Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli perfetto alternatief

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 12 jan 2021 13:37

JoostG schreef: 12 jan 2021 09:34 Ik ben zelf helemaal niet zo tevreden over de perfetto. Het regelen van de temperatuur gaat goed, maar de kwaliteit valt tegen. Voorzijde bij rits valt heel raar en logo’s verdwijnen na een aantal wasbeurten. Verder gaat het jack snel ‘ruiken’, waardoor wassen nodig is en waterafstotendheid als water voor de zon verdwijnt.

Sinds dit najaar fiets is voornamelijk met het brevet insulated jacket en classic winter jersey van Rapha. Vele ritten meegereden, maar beiden hebben nog geen machine nodig had (slechts uithangen na een rit). Dat komt uiteindelijk de kwaliteit en functionaliteit op langere termijn erg ten goede, denk ik. Beiden houden mij warm, maar ik ga er niet snel in zweten.

Niet een goedkoper alternatief, maar wel een beter alternatief in mijn ogen.
Ik heb dan weer de Rapha Winter Windblok Jersey wat mijn grootste/duurste miskoop ooit was.

Tip tegen het ruiken: keertje met azijn wassen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 12 jan 2021 13:52

Om de waterafstotendheid van de Perfetto en perfettoachtigen te behouden dan wel weer te versterken geeft Castelli zelf ook nog een aantal tips:
https://www.castelli-cycling.com/us/cus ... nformation

Als de tekst in het Engels te lastig is, hieronder een vergelijkbare tekst in het Nederlands:
https://passionforcycling.nl/onderhouds ... stelli.htm

hayes

hayes 12 jan 2021 14:23

Even gelezen en dit is toch wel interessant:

Castelli Nano Flex products and softshell jackets and wind vests can be tumbled dry on low heat for about 20 minutes to rejuvenate the water repellent finish.

Ik heb de perfetto nu zo'n twee maand denk ik en die is zeker al een keer of 5-6 gewassen. Met de toestand van de wegen krijg je toch sowieso modderspetters? Ik toch. Indien licht veeg ik ze er af met ene vochtige doek. Maar normaal gaat die na enkele ritjes toch de machine in.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 jan 2021 18:09

JoostG:
Ach, kleinigheidje. ;)
Ik had dit aan de hand met mijn Gabba 2.0, ofwel de opvolger van de oerGabba.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jan 2021 18:12

Ik flikker ze gewoon in de machine na 1x gebruik en ik was mijn fietskleding NOOIT apart (dus ook de Gabba niet) en dat gaat nog steeds perfect. Ik heb er inmiddels twee, een Gabba 2.0 en een Perfetto.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 jan 2021 18:36

Ik heb de Perfetto light al een viertal jaren en gebruik het bijna elke rit in de winter als windstopper zonder problemen. na elke rit gaat alles in de wasmachine met 30°C handwas. Op wat verkleuringen na ziet alles er nog goed uit, zelfs ook de logo's welke bij andere Castelli producten soms verbrokkelen cq. vervagen. Een top product.

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 jan 2021 10:10

Wat is nu precies de reden dat een gabba/perfetto wel in de droger kan/moet voor z'n waterdichtheid en een lapassione winterjacket of een santini vega multi-jacket niet?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jan 2021 10:38

JoostG schreef: 12 jan 2021 09:34 verhaal
Grappig, ik rijd al heel lang Rapha en als er één merk is waar de kwaliteit heel hard van achteruit gegaan is gegaan de laatste jaren is het wel Rapha.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 13 jan 2021 19:27

hopjes schreef: 13 jan 2021 10:10 Wat is nu precies de reden dat een gabba/perfetto wel in de droger kan/moet voor z'n waterdichtheid en een lapassione winterjacket of een santini vega multi-jacket niet?
Indd goede vraag :-)

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 13 jan 2021 19:40

Dat zal met de gebruikte materialen te maken hebben. Een Perfetto is gemaakt van Goretex Infinium. Op de site van Goretex adviseren ze zelf om een wasdroger of strijkijzer te gebruiken: https://www.gore-tex.co.uk/support/care/outerwear
Beide jassen die hopjes noemt hebben geen Goretex.

Gebruikersavatar
Contrastique
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 jul 2013 16:31
Locatie: Gronsveld
Contact

Gebruikersavatar Contrastique 13 jan 2021 23:07

Vandaag 76 km gereden met de Perfetto ros; alleen craft lange mouwen eronder; super! Vieze wind, ook echt gezweet met klimmen en niet koud gehad. Wel bij tijd en wijlen koude vingers en koude voeten (verkeerde sokken) maar bovenlichaam perfetto 😎 Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 14 jan 2021 21:23

Heb net een uurtje lopen zoeken, maar de legergroene versie in XL kan ik nergens meer vinden....wel een zwarte of een fluorescerend gele, maar daar moet ik even over nadenken :mrgreen:
denken jullie dat de voorraad een keer wordt aangevuld ?

Plaats reactie