Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke helm voor kale bats?

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 18 mar 2021 21:48

bluebird schreef: 18 mar 2021 19:13 Is al genoeg benadrukt hier dat de vorm van je hoofd het belangrijkste is voor een goed passende helm. Heb nog wel een tip uit ervaring, want ook redelijk kaal 🤗. Houd bij de maatkeuze wat marge aan! Door het gebrek aan haar heb je sneller een kale kop. Ik gebruik dus vaak een petje, helm mutsje of dikke winter muts. met name die laatste past bij mij maar net eronder in de max stand. Als je gaat passen, neem dan je dikste muts mee. Kom je in de kou niet voor verrassingen te staan 🥶🤗
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. :lol: :lol: :lol:
En niet alleen een kale kop maar ook een kouwe kop.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 18 mar 2021 21:49

Je was me net voor, kale moest natuurlijk koude zijn 🤗
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 21 mar 2021 18:07

Zelf heb ik altijd een dun helmmutsje op mijn kale bats :)
Daardoor gaat elke helm goed zitten, vangt het zweet op en krijg ik geen insecten op mijn hoofd die door de gaten heen vliegen
Qua helm heb ik de Ekoi ER13, tot nu toe erg tevreden over!

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 22 mar 2021 20:01

Gebruik inderdaad zelf ook altijd een dun merino wol mutsje anders een koude kale
Kop 😂. Dit weekend helm van m’n fietsmaatje geprobeerd de Abus wat een fijne helm zeg. Die zal in de zomer wel te warm zijn gok ik zo. Maar voor nu 👌🏻

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 mar 2021 18:47

Ik heb voor mijn kale knikkertje ook een Abus Viantor. Voor mij de perfecte vorm en valt ook keurig laag op het hoofd en sluit precies aan op de Oakley Jawbreaker. Geen gekke champignon die te hoog op het hoofd staat. Ook heb ik nog een Scott helm die op zich ook prima is - maar niet zo fijn is als de Abus qua pasvorm.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 02 apr 2021 16:46

Het is de Gamechanger geworden een ontzettend fijne helm 😁

Plaats reactie