Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Opletten voor klanten"service" Bikester

iroelho
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 02 jul 2021 16:08

Hallo forum-genoten,

Ik deel graag even mijn recente ervaring bij Bikester, om jullie te waarschuwen voor de klanten"service" die deze webshop aanbiedt:

Nadat ik een korte fietsbroek (Void) had gekocht en ontvangen, bleek deze te zijn gescheurd bij de naad aan de voorzijde. Op een plek waarbij de inscheuring, als je de broek gaat gebruiken en wassen, alleen maar verder gaat inscheuren. Kortom, niet iets waar je een oogje bij kan dichtknijpen.

Bikester klantenservice geraadpleegd. Niet per telefoon of chat, want beide opties bieden ze helaas niet. Op mijn mail kreeg ik na 1 week (!) eindelijk een reactie. Terwijl ik in mijn 1e bericht al een duidelijke foto van het euvel had meegestuurd, moest ik nog meer foto's opsturen. Netjes gedaan en vervolgens opnieuw 1 hele week wachten op reactie. Hierin gaven ze aan dat de broek moest worden opgestuurd zodat ze deze door konden sturen naar Void. Doorlooptijd: "enkele weken". Op mijn reactie of er ook een klantvriendelijkere oplossing voorhanden was, kon ik evt. kiezen uit een waardebon van €15,- of een webshop tegoed van €40,-. Beide absolute geen serieuze opties, aangezien de broek gewoon echt kapot is en €120,- kostte.

De klantenservice bleef onvermurwbaar op mijn verzoeken voor een klantvriendelijkere oplossing. Een ongebruikte broek met een dusdanig euvel, 2x 1 week wachten op hun initiële reactie en vervolgens na retourzending wekenlang wachten op een onduidelijke oplossing, da's gewoon niet echt klant-denken in mijn ogen.

Voor mij in elk geval geen Bikester meer. Webshops zoals bijv. Futurumshop en Mantel bewijzen meer dan alleen een 'dozenschuiver' te zijn bij onverhoopte issues. Denken met je mee, komen je tegemoet. Bij Bikester heb ik geleerd dat dat absoluut niet het geval is. Erg jammer.

Enfin, doe er je voordeel mee!
Laatst gewijzigd door iroelho op 02 jul 2021 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2021 17:26

Mijn ervaring met Futurum en Mantel is idd ook dat dit nette firma's zijn die gaan voor tevreden klanten. Jasje dat na 4 maal gebruik stuk ging (rits), werd keurig teruggestort omdat het niet leverbaar was. En redelijk snel, binnen een paar dagen (mantel), zelfde ervaring met Futurum. Moet zeggen dat ik soms wel eens val voor de lagere prijs van andere shops. Als het 1 of 2 euro scheelt kies ik voor Mantel of Futurum
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 jul 2021 17:37

Wat heb je Bikester gevraagd in je mail?
- Koop ontbinden ihkv 'wet kopen op afstand'?
- reparatieverzoek?
- vervangend product?
- of alleen een klacht zonder concrete vraag?

iroelho
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 02 jul 2021 17:41

Combinatie van klacht indienen en verzoek om ofwel direct geld terug ofwel een vervangend exemplaar, zodat ik niet wekenlang hoef te wachten op een reactie vanuit de fabrikant. Echter, Bikester geeft aan dat er geen andere optie is dan broek terug te sturen zodat zij 'em vervolgens naar de fabrikant doorsturen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2021 18:29

Ik heb bij Alltricks soortgelijk meegemaakt. (Schoenen waar een probleem bij aflevering mee was) Daar waren ze gevoelig voor de mededeling dat ik het op Trustpilot zou zetten.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 jul 2021 18:42

Binnen de Eu mag je elke koop op afstand binnen 14 dagen na aankoop annuleren. Bikester zit geloof ik in Duitsland (kan ook Oostenrijk zijn) en daar gelden deze regels ook.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2021 18:52

En als ze je geld niet terugsturen, wat dan?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 jul 2021 20:18

Ja, wat dan?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 02 jul 2021 21:29

Probleem met koop laten ontbinden bij een dergelijke webshop,is dat je wel zelf de verzendkosten dient te betalen. Wanneer het garantie is, dan betaalt de webshop dit.
En de Duitse webshops zijn gewoon niet zo klantvriendelijk als de Hollandse in deze.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 02 jul 2021 22:12

Dank voor de tip. ik bestel wel eens iets bij bikester maar bij een webshop met lange afstandslevering bestel ik alleen spullen waar het echt niet mee fout kan gaan zoals hardware (bijv. een ketting).

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 jul 2021 07:54

Jans schreef: 02 jul 2021 18:52 En als ze je geld niet terugsturen, wat dan?
tip: betaal altijd met je credit card en vooral nóóit met Ideal. Bij een creditcard betaling ben je als consument veel beter verzekerd. Je kunt de creditcard maatschappij vragen je geld terug te storten als de leverancier er een potje van maakt. Ideal is alleen maar ideaal voor de winkelier. Die is gegarandeerd van zijn centen, het kan nooit worden terug gestort zonder zijn/haar goedkeuring.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2021 07:57

Creditcard betaal je bij veel webshops een opslag.

Plaats reactie