Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gabba, Perfetto, ...

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 26 sep 2020 13:28

Allen,


ik heb een Gabba (korte mouw) van de eerste generatie.
Deze jersey gebruik ik al vele jaren best intensief en heb er zeer goede ervaringen mee.

Wel is het zo dat de Gabba van de eerste generatie die bekende 'flap' achteraan heeft.
Los van het feit dat dit optisch niet zo erg geslaagd is, is deze in het gebruik soms ook wel lastig. Deze flap durft wel eens achter mijn zadel te blijven hangen wanneer ik recht op de trappers wil gaan. Vooral bij het MTB'en is dit wel lastig.
Maar goed, voor de rest ben ik zeer tevreden.

Met de herfst en winter in het verschiet, heb ik beslist om mij een nieuw model te kopen.
Deze heeft een verbeterde flap ;-)

Ik zit wel met een vraag over de maatvoering.
Bij de meeste merken heb ik een maat XL (vb Rapha). Voor de Gabba had ik destijds een maatje meer besteld, dus een XXL. Deze past prima.
Echter 2 seizoenen terug heb ik mij voor het tussenseizoen een Perfetto gekocht. Ook een XXL. Echter dit bleek toch wat aan de krappe kant te zijn.

Hebben jullie ervaring met de maatvoering van de nieuwe Gabba RoS (korte mouw)?
Kan ik ervan uitgaan dat deze gelijkaardig is aan de Gabba eerste reeks ?

Ik kan natuurlijk ook een maat laten leveren en indien deze niet zou passen, deze terugsturen. Maar los van het milieueffect van deze extra transporten ... blijkt het toch dat vele on-line aanbieders niet zo een groot assortiment meer hebben van alle kleuren en maten. Vb, de zwarte kleur is er vaak nog enkel in XL en niet in XXL, of omgekeerd.

Nog even, indien jullie nog andere vergelijkbare jerseys (geen jackets) kunnen aanraden, feel free.

Tot slot. De Perfetto (eerste generatie) heb ik maar 2 keer gebruikt.
Niet alleen omwille van de maatvoering of omwille van kwaliteitsissues, maar vooral omdat ik in deze weersomstandigheden (eerste koelere ritten van het najaar) toch nog altijd liever met een extra gillet rij. De Perfetto gaat dan richting Marktplaats.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

M

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2020 13:38

Mijn ervaring is dat je de nieuwe Perfetto ietsjes kleiner valt dan de oorspronkelijke Gabba. Echter, het is geen hele maat verschil. Als de Gabba strak zat, zou ik een maatje groter nemen. Anders niet.

Die reedtlap kan je trouwens gewoon afknippen. Ik heb mijn schoonmoeder het netjes laten maken en rijd daar al jaren mee. Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem. Gewoon een spatbord monteren bij nat weer. Niet mooi, wel effectief.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 sep 2020 17:58

Die Perfetto RoS valt echt kleiner.
Van de oude Gabba en versie 2 heb ik maat M, de Perfetto RoS heb ik in maat XL. :o
Ik dacht blind die RoS in maat M aan te trekken bij Salden, no way. Zelfs de L was nog te strak bij de borst.
Terwijl ik zo'n 2kg lichter ben dan een paar jaar geleden....

chris80
Forum-lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 sep 2020 18:43

De Gabba ken ik niet, maar ik heb een Perfetto RoS convertible en die heb ik in dezelfde maat als als mijn andere Castelli kleding (XL). Hij zit alleen wat krap op de plek waar je de mouw kan afritsen maar verder prima. Merk je met fietsen niks van.

De xxl heb ik niet gepast, maat verwacht dat die echt te groot zal zitten bij mij

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 29 sep 2020 00:26

Bedankt al voor jullie reacties.
Ziet ernaar uit dat de maat van de Perfetto toch 1 maat hoger zal liggen dan deze van de Gabba.

Heb de flap van mijn oudere Gabba nog eens bekeken.
Zo maar afknippen zoals hier aangehaald lijkt me niet echt mogelijk, maar het heeft me wel op ideeën gebracht. Eerst naar binnen omslaan, de rand (laten) vaststikken en dan de flap aan de binnenkant afknippen moet wel mogelijk zijn.
Allicht heeft je schoonmoeder dit ook zo gedaan?

Zeker een interessante optie.

Zal dit wel moeten uitbesteden. Kleding stikken is niet aan mij besteed....

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 29 sep 2020 06:05

+1 voor gewoon afknippen. Heb je alleen een scherpe schaar voor nodig. Zie je nauwelijks. Gabba en perfetto heb ik beide in dezelfde maat. Ik herken het maatverschil niet.
o'7o

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 sep 2020 08:07

Anders even naar de naaiwinkel. Zal de wereld echt niet kosten, max 10 euro.

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 01 okt 2020 20:03

Tot slot. De Perfetto (eerste generatie) heb ik maar 2 keer gebruikt.
Niet alleen omwille van de maatvoering of omwille van kwaliteitsissues, maar vooral omdat ik in deze weersomstandigheden (eerste koelere ritten van het najaar) toch nog altijd liever met een extra gillet rij. De Perfetto gaat dan richting Marktplaats.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

M
[/quote]

Als die gabba zou oud is dan kan je er dwars doorheen kijken zo versleten is ie dan.
Ik heb recent de laatste gekocht en die maat xxl van de oude is gelijk aan de nieuwe,daar zit geen verschil in.Zeker na de eerste keer wassen zit ie weer als vanouds.

Die Perfetto is meer dan 1 maat kleiner want die had ik ook gekocht maar eerder een L dan een XL in normale maten gezien.Ik heb hem snel weer teruggestuurd.Wie dat verzonnen heeft om dat ding zo klein te maken heeft ergens wat rekenlessen gemist...

Overigens een nieuwe Gabba zit beduidend prettiger dan een oude van een paar jaar oud,ook quo winddichtheid en waterafstotende eigenschappen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2020 20:37

Ik val in andere maten, maar dat maatverschil herken ik niet terug. Gabba in maat M, is gewoon net ff iets ruimer dan Perfetto in S. Perfetto is goede spiegel om het eten in de hand te houden ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 03 okt 2020 21:24

Perfetto is goede spiegel om het eten in de hand te houden ;)
[/quote]

Leg dat maar eens uit dan.... :o :o :o

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2020 21:43

Gestopt met koersen, gezinsuitbreiding en dit jaar dus bij lange na niet de km's van de afgelopen jaren gehaald. De paar kg die ik zwaarder ben passen nu nog fatsoenlijk in de Perfetto 's', maar er moeten er niet veel meer bijkomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 04 okt 2020 00:21

Vanavond voor het eerst sinds vele maanden nog eens gaan MTB'en.
Na enkele dagen van best veel regen, bleef het vanavond droog, maar door de vochtige grond en de afkoelende temperaturen, was er zeer veel nevel. Toch tussen de velden en op de wat bredere boswegen.
Voelde erg fris aan. Volgens mijn Garmin was het 7 graden warm. Prima Gabba weer !

Had dus een Gabba aangetrokken, met hieronder enkel een short sleeve thermische base layer van Decathlon.
Was een prima combinatie. Wat is die Gabba toch een fijn shirt !

Plaats reactie