Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

BIEHLER kleding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 apr 2021 08:11

Ik zie op Insta steeds meer fiets-influencers rijden met BIEHLER. Heb de website eens bekeken, de prijzen zijn stevig :D Maar goed dat geldt voor merken als Café du Cyclist en PNS ook.

Zijn er mensen die ervaring hebben met BIEHLER? Ik heb het dan over zaken als pasvorm, levertijd, kwaliteit, service enzovoorts. Tot slot nog een typisch Hollandse vraag: doen ze wel eens aan afprijzen / korting / sale?

hayes

hayes 10 apr 2021 08:32

Ik heb geen ervaring maar de prijzen van die hippe merken doen me meestal toch even fronsen.
Stolen Goat is er eentje die me nu te binnen sprin. Band of Climbers enz...

Allemaal mooi maar amper een jersey onder de 100 euro te vinden.
En ik betaal voor een zomer jersey echt niet zo veel. De kwaliteit zal wel goed zijn,
Mijn duurste shirt ooit was 65 euro.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 apr 2021 09:28

Erg duur.

Het blauwe truitje in 'sale' vind ik wel mooi, maar dan nog steeds 95€ voor een truitje zonder rits in de achterzakken, beetje overdreven.
Afbeelding

Dan blijf ik wel bij mijn Torm truitjes, iets betaalbaarder en Merino en wel een achterzak met rits (toch prettig om auto- of huissleutel in te steken)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 apr 2021 10:19

Typische Fietsforum-reacties (sorry).

Ik vroeg niet of mensen het duur vonden. Ik vroeg naar ervaringen. Als je die niet hebt reageer dan niet.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2021 14:33

Misschien dat de "influencers" hun ervaringen kunnen posten.
En dan zit je zo in het Fons II topic :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 10 apr 2021 16:32

Ik denk dat ik redelijk op de hoogte ben van wat de fietskleding-wereld te bieden heeft, en van Biehler ben ik niet onder de indruk.

Bruno Bobbink werd er ook door gesponsord. In zijn vlogs heb ik de kleding vaak in detail bekeken, en ik vind het maar matig. Vaak niet mooi qua design, stoffen ogen wat goedkoper, etc.

Ik heb het idee dat hun businessplan is iedere influencer die ze kunnen vinden te sponsoren, de kleding cheap in China te laten maken, en zo hun winst te pakken.

Ik sla Q36.5, Maap, maar ook Assos, Rapha en CdC veel hoger aan persoonlijk.

Eigenlijk zelfs die naam BIEHLER in hoofdletters, en die uber-Duitse klank vind ik al niks.

In het Tweakers topic kwam er een code voorbij waarmee je bij MAAP hun nieuwe bibshorts en een long sleeve Jersey voor 280 piek totaal kon kopen. Dat zou ik persoonlijk 100x liever hebben.

Maar goed, uiteindelijk heb ik er ook niks van in m'n kast hangen, dus wellicht vind je dit ook een nutteloze fietsforum-post.

Tip is iig wel wat video's van Bruno te kijken op YT. Dan krijg je echt wel een goed beeld van pasvorm en kwaliteit, en dat zijn toch twee van de vier zaken waar je naar zoekt ;)

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 10 apr 2021 19:59

Stoffa schreef: 10 apr 2021 16:32 Ik denk dat ik redelijk op de hoogte ben van wat de fietskleding-wereld te bieden heeft, en van Biehler ben ik niet onder de indruk.

Bruno Bobbink werd er ook door gesponsord. In zijn vlogs heb ik de kleding vaak in detail bekeken, en ik vind het maar matig. Vaak niet mooi qua design, stoffen ogen wat goedkoper, etc.

Ik heb het idee dat hun businessplan is iedere influencer die ze kunnen vinden te sponsoren, de kleding cheap in China te laten maken, en zo hun winst te pakken.

Ik sla Q36.5, Maap, maar ook Assos, Rapha en CdC veel hoger aan persoonlijk.

Eigenlijk zelfs die naam BIEHLER in hoofdletters, en die uber-Duitse klank vind ik al niks.

In het Tweakers topic kwam er een code voorbij waarmee je bij MAAP hun nieuwe bibshorts en een long sleeve Jersey voor 280 piek totaal kon kopen. Dat zou ik persoonlijk 100x liever hebben.

Maar goed, uiteindelijk heb ik er ook niks van in m'n kast hangen, dus wellicht vind je dit ook een nutteloze fietsforum-post.

Tip is iig wel wat video's van Bruno te kijken op YT. Dan krijg je echt wel een goed beeld van pasvorm en kwaliteit, en dat zijn toch twee van de vier zaken waar je naar zoekt ;)
Ben even naar de website van ze gegaan en voor zover ik kon zien worden in ieder geval de jacks en jerseys in Duitsland gemaakt dus het China verhaal klopt niet.

Heb niet alle producten bekeken omdat ik de naam Biehler verschrikkelijk vind klinken en er geen interesse in heb.

Off topic: kwam er achter dat Meg Meister wel veel in China maakt. En dan een jersey voor 100 plus Euro? Nee dankje, ik blijf wel bij Santini, Sportful, LaPassione, Castelli, Ale, Maap die wel de hoofdmoot in Europa produceren.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 10 apr 2021 20:08

franciscus82 schreef: 10 apr 2021 19:59
Stoffa schreef: 10 apr 2021 16:32 Ik denk dat ik redelijk op de hoogte ben van wat de fietskleding-wereld te bieden heeft, en van Biehler ben ik niet onder de indruk.

Bruno Bobbink werd er ook door gesponsord. In zijn vlogs heb ik de kleding vaak in detail bekeken, en ik vind het maar matig. Vaak niet mooi qua design, stoffen ogen wat goedkoper, etc.

Ik heb het idee dat hun businessplan is iedere influencer die ze kunnen vinden te sponsoren, de kleding cheap in China te laten maken, en zo hun winst te pakken.

Ik sla Q36.5, Maap, maar ook Assos, Rapha en CdC veel hoger aan persoonlijk.

Eigenlijk zelfs die naam BIEHLER in hoofdletters, en die uber-Duitse klank vind ik al niks.

In het Tweakers topic kwam er een code voorbij waarmee je bij MAAP hun nieuwe bibshorts en een long sleeve Jersey voor 280 piek totaal kon kopen. Dat zou ik persoonlijk 100x liever hebben.

Maar goed, uiteindelijk heb ik er ook niks van in m'n kast hangen, dus wellicht vind je dit ook een nutteloze fietsforum-post.

Tip is iig wel wat video's van Bruno te kijken op YT. Dan krijg je echt wel een goed beeld van pasvorm en kwaliteit, en dat zijn toch twee van de vier zaken waar je naar zoekt ;)
Ben even naar de website van ze gegaan en voor zover ik kon zien worden in ieder geval de jacks en jerseys in Duitsland gemaakt dus het China verhaal klopt niet.

Heb niet alle producten bekeken omdat ik de naam Biehler verschrikkelijk vind klinken en er geen interesse in heb.

Off topic: kwam er achter dat Meg Meister wel veel in China maakt. En dan een jersey voor 100 plus Euro? Nee dankje, ik blijf wel bij Santini, Sportful, LaPassione, Castelli, Ale, Maap die wel de hoofdmoot in Europa produceren.
Sorry, zo letterlijk bedoelde ik "China" niet. Rapha produceert bv ook in China, en die kleding (althans de duurdere lijnen) vind ik wel wel goede kwaliteit.

Ik bedoelde meer te zeggen dat de kleding er goedkoop geproduceerd uitziet. Waar dat was vind ik minder relevant. Ik heb de indruk dat ze veel budget besteden aan het in het oog springen van de klant dmv sponsoring van "influencers", en dat ze juist besparen op constructiekwaliteit.
Als ik naar die blauwe jersey kijk dan vind ik de constructie gewoon goedkoop ogen. Doet me een beetje denken aan een Sako7 jersey die ik ooit heb gekocht: dat was gelijk de laatste keer.
Laatst gewijzigd door Stoffa op 11 apr 2021 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 10 apr 2021 20:14

Ik heb een NEO CLASSIC LONG DISTANCE broek. Duur apparaat en ik denk z'n geld niet helemaal waard. Ik heb er een beetje een haat-liefde verhouding mee; soms lijkt hij niet helemaal lekker om m'n lijf te plooien ofzo. Pasvorm dingetje denk ik. Wanneer hij lekker valt, is het een fijne broek, met een uitstekende zeem (misschien wel de beste die ik heb).

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 11 apr 2021 00:09

Ik vind het op zich wel een mooi merk maar één zoals zo velen; overpriced.
Ze hebben goede designs en technisch is het allemaal in orde. Eigenlijk niks op aan te merken. Ik heb een setje en de pasvorm is goed, fijne sluiting, goed afgeschuinde buitenste zakjes, mooi lange mouwen, maar ik zal mijn garderobe er niet mee uitbreiden.
En eigenlijk kan ik je niet concreet vertellen waarom niet... ik grijp (onbewust) toch vaak naar andere kleding...

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 11 apr 2021 09:39

"Biehler Sportswear staat voor een eerlijke en faire productie van sportkleding.

Daarbij maken ze gebruik van materialen en stoffen die behalve kwaliteit en functionaliteit hebben ook gecertificeerd zijn op milieueisen en productie eisen.

U koopt de producten van Biehler direct bij de producent met de zekerheid van eerlijke productie."

En

"In de algemene kledingbranche wordt 1/3 van alle kleding niet verkocht en weer vernietigd.
Dit wordt veroorzaakt door productie van voorraad zonder te weten of deze ook daadwerkelijk verkocht zal worden.

Biehler Sportswear kiest er bewust voor om geen voorraad te produceren om te voorkomen dat er kleding weer vernietigd moet worden."

Via http://www.duurzaamsport.nl/biehler-sportswear/
Opgeven is geen optie!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 11 apr 2021 13:06

havana schreef: 10 apr 2021 10:19 Typische Fietsforum-reacties (sorry).

Ik vroeg niet of mensen het duur vonden. Ik vroeg naar ervaringen. Als je die niet hebt reageer dan niet.
Waarom vraag je dan juist hier naar ervaringen en niet elders? Zijn er geen reviews te vinden of verkoopsites met ratings van deze kleding? Bovendien hint je zelf al op de prijs in je opening...

Plaats reactie