Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bibshort Help...

Arjen_1975
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:42

Arjen_1975 25 okt 2020 14:32

Wie o wie kan mij helpen? Ik ben al tijden op zoek naar de (voor mij) ideale fietsbroek. Ik heb inmiddels diverse bibs geprobeerd, maar de juiste ben ik nog niet tegengekomen. Momenteel rij ik in een Castelli Endurace 2 met de Progetto X2 Air zeem. Deze zit op zich prima, alleen zit de broek voor bij mijn buik en in mijn liezen te los. Daar flubbert de stof, wat irritatie geeft bij mijn liezen. Met schrale plekken en jeuk tot gevolg. Chamoiscrème helpt wel wat, maar niet voldoende. Een maat kleiner wordt hem niet, die is te kort. Qua pijpen en rug... Omdat ik wel zeer te spreken ben over de Progetto X2 Air zeem heb ik maar een Aero Race 4 besteld in dezelfde maat. Zit qua lengtes prima, qua zeem ook! Alleen knelt deze juist in mijn liezen. Erg irritant en weer een advertentie op marktplaats straks.... :lol: De Sportul Total Comfort valt ook tegen. Die zeem is voor mij domweg te dik en te slap. Helemaal na 3 uur fietsen...
Ook heb ik een Assos T.Cento S7 geprobeerd. Deze broek zat voortreffelijk, maar de zeem viel me (zwaar) tegen. De Castelli Progetto X2 Air zit mij veel comfortabeler. Weet 1 van jullie of er een broek is met een vergelijkbare pasvorm als de Assos en eenzelfde pasvorm en comfort als de Progetto zeem? Ik kom de Q36.5 Dottore X wel tegen, maar heb daar totaal geen ervaring mee. Heeft iemand ervaring met deze broek en dit merk? Ik hoor het graag!!!

Vast bedankt, groet Arjen

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 okt 2020 15:01

Ik rijd zelf met meerdere bibshorts waaronder een Santini Techno Comfort en ook de Castelli Endurance 2 in de grootste maat. Van deze laatste heb ik inmiddels al een paar versleten/gescheurd en is mijn favoriet. Echter sinds een paar maanden heb ik nu ook eens een Ekoi Racing gekocht en die bevalt mij eigenlijk net zo goed als die Castelli Endurance 2, dus . . . . . misschien een tip probeer ook eens een Ekoi. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Arjen_1975
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:42

Arjen_1975 25 okt 2020 15:12

Dank voor je reactie Orlok, maar de Endurance bevalt mij niet 100 punten, dus zie ik er het nut niet echt van in om een Ekoi te gaan proberen... Ik ben ook meer op zoek naar mensen die ervaring(-en) hebben met de pasvorm en comfort van Q36.5...

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 25 okt 2020 18:51

Ik ben 1.92 en 85kg dus redelijk slank. Ik heb een Q36.5 Dottore X in de maat XL. Hij zit op zich prima, maar het is voor mij geen topper. Net iets te los in het liesgebied en iets te weinig compressie. Zeem is prima, kan er makkelijk een paar uur op zitten. De stof is een beetje gek, plastic achtig, maar daar merk je verder niets van. Misschien had ik het met een L ook gered, dat zou ik ooit nog wel eens willen proberen, maar voorlopig zweer ik bij de Etxeondo Attaque Gor broeken...zalig.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 okt 2020 19:10

Ik vond de zeem van de Assos ook slecht maar de algemene pasvorm ook erg goed (al had de voorkant een stuk hoger gemogen)

Ik heb ook vanalles geprobeerd en meestal net niet. Futurum was nog de beste maar de laatste 3 die ik had, verslijten gewoon door ernaar te kijken. Verder ook redelijk tevreden van de DHB Aeron maar vooral wat stug waardoor ik bij hevig zweten of regen ook schuurplekken kreeg.

Nu heb ik in augustus een Eroe-broek overgenomen van Havana, heerlijke broek. Lekkere stretch stof, geweldige zeem en ze lijkt ook erg degelijk (in hoeverre je na 2 maanden/1500km daar een oordeel over kan vellen)

Ze vallen wat groot, normaal heb ik een L en nu een M.
Afbeelding

hayes

hayes 25 okt 2020 20:53

Ik ben begonnen met BTWIN broeken. Nu ja, voor het geld ok, maar al snel wil je beter.
Daarna Santini (fijne zeem, maar niet duurzaam), Castelli (echt niet compatibel met mijn achterwerk), Löffler (gekocht na artikel in Duits tijdschrift maar waardeloos), enz... geprobeerd.

Daarna 'voor de gein' een Spexcel (https://nl.aliexpress.com/item/32701740 ... 4c4df4GYkf) gekocht voor nog geen 20 euro.
En die eerste doet na twee jaar nog steeds dienst). Ik heb intussen een 4-tal quasi identieke bibs en heel tevreden!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 26 okt 2020 08:04

La Passione
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2020 08:39

Ik heb heel wat broeken, waaronder een Castelli, Assos, Ale, Vermarc, Bio-Racer en Doltcini.
Probeer eens de Doltcini met "endurance" zeem.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 26 okt 2020 10:13

TL@ schreef: 25 okt 2020 19:10 Nu heb ik in augustus een Eroe-broek ....
Ze vallen wat groot, normaal heb ik een L en nu een M.
kan je in verband met de maatvoering indicatie geven aan de hand van gewicht/lengte? Ik zie op de website dat de broeken ook met 4 cm extra geleverd worden. Op afstand is dat allemaal moeilijk in te schatten.

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 26 okt 2020 10:24

Ik heb ook een broek van eroe.cc en ben ook te spreken over de kwaliteit. Ik ben 1.81 meter en weeg 77 kilo. Ik heb van deze broek een maat M met lange pijpen, maar is nog wat aan de grote kant bij vooral liezen...

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 26 okt 2020 18:36

Blijft persoonlijk. Ik ben 188 met 78 kg. DiMarchi is ok voor korte ritten. Ale is prima broek met de 4hf zeem, zit lekker betreft pasvorm als XL neemt. Is een lekker luchtige broek. Mijn Castelli Tuto Nano voor iets koudere omstandigheden graad of 12 met beenwarmers. Heeft Kiss zeem.....echt fantastische broek

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 okt 2020 09:07

patrickvb schreef: 26 okt 2020 10:13
TL@ schreef: 25 okt 2020 19:10 Nu heb ik in augustus een Eroe-broek ....
Ze vallen wat groot, normaal heb ik een L en nu een M.
kan je in verband met de maatvoering indicatie geven aan de hand van gewicht/lengte? Ik zie op de website dat de broeken ook met 4 cm extra geleverd worden. Op afstand is dat allemaal moeilijk in te schatten.
188 en 85kg, die 4cm zijn niet nodig (voor mij), broek komt even lang als de Assos broek
Afbeelding

Plaats reactie