Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gillet voor tussenseizoenen, wat is jouw ervaring?

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 apr 2021 20:20

Ik rijd met een windstopper van Vermarc. Draag deze echt heel vaak als laatste/buitenste laag. Geeft veel bescherming tegen kou, als je voldoende laagjes aan h3bt
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 16 apr 2021 20:52

Mathieu vdw schreef: 16 apr 2021 11:37 Wow, zo veel info! Bedankt!



Castelli Perfetto past ook nog binnen het budget, dus dat is ook nog een mogelijkheid. Zou alleen niet weten welke maat ik moet bestellen (ik draag voor alle overige merken een XL, dus ik vermoed XXL gezien de kleinere maatvoering?)

Meestal maat kleiner inderdaad. Heerlijk jasje, maar niet meer zo goed verkrijgbaar denk ik ?

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 25 apr 2021 09:24

Het Castelli Perfetto Ros vest is al een tijdje niet te verkrijgen (althans in de door mij gewenste maat/kleur) dus ik heb daarom gekozen voor een gilet van Isadore :
https://isadore.com/medio-membrane-gilet

Hij ademt goed en zit erg prettig. Wel is het zo dat hij aan de warme kant zit van het "gilet spectrum".
Maar voor dagen zoals deze (rond de 10 gr) prima.

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 29 apr 2021 15:33

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe gilet. Ik zie vaak het merk Rapha passeren. Kende dit nog niet maar zie dat dit een Engels merk is? Ziet er anders wel fijn uit. Hoe zit het met de invoerrechten nu ze niet meer in EU zitten? En hoe weet je de juiste maat? Voorheen al online gekocht en ik heb dan volgens hun maattabel bv een L, komt die dan toe met de post en is die veels te klein. Beetje moeilijk die maattabellen voor mij.

Is Rapha ook ergens fysiek te koop. Hier in West-Vlaanderen is dit nergens te vinden...

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3341
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 apr 2021 15:37

Alleen online te koop en in hun cafés. Dichtst bij is Amsterdam of London.
Wanneer je online koopt is de prijs inclusief douanekosten en BTW. Alleen transport is apart. Geen verrassingen dus.

Je kan altijd terugsturen he.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 29 apr 2021 15:49

raven14 schreef: 29 apr 2021 15:37 Alleen online te koop en in hun cafés. Dichtst bij is Amsterdam of London.
Wanneer je online koopt is de prijs inclusief douanekosten en BTW. Alleen transport is apart. Geen verrassingen dus.

Je kan altijd terugsturen he.
Rapha (ook gillets) ook gewoon fysiek (en online) te koop bij John Knoops in Mierlo Nbr. is ook geen west-vlaanderen, maar toch dichterbij, denk ik, dan Amsterdam en zeker dan Londen,
Ach, ik zeg ook maar wat

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 30 apr 2021 12:13

Je kan ook bij koerscc in rotterdam kijken, gewoon even bellen of ze iets in je maat hebben wat je kan passen.

nielsve
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 30 apr 2021 22:01

david_deman schreef: 29 apr 2021 15:33 Ik ben ook op zoek naar een nieuwe gilet. Ik zie vaak het merk Rapha passeren. Kende dit nog niet maar zie dat dit een Engels merk is? Ziet er anders wel fijn uit. Hoe zit het met de invoerrechten nu ze niet meer in EU zitten? En hoe weet je de juiste maat? Voorheen al online gekocht en ik heb dan volgens hun maattabel bv een L, komt die dan toe met de post en is die veels te klein. Beetje moeilijk die maattabellen voor mij.

Is Rapha ook ergens fysiek te koop. Hier in West-Vlaanderen is dit nergens te vinden...
Kring Club in Brussel ook moest je mss vaker naar Brussel, wel polsen naar beschikbaarheid.

berkelmj
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2020 13:56

berkelmj 18 mei 2021 23:12

Iemand hier de gouden tip voor een gillet die niet wappert? Ik heb vaak dat de achterkant omhoog kruipt waardoor het bij de schouders gaat klapperen. Dit Bijv bij rapha pro team lightweight en bij de windjacks van q36.5, de airshell. Ik draag maar L (186 cm 76kg)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 mei 2021 06:33

berkelmj schreef: 18 mei 2021 23:12 Iemand hier de gouden tip voor een gillet die niet wappert?
Koop een juiste maat, wieler kleding mag best onder spanning staan als je het aantrekt.

In mn kast ligt:
castelli superleggera om voor vertrek in een achterzakjes te doen als je onderweg koud of nat kan worden.
Sportful fiandre vest om voor vertrek aan te doen. Tijdens de rit kan je deze wel in een achterzakjes kwijt.
Ik heb ook een sportful hotpack, maar die is niet naar wens.

Die fiandre heb ik nu een keer gebruikt, en had ik veel eerder moeten kopen.
Sceptisch wanneer ik het voor het eerst uit de verpakking haalde, eye opener tijdens de rit.

Plaats reactie