Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli perfetto alternatief

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 jan 2021 21:19

bever schreef: 29 jan 2021 20:44 maar de Alpha ook niet denk ik
Nee,vooral winddicht.
Koude droge winderige omstandigheden dan is het een heerlijke jas.
Mijn Alpha is nu aan de 4de winterperiode bezig.Morgen is het Alpha weer Oostelijke wind en droog daaronder Craft lange mouw herfst shirt en meer niet.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 29 jan 2021 21:52

Ik heb de Perfetto ook niet gekocht als regenjas hoor.
Ik vermijd regen, zeker op plezier/vrije tijds ritjes.
Dus die 10 keer dat ik nat wordt, kan ik wel hebben.
En het was ook echt 20 minuten lang zware regen.

Ik heb hem vanavond een 30 minuten op lage temperatuur in de droogkast gestoken. Eens zien of dat wat uithaalt.

hebin029
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:21

hebin029 30 jan 2021 11:07

hayes schreef: 29 jan 2021 20:16 Twee minuten voor ik vertrok vandaag begon het miezeren. Toen ik vertrok, begon het regenen. Na nog twee minuten goot het. Na 10 minuten fiets helemaal doorweekt. De Perfetto is géén regenjas ;)
De regen komt er wel doorheen, maar als het goed is, bleef je wel warm.
Toch?

Ik was mn perfetto’s zelden. Af en toe met de Nikwax combo.
Bij slecht weer laten drogen en zand/modder er af borstelen.

Hoewel ik geen fan ben van Castelli is de Perfetto mijn favoriete shirt/Jack bij temperaturen van -3 tot +12.
Heb wel de keuze tussen normale Perfetto en de light variant.
Alpha Ros (light) vind ik te warm.

hayes

hayes 30 jan 2021 12:00

Neen, eigenlijk niet. Ik had behoorlijk koud. Het regende nu wel echt goed door. Ik had maar 1 onderhemdje aan omdat het 10°c was en het waaide heel behoorlijk.
Ik was na 30 minuten weer thuis. 'k Had echt geen zin om doorweekt 2 uur te fietsen.
30 minuten na thuiskomst stralende zon en blauwe lucht uiteraard.

Als het vochtig & koud is, krijg ik toch behoorlijk koud met de Perfetto. Hij is perfect voor droog weer tussen -5 en +12 of zo.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 jan 2021 20:32

Vandaag voor het eerst gereden met een Castelli winter gore-tex jack met alleen een Craft zweethemdje met korte mouwen eronder.
Op de cyclocrosser over de fietspaden door het bos en over de weg.
Was 2gr boven nul en erg comfortabel, is wat dikker dan een Gabba en deed z'n werk perfect.
Morgen onder nul, jack maar weer proberen met een zweethemd met lange mouw.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 jan 2021 19:05

Vandaag de lakmoesproef voor de Perfetto. 4 uur op een fatbike over het stand met Oostenwind. Craft thermo (van 15 jaar oud) en een Castelli vestje er onder. Eerste half uur was even wennen, maar daarna ging het eigenlijk wel. Ook bij de koffie to go-stop in Wassenaar waar we 15 minuten hebben stil gestaan vroor ik niet dood. Zelfs het laatste half uur met ritsjes open gefietst. Het was vandaag de hele dag onder 0, dus ik ben wel tevreden. Kan eventueel nog een beetje meer uplayeren.

Geen klam gevoel gehad :winkthumb:

hayes

hayes 31 jan 2021 20:09

Idem hier. Twee uur gefietst bij -1 of 0 graden. Twee thermoshirtjes eronder.
Dat was perfect. Het was het eerste ritje in weken waar ik écht met een gevoel thuiskwam.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 feb 2021 08:40

Gisteren met 3gr onder nul dezelfde Gore-tex jack aangehad, nu met een zweethemd lange mouw van Craft eronder.
Was de goede combi, geen moment kou gehad en ook m'n jack niet "uitgezweet".

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 feb 2021 14:25

Welk Castelli jack bedoel je?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 04 mei 2021 00:45

Heb een Gore Phantom jack. Dit is convertible, de mouwen kunnen er af. Is een fijn jack, bv ook om op natuurijs in de vorst te schaatsen. Gedeeltelijk waterdicht ook. Maar boven 10 graden al snel te warm, ook met mouwen er af. En minder slim fit.

Ik zou wel een Perfetto Gabba willen aanschaffen. Ik denk meer slim fit (aero) en waarschijnlijk kan ik er tot wat hogere temperaturen mee doorfietsen.

Ik denk nu aan de short sleeve Gabba maar twijfel over de convertible Perfetto Ros. Is iemand bekend met het verschil? Is de convertible zonder de mouwen gelijk aan de gabba? Of is het dan toch meer jas en minder slimfit/aero? Hoe sluiten de korte mouwtjes van de convertible versie bv aan?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 mei 2021 08:08

De convertible is net zo slim fit als de normale Perfetto en is zonder mouwen gelijk aan de Gabba met korte mouw.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 04 mei 2021 09:40

Dank... dat klinkt goed. Dan zal de keuze al snel op een convertible vallen.

Plaats reactie