoper gaat nu voor de keuze omwisselen en dat is voor TS waarschijnlijk niet de snelste oplossing. Meer Bikester volgt gewoon die procedure nu en de procedure loopt nog.

Het enige wat de TS nu te 'klagen' heeft is dat hij vindt dat het lang duurt. Maar zijn claim wordt gewoon netjes afgehandeld op het moment.

Dit topic begint bijna op een 'Bikester zijn oplichters' te lijken, terwijl de TS verkeerde verwachtingen heeft.

Zou Mantel het anders doen? Vast wel. Mar daar heeft TS zijn spullen niet gekocht. Zou Bikester klantgerichter kunnen zijn, ongetwijfeld, maar op dit moment dan ze wat ze verplicht zijn.

Dit hele topic is nogal zwaar voor alleen 'het gaat me niet snel genoeg'.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 03 jul 2021 12:01

Voor wat betreft de creditcard verzekering: die betalen echt niet zomaar uit. Je moet eerst allerlei formulieren invullen en aantonen dat je eigen verzekering dit niet ook op kan lossen.

Je hebt er niets aan maar de service van Futurum verdient 9 van de 10 keer wel een pluim.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 03 jul 2021 15:16

Op het moment dat jij je geld terugclaimt via PayPal of Creditcard (of niet betaalt bij betaling achteraf) staat er gewoon nog een factuur open. En een onbetaalde factuur zorgt op een gegeven moment voor allerhande vervelende problemen met deurwaarders. Dit lijkt een snelle oplossing te zijn, in de praktijk trek je dan vaak toch aan het kortste eind.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2021 10:10

afrit13 schreef: 03 jul 2021 09:14 ...................................
Het enige wat de TS nu te 'klagen' heeft is dat hij vindt dat het lang duurt. Maar zijn claim wordt gewoon netjes afgehandeld op het moment.

...................
Netjes, voor u blijkbaar een rekbaar begrip. Als je een week moet wachten op een antwoord en dan nog eens een week op de volgende communicatie.... dan noem ik dat niet netjes.

Dat 'het oplichters lijken te zijn' is misschien een stap te ver (moet nog blijken) maar het is wel een blijk van onverschilligheid, onkunde, onklantvriendelijk, etc.

Door de jaren heen heb ik voor mezelf al zo'n lijstje opgesteld van shops waar ik niet (meer) bestel. Vaak door eigen gelijkaardige ervaringen, of ervaringen van anderen. Voor mij komt deze shop daar alvast 'netjes' op.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2021 10:19

ultra_ivo schreef: 03 jul 2021 15:16 Op het moment dat jij je geld terugclaimt via PayPal of Creditcard (of niet betaalt bij betaling achteraf) staat er gewoon nog een factuur open. En een onbetaalde factuur zorgt op een gegeven moment voor allerhande vervelende problemen met deurwaarders. Dit lijkt een snelle oplossing te zijn, in de praktijk trek je dan vaak toch aan het kortste eind.
Je hoeft toch niet te betalen voor goederen die je geretourneerd hebt (dat recht heb je bij verkoop op afstand).
Of voor goederen die je niet ontvangen hebt.

Het lijkt me vooral intimidatie. Inspelen op angst bij de brave burger.

Ik heb een keer zo'n situatie voorgehad, gewoon telefoontje naar lokale dorpsadvocaat die in mijn naam mailtje naar firma stuurde. Probleem opgelost. (heb er zelfs de advocaat niet moeten voor betalen.)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jul 2021 10:37

Wat ik eigenlijk mis is dat Bikester het probleem moet en kan oplossen door een nieuwe broek te sturen. Ze gaan nu verwijzen naar de fabrikant. Maar in alle redelijkheid mag je verwachten dat ze zelf ook kunnen constateren dat die broek niet goed is. Mogen ze het daarna zelf met de broekenfabrikant uitzoeken. Volgens mij is het onterecht verwijzen naar de fabriek de grootste oorzaak van de vertraging.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jul 2021 11:28

Het bovenstaande is juist. Alleen probeer ze maar eens te laten doen wat jij wil.

De laatste tijden met moeilijk te krijgen onderdelen heb ik toch wel eens wat bij Bikester bestelt. Het is geen oplichterswebshop of iets dergelijks. Maar dit kan je dan wel soms wel tegen je krijgen.

Voor kleding en dergelijke dingen die mogelijk toch terug moeten blijf ik toch vaak bij de wat duurdere futurumshop en mantel. Zeker omdat bestellen en retourneren daar nooit een probleem is en zeer snel en makkelijk te regelen is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 04 jul 2021 12:31

Alles waarvoor ik op de een of andere manier aanspraak wil kunnen maken op garantie, koop ik bij mijn vaste fietsenmaker.
Al het andere, spullen die ik zonder buikpijn direct naar nul afschrijf, koop ik bij webshops, waar onder bij AliE.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 04 jul 2021 13:01

Ik heb toch best goede ervaring met Bikester. In januari ook iets gekocht daar, maar het pakket raakte zoek. Bikester excuseerde zich, maar kon pas geld retourneren wanneer het pakket weer bij hen was aangekomen. En dat zouden ze dan doen. Maar ik moest dan opnieuw een bestelling plaatsen, want ze konden het pakket niet nogmaals opsturen.

Ik kreeg kreeg het excuus voor het ongemak en een voucher van 10% korting op mijn volgende aankoop. Uiteindelijk is de 800,- euro netjes teruggestort, maar pas nadat het pakket bij hun was terug aangekomen.

Nu ik dit zo vertel, vraag ik me wel af wat er was gebeurd als het pakket niet bij hen was terug aangekomen. Overigens had ik met PayPal betaald.

Bikester is overigens best een grote winkel en behoort bij Internetstores, met o.a. een campingwinkel en fitnesswinkel. In ieder geval vind ik het zeker geen oplichters, maar service zou iets beter en sneller kunnen. Mantel en Futurumshop zijn daar wel beter in, maar die hebben niet altijd alles te koop of op voorraad.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 jul 2021 13:09

Mochten jullie nog wat leesvoer willen over de bereikbaarheid van Bikester igv problemen, selecteer in de volgorde daarvan op 'slechte beoordelingen eerst': https://www.kieskeurig.nl/winkels/bikester.nl/reviews :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie