Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Castelli broek met korte pijpen

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 31 mar 2021 16:31

Ik wil graag een keer een Castellibroek proberen. Ik dacht altijd dat Castelli wat langere pijpen heeft van hun korte broeken. Ik ben gewend aan de lengte van Assos, die wat minder lang zijn. Weet iemand welke type castellibroek met de Progretto zeem de kortste pijpen heeft, vergelijkbaar met Assos? Ik heb wat korte benen en heb er een hekel aan als de pijpen als snel tot je knieen komen zoals tegenwoordig veel merken hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 02 apr 2021 13:55

Ik haak even aan! Ik heb hetzelfde en net een setje Ale teruggestuurd omdat de pijpen tot in mijn knieholtes kwamen.

Van de klantenservice van Futurumshop begreep ik dat Assos juist wat langere pijpen had en dat Q36.5 bijvoorbeeld wat kortere pijpen heeft (alleen wel een ander prijskaartje). Ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen :)
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 02 apr 2021 14:32

Mijn Castelli is niet lang en niet kort, maar de Assos is beduidend korter.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 apr 2021 15:16

Haha, ik heb hier al een paar maanden een Ale broek liggen die me ook veel te lang zijn.... Maar goed, dat wordt toch maar even passen denk ik.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 03 apr 2021 17:21

NuitKor schreef: 02 apr 2021 14:32 Mijn Castelli is niet lang en niet kort, maar de Assos is beduidend korter.
Wat vreemd is dat Futurumshop mij via app melde dat Assos juist langer zou vallen....
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 03 apr 2021 18:03

Ik ben vandaag bij Mantel geweest om maar gewoon eens te gaan passen na meerdere online bestellingen terug te hebben moeten sturen.

Agu; viel tot ver in mijn knieholtes
Craft; viel netaan in de knieholte
Castelli; viel al beter maar nog steeds irritant veel in de knieholte
Assos; viel eigenlijk het beste maar ik had een maatje te klein aan. Mijn eigen maat hadden ze niet meer, en de verkoper wist niet of de pijpen dan veel langer zouden worden.

Daarmee was het assortiment van de verkoper wel op helaas. Best wel teleurstellend dat alle merken schijnbaar overstappen op langere pijpen....
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2021 18:39

Ik heb van Castelli een Endurance 2 en die heeft ongeveer even lange/korte pijpen dan mijn Assos Equipe.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 apr 2021 19:20

Het is nu eenmaal lastig als je niet in het rijtje van de gemiddelde mens valt want daar zijn nou eenmaal de kledingmaten op gebaseerd. Anders kom je toch uit op kleding in bijzondere maten: viewtopic.php?f=13&t=94637&hilit=kleding.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie