Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Tips overschoenen

Jorrr2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2019 08:09

Jorrr2 01 aug 2021 13:50

Thanks! Ja ik weet dat het niet compleet droog zal blijven, maar het is beter dan doorweekte schoenen die 2 dagen vochtig blijven

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 aug 2021 16:06

Ook je schoenen worden gewoon nat, het duurt alleen wat langer.

Natte schoenen zijn oplossingen voor, bijv oude kranten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8449
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 aug 2021 19:08

Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 aug 2021 20:13

Vandaag rondje markermeer gefietst. Met Gripgrab raceaqua overschoenen gecombineerd met gaitors. Veel en harde regen gehad.
Na 206 km waren mijn schoenen en sokken echt flink vochtig. Maar het bleef comfortabel. En ze waren lang niet zo doorweekt als de schoenen en sokken van m'n zoon, die zonder overschoenen reed. Hij was best wel wat jaloers op mijn gripgrabs
Ik was erg tevreden over m'n keuze ze wèl te dragen

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 aug 2021 09:34

nijkie schreef: 01 aug 2021 19:08 Velotoze maar scheuren wel snel.
https://www.mantel.com/it/copriscarpe-v ... PMQAvD_BwE
Die heb ik ook geprobeerd. Er komt inderdaad erg weinig water in je schoenen maar je krijgt er enorme zweetvoeten van. Na een ritje van 2uur (in de winter dan nog) stond er letterlijk een plas zweet in de schoenen (en die stank gaat er maar moeilijk weer uit :mrgreen: )

Ik heb gisteren (en eergisteren) gewoon zonder overschoenen gereden. Natte voeten, tja niks aan te doen. Het was al niet koud dus zo erg is dat allemaal niet (voor mij)
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 02 aug 2021 10:16

Ik gebruik die hoge Gripgrab Aquashields al wel eens... Stijlpunten zal je wel niet winnen wanneer je met bib shorts combineert, maar de voeten blijven wel (regen-)droog. Ze worden wel ietwat nat van het zweet:

https://www.gripgrab.com/collections/sh ... hoe-covers

Ik dacht dat ze heel fragiel zouden zijn maar voorlopig houden ze het uit, na een tiental keren te gebruiken. Goedkoop zijn ze niet in aankoop maar als ze lang meegaan is dat geen issue.
Afbeelding

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 20 sep 2021 16:46

raven14 schreef: 02 aug 2021 10:16 Ik gebruik die hoge Gripgrab Aquashields al wel eens... Stijlpunten zal je wel niet winnen wanneer je met bib shorts combineert, maar de voeten blijven wel (regen-)droog. Ze worden wel ietwat nat van het zweet:

https://www.gripgrab.com/collections/sh ... hoe-covers

Ik dacht dat ze heel fragiel zouden zijn maar voorlopig houden ze het uit, na een tiental keren te gebruiken. Goedkoop zijn ze niet in aankoop maar als ze lang meegaan is dat geen issue.
Wow hier kan je een rondje Waddeneilanden mee doen :lol:

Ik zoek nieuwe voor de winter. Ik accepteer dat m'n voeten nat worden van het zweet, als ze maar op temperatuur blijven. M'n schoenen meuren nu al zo erg, de klassieke geur van scheenbeschermers die lang in je voetbal tas zijn blijven zitten :mrgreen: Krijg ik er niet meer uit. Dus dit worden m'n slechtweer schoenen denk ik...

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 20 sep 2021 17:44

https://www.gripgrab.com/collections/sh ... hoe-covers


[/quote]

Ik heb zoiets van castelli gebruikt afgelopen winter. Die houden ideaal het water buiten echter ging de versteviging om/op de hak al na een paar ritten scheuren en loslaten.
Ik denk dat ik deze maar eens probeer van GribGrab de komende winter. Nog goedkoper ook dan die van castelli.... :like: :D

Plaats reactie