Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos regen/wind jack vraag

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 feb 2021 11:23

Hallo,

Stukje bij beetje ben ik aan het overstappen op Assos en ik heb reeds een Mille GT Airblock vest gekocht maar ik wil er graag nog een regen/wind jas bij die ik kan gebruiken tijdens voornamelijk het afdalen of wanneer het weer omslaat. Belangrijkste voor mij is een goed ademend wind jack dat ook tegen een beetje regen kan.

Wellicht goed om te weten dat ik zelden tot nooit ga rijden wanneer het regent of wanneer de dreiging te groot is dat het gaat regenen.

Mijn voorkeur neigt richting de Equipe RS Schlosshund maar ik had graag geweten of eventueel de Mille GT Clima jacket Evo of Equipe RS Clima capsule of toch misschien Wind jacket een betere optie is?

Afbeelding

Bedankt!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 feb 2021 14:29

Moet het persé van Assos zijn? Je beperkt jezelf dan nogal. Ik heb een garderobe van verschillende merken, bijvoorbeeld een Castelli Perfetto voor natte omstandigheden en bijvoorbeeld de bibtights van Bioracer en Assos. Op die manier pak ik van ieder merk wat mij het beste past en bevalt en kan ik bij elke weeromstandigheden uit de voeten.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 feb 2021 14:57

Klinkt waarschijnlijk heel stom, maar ik hou persoonlijk niet van merk mixen.
Dus graag Assos als het kan

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 01 feb 2021 18:31

Indien je vooral iets wilt hebben voor in de bergen zijn er veel mogelijkheden. Zelf ben ik een fan van Assos, maar kijk toch ook eens naar castelli. Die hebben met hun ROS line beter iets wat bij je wensen past dan Assos.

Vaak gebruik ik een bodywarmer van Assos en bij afdalen een goed windjack erover.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 feb 2021 18:41

Bedankt voor de inputs.

In 2014/2015 een Gabba1 en Gabba2 (korte mouwen met Nanoflex arm stukken) gehad en die vond ik erg fijn maar gezien ik nu anders fiets (minder lange afstanden meer klimmen, intervals en veel intensiever) dan in 2014 heb ik ook ander soort kleding nodig.

Ook vond ik de Gabbas erg warm met 15 graden en tegenwoordig ga ik met zomerkleding + winter ondershirt fietsen tijdens de "Spaanse winter"
walters schreef: 01 feb 2021 18:31 Vaak gebruik ik een bodywarmer van Assos en bij afdalen een goed windjack erover.
Maar om terug te komen op Assos: welke van die 4 hierboven zou de betere keuze zijn?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 feb 2021 19:49

Kijk @jsprbcn ik wil mij er niet in mengen want ben geen fan van Assos en ben klaarblijkelijk ook niet de enige gezien de vorige reacties maar waarom koop je ze niet alle 4, probeer ze uit, houdt de beste en verkoop de rest. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 01 feb 2021 20:18

Als het echt gaat regenen en ik rij in de heuvels pak ik de assos sturmprinz mee. Alle andere assos regenjacks zijn, naar mijn mening, matig van kwaliteit tegen de regen.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 01 feb 2021 20:24

Welke kun je het kleinst opvouwen? Ik zou zoeken naar degene die veel Sportfull Hotpack lijkt, die gebruik ik naar tevredenheid. Denk dat 1 en 3 op plaatje het meest compact op te vouwen zijn

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 01 feb 2021 21:41

Orlok schreef: 01 feb 2021 19:49 koop je ze niet alle 4, probeer ze uit, houdt de beste en verkoop de rest. :roll:
Dat is een beetje teveel van het goede lijkt me :lol:

walters schreef: 01 feb 2021 20:18 Als het echt gaat regenen en ik rij in de heuvels pak ik de assos sturmprinz mee. Alle andere assos regenjacks zijn, naar mijn mening, matig van kwaliteit tegen de regen.
Een jas die hevige regen aan kan heb ik niet nodig gezien ik zelden in regen zal rijden, daarom ben ik meer geinteresserd in hoe de jas ademd - temperatuur regelt. Ik heb het gevoel dat 3 dat het best doet? iemand die die jas heeft?

Aspide83 schreef: 01 feb 2021 20:24 Welke kun je het kleinst opvouwen? Ik zou zoeken naar degene die veel Sportfull Hotpack lijkt, die gebruik ik naar tevredenheid. Denk dat 1 en 3 op plaatje het meest compact op te vouwen zijn
Ik heb een hele kleine handlebar tas als ik ritjes naar de bergen maak, dus super klein opvouwen is niet echt een must maar zeker welkom.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 feb 2021 22:00

Stel je vraag eens in het Assos topic op WeightWeenies. Een goede broek kun je een Hollander nog wel van overtuigen, maar de rest van de collectie zal vooral reacties op de prijs uitlokken.

Ik heb zelf geen ervaring met de bovengenoemde modellen, om de simpele reden dat mijn huidige Assos jacks van de vorige generatie nog prima bevallen. Ze hebben zoals gewoon de namen weer volledig omgegooid zodat er zelfs voor de liefhebbers geen touw meer aan vast te knopen is welke nou welke is.

Zelf rij ik in de bovengenoemde omstandigheden met een Assos Habu.5 (iets meer voor de Nederlandse herfst/lente) of Tiburu.4 (iets meer voor de Spaanse herfst/lente lijkt me). De Habu is nog wel enigszins water afstotend, maar ik neem bij kans op regen ook altijd een Gore Shakedry mee. Ontzettend dun, inherent waterdicht (geen coating) en ademt ook fantastisch. Daarnaast een strakke pasvorm en kwaliteitsproduct, maar geen Assos. Inmiddels bieden o.a. 7Mesh en Rapha dit Shakedry membraan ook al aan. Het is dus wel bedoelt als regenjack, maar ik neem hem ook mee voor eventuele afdalingen. Een windvest gebruik ik daardoor nooit meer omdat de combi Assos Habu + Shakedry alles afdekt van droog tot stortregen en wind.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 02 feb 2021 07:17

ypuh schreef: 01 feb 2021 22:00 Stel je vraag eens in het Assos topic op WeightWeenies. Een goede broek kun je een Hollander nog wel van overtuigen, maar de rest van de collectie zal vooral reacties op de prijs uitlokken.

Ik heb zelf geen ervaring met de bovengenoemde modellen, om de simpele reden dat mijn huidige Assos jacks van de vorige generatie nog prima bevallen. Ze hebben zoals gewoon de namen weer volledig omgegooid zodat er zelfs voor de liefhebbers geen touw meer aan vast te knopen is welke nou welke is.

Zelf rij ik in de bovengenoemde omstandigheden met een Assos Habu.5 (iets meer voor de Nederlandse herfst/lente) of Tiburu.4 (iets meer voor de Spaanse herfst/lente lijkt me). De Habu is nog wel enigszins water afstotend, maar ik neem bij kans op regen ook altijd een Gore Shakedry mee. Ontzettend dun, inherent waterdicht (geen coating) en ademt ook fantastisch. Daarnaast een strakke pasvorm en kwaliteitsproduct, maar geen Assos. Inmiddels bieden o.a. 7Mesh en Rapha dit Shakedry membraan ook al aan. Het is dus wel bedoelt als regenjack, maar ik neem hem ook mee voor eventuele afdalingen. Een windvest gebruik ik daardoor nooit meer omdat de combi Assos Habu + Shakedry alles afdekt van droog tot stortregen en wind.
Bedankt voor je antwoord!
Het topic op WW had ik reeds gevonden 8-)

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 02 feb 2021 09:42

Eens met Ypuh. Ben het zicht op de collectie inmiddels ook vrijwel volledig kwijt. Rij alweer voor de 4e winter op rij met Bonka en Habu. 5 tot 7 dagen per week, van oktober / november tot maart. Gezien het prijsverschil en het geringe gebruik zou ik voor de Mille GT clima gaan.

Plaats reactie