Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

BIEHLER kleding

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 11 apr 2021 15:08

kappa-man schreef: 11 apr 2021 09:39 "Biehler Sportswear staat voor een eerlijke en faire productie van sportkleding.

Daarbij maken ze gebruik van materialen en stoffen die behalve kwaliteit en functionaliteit hebben ook gecertificeerd zijn op milieueisen en productie eisen.

U koopt de producten van Biehler direct bij de producent met de zekerheid van eerlijke productie."

En

"In de algemene kledingbranche wordt 1/3 van alle kleding niet verkocht en weer vernietigd.

Dit wordt veroorzaakt door productie van voorraad zonder te weten of deze ook daadwerkelijk verkocht zal worden.

Biehler Sportswear kiest er bewust voor om geen voorraad te produceren om te voorkomen dat er kleding weer vernietigd moet worden."

Via http://www.duurzaamsport.nl/biehler-sportswear/
Ik geloof niet dat 1/3 deel van de fietskleding wordt vernietigd en hun standpunt “geen voorraad produceren” klopt ook niet. Anders kan je ten eerste niet leveren in 5 dagen en ten tweede heb je niets wat afgeprijsd verkocht kan worden: https://www.duurzaamsportwebshop.nl/44-wielershirts

Kortom men wil zich onderscheiden, maar schiet gelijk in de eigen voet.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 11 apr 2021 16:25

Lijkt er dus toch op dat de marketing tekstschrijver van Fons er bij klust.
o'7o

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 apr 2021 19:42

:lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

LuckyN7even
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

LuckyN7even 12 apr 2021 18:04

Heb recent een Biehler Signature jersey gekocht. Gelukkig in de aanbieding voor 85 euro, voor die prijs een prima shirt maar niet heel bijzonder. Zou er geen volle pond voor betalen. Kwalitatief vind ik MAAP veel beter, en Pas Normal staat daar weer ietsje boven, maar dat vind ik eigenlijk echt te duur en te hipster....

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 21 sep 2021 21:57

De dame hier heeft laatst 2 shirts en 1 jack gekocht van Biehler. Zit haar erg mooi. Armen sluiten goed aan en zijn lang (bijna tot de ellebogen) en rugpaneel is mooi kort zodat de zakjes niet te laag zitten. Stof is ook van prima kwaliteit en doet niet onder voor andere merkshirts in dezelfde prijsklasse die wij in de kast hebben. Jack sluit ook goed aan en zit rond de armen mooi aangesloten zoals armstukken. Ook bij het jack is het rug paneel mooi kort.

Nu in de aanbieding heb ik zelf ook een shirt en jack besteld, deze komen morgen binnen. Ben benieuwd hoe die mij zitten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 sep 2021 08:15

Ik begrijp er niet zo veel meer van "armen sluiten goed aan en zijn lang". Waarom moeten we inmiddels mouwen tot aan de elleboog. Omdat de profs aero moeten zijn? Nog een paar aanpassingen en de zomer shirts hebben mouwen tot de pols? Zeker voor een zomershirt, het is niet mijn ideale shirt.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 sep 2021 09:36

Jans schreef: 22 sep 2021 08:15 Ik begrijp er niet zo veel meer van "armen sluiten goed aan en zijn lang". Waarom moeten we inmiddels mouwen tot aan de elleboog. Omdat de profs aero moeten zijn? Nog een paar aanpassingen en de zomer shirts hebben mouwen tot de pols? Zeker voor een zomershirt, het is niet mijn ideale shirt.
Smaken verschillen Jans. Zo rijdt de ene graag met wat langere sokken en de ander graag met wat kortere. Zoveel mensen, zoveel wensen. :like:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 sep 2021 17:04

Ja juist daarom vind ik het flink irritant dat er voor de shirts bijna geen keuze is. En lange sokken? arrgggh

hayes

hayes 22 sep 2021 20:29

Korte mouwen zijn meestal iets minder aansluitend en gaan al snel flapperen. En daar heb ik dan weer een hekel aan. Urenlang voelen dat het shirt flappert...

Er is echt wel nog keuze genoeg. Er zijn tientallen, zoniet honderden merken van shirts stilaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2021 15:49

Het probleem is wel dat veel van die merken niet veel anders doen dan elkaar na-apen. Het is bijna allemaal duur en hipster tegenwoordig. Ik denk dat de winstmarges gigantisch zijn, anders zouden de dure merken niet als paddenstoelen uit de grond schieten.

Overigens maakt made in China of in Europa niet zoveel uit. 90% van wat in Europa wordt gemaakt, wordt in Italië door dezelfde Chinese handjes gemaakt. Het gaat allemaal om het ontwerp en de QC. Dat kan in beide gevallen zowel goed als slecht zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 sep 2021 10:53

Ik ben wel content met de ontwikkeling van de fietskleding. Er zullen ongetwijfeld enorme winstmarges worden gepakt, maar dat is bij alles in de fietswereld zo. Het blijft een niche markt en dan moet je per product gewoon winst maken, wil je aan het einde van de rit wat overhouden. Sinds een paar jaar geef ik zo'n 100 euro uit voor een shirtje en dan let ik vooral op de pasvorm en kwaliteit van de stof. Paar jaar terug kocht ik een shirtje van Calobra (eigen merk van Mantel volgens mij) voor 50 euro en die kon ik na 1 seizoen dragen weggooien, stof rond de armen zat totaal geen rek meer in. Dan geef ik liever wat meer uit waar ik langer plezier van heb en mooier zit.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 sep 2021 23:08

De gestegen kwaliteit maar ook aandacht voor duurzaamheid e.d. zijn inderdaad de positieve keerzijde van de medaille. Met alleen marketing kom je er niet als het op kleding die intensief gebruikt wordt aankomt.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie