Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Betaalbare kleding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 nov 2020 19:54

Snel versleten. Heb een truitje en broek gehad, beiden op 1 seizoen versleten (en dan droeg ik ze niet alle ritten want heb nog veel andere kleding)

Voor mij geen aanrader (de ondershirts zijn wel erg goed)
Afbeelding

hayes

hayes 18 nov 2020 13:48

In een ander topic werd ik op sportpursuit.com gewezen. Veel kleding in afprijzing.

Ik kocht er dit heel fijn shirt. Meteen wel m'n duurste ooit.
Afbeelding

https://www.sportpursuit.com/catalog/pr ... id/2061763

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 18 nov 2020 19:25

HM.23 schreef: 16 nov 2020 11:57
marsman schreef: 16 nov 2020 11:16 Ik heb al jaren wat ondershirts van Craft in de la liggen, korte en lange mouw. Het is echt onverwoestbaar. Ik denk dat ik ze 10 jaar geleden gekocht heb en draag e.e.a. gedurende de herfst winter 2 tot 3 keer per week. Nog steeds als nieuw. Heb nooit een bibshort of jersey van ze gekocht, maar als het vergelijkbaar is met hun ondershirts, dan is het prima.
Dank voor je reactie. Mijn vraag ging echter meer specifiek over ervaringen met bovenkleding van Craft. De ondershirts zijn prima zo heb ik al begrepen.
Ik heb al jaren jerseys liggen van Craft, en ik vind ze prima. Die van mij waren allemaal overjarige met profteams logo's. Koste geen drol toen.

Nu draag ik ze gerust nog als ik een rondje ga trainen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 18 nov 2020 19:40

Siroko.
1 shirt en 1 windvest recent gekocht. Erg tevreden over.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Stancke
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 18 nov 2020 20:39

Desertstorm schreef: 18 nov 2020 19:40 Siroko.
1 shirt en 1 windvest recent gekocht. Erg tevreden over.
Dit krijg ik nu steevast als Facebook ad te zien te krijgen :D
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 20 nov 2020 23:11

Het is in mijn ogen betaalbaarder om dure gewilde merken flink afgeprijsd te kopen, in season of oudere collecties van 2018 ofzo, of in goede staat tweede hands. Het draagt vaak veel fijner, veel beter comfort, functioneert beter, blijft vaak ook langer goed na veel gebruik/wassen. En mocht de maat/performance uiteindelijk toch niet helemaal perfect zijn, dan kan je t makkelijk doorverkopen zonder er veel op te verliezen t.o.v. aanschafprijs.

Castelli uit de koopjeshoek (overjarig) en tweedehands (nieuw gekocht, verkeerde maat maar te laat met retourneren) is mijns inziens echt het geld dubbel en dwars waard.
Nog goedkoper tweedehands maar (zo goed als) nieuw kan je Sportful vinden, en Pearl Izumi Elite, Gore Bike Wear, Galibier, Giordana, Nalini, MOA, Zero RH+, Löffler. Vaak voor slechts 10% à 20% van de originele adviesprijs. Voor die prijs de aanschaf meer dan waard, en beter als Rogelli/Lidl/Decathlon voor zelfde prijs.

Sportful heeft zelfde eigenaar als Castelli, en kleding is vaak van vergelijkbare kwaliteit en in zelfde fabrieken gemaakt, maar Sportful in tweedehands veel goedkoper aan te komen..

Rapha, Castelli, La Passione, Maap, Q36.5, Assos, Specialized gaan vaak voor 50% of meer van adviesprijs van de hand op Marktplaats.
Endura, Northwave, Vaude daarvan hangt de tweedehands verkoopprijs vaak af van type kledingstuk (heel gewild/bekend of niet)

Zie ook het "Chinese Kleding" topic om te zien welke merken en winkels op AliExpress interessant zijn. Geld vaak dubbel en dwars waard als je je huiswerk een beetje goed hebt gedaan.
Tegenwoordig kan je soms die kleding ook gratis retourneren en je geld terug als het niet past/bevalt, afhankelijk van winkel/item.

Castelli vind ik heel duidelijk hun kleding steeds weer verbeteren. Verder doorontwikkelde stoffen, verbeteringen/veranderingen in afwerking daar waar de kleding eerder kon beschadigen of verkeerd presteren (Slijtage, druk-/scheurplekken op naden, beperkingen in ademendheid/stretch)

Rapha Classic en Brevet Jerseys met Merino vind ik op Marktplaats echt een koopje persoonlijk. Kan je voor €30 in (zeer) goede staat wel op de kop tikken als je geduld hebt, adviesprijs €150+. Draagt echt heel fijn voor als je gaat touren of als commuter of dagje uit onderweg bent. De temperatuur/intensiteits range waarbij het lekker draagt is echt heel breed, en het is ook als het nat is (van zweet of regen) nog warm/dicht bij lichaamstemperatuur en daardoor aangenaam.

Fietspeuk
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 aug 2020 12:39

Fietspeuk 27 dec 2020 17:35

Ik koop alles eigenlijk bij de Decathlon. Ik gebruik voor het zeilen nu al jaren Decathlon en dat doet functioneel in veel gevallen niet onder voor de duurdere zeilmerken zoals Musto. Na vele jaren en ontzettend veel gebruik nog steeds waterdicht en geen bizarre slijtage ofzo. Om die reden ook gekozen om alle fietskleding bij Decathlon te kopen en dat werkt allemaal prima hoor. Mocht er onverhoopt iets stukgaan zijn ze ook nog eens gigantisch coulant.

Je zult mogelijk mede-wielrenners tegenkomen die neerkijken op fietskleding van de Decathlon, maar volgens mij moet je sowieso met een hele grote boog om mensen fietsen die om zoiets onbenulligs als fietskleding een denigrerende mening hebben ;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 dec 2020 18:01

Daar heb je helemaal gelijk in.
Afbeelding

hayes

hayes 27 dec 2020 18:25

Decathlon is prima. Maar er is toch een verschil. Vraag is of je voor dat verschil de prijs x2 wil betalen. Dat moet ieder voor zich uitmaken.
IK heb best wat Chinese shirtjes die ik prima vind. Ik heb er ook die ik rotzooi vind.
Al m'n bibs zijn Chineesjes van 20 euro. Voor ritten van een uur of drie helemaal goed.
M'n duurste bibs waren zowat 100 euro (Castelli, Löfler, Santini). De Chinese bibs die ik heb mogen er zeker naast staan en voor 1/5 van de prijs.

Decathlon heeft eindelijk door dat schreeuwerige design uit zijn en ze maken nu best mooie kledij ook.

i-mac

i-mac 27 dec 2020 18:34

hayes schreef: 27 dec 2020 18:25 Decathlon heeft eindelijk door dat schreeuwerige design uit zijn en ze maken nu best mooie kledij ook.
Misschien ook daarom dat voor de betere fietskledij een andere, meer hype naam hebben gekozen. Van Van Rysel heb ik een winterbroek, een soort Gabba jas en een jas voor als het tussen de 5° en 15° is. De broek is gewoon goed. De "Gabba" look-a-like is eveneens goed, maar na een uurtje in de regen voel je dat het wat klam wordt aan de binnenkant. De fris-weer jas is gewoon goed. Beide jassen zijn fluo geel, wat eigenlijk de reden was van aankoop (zichtbaarheid).

Eind januari komt hun fluo winterjas terug in de winkel. Ik overweeg ook één van deze jassen aan te kopen. De recensies erover zijn best goed.

Wat de 3 jassen gemeen hebben, is de lange achterflap. Dat is een pluspunt. Niet alleen tegen nattigheid, maar het houdt je rug net ietsje warmer.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 27 dec 2020 19:51

Ik koop het meeste in een uitverkoop/sale ergens.
Santini, Sportful, Agu zijn toch wel mijn favoriete merken qua looks,pasvorm en materiaal.

Als je veel fietst... weet je ook.... dat je heel lang met goede spullen kunt doen (ik echt wel jaren, behalve bibshorts).Hier in Nederland heb je toch veel verschillende outfits nodig, door al die wisselende weer/seizoen omstandigheden.Alleen in de volle zomer kun je soms 6 weken achter elkaar dezelfde weersomstandigheden hebben.

Maar je wilt ook wel weer eens wat anders ;) ..... na 2-3 jaar hetzelfde jersey/jack en dan blijft het zich maar opstapelen en heb je op het laatst de kast vol met nog goede spullen...omdat je er eigenlijk elk seizoen wel wat bij koopt.

Daarom koop ik de laatste jaren....nu niet veel meer per jaar(per seizoen)... zodat ik niet te veel ,weinig gebruikte spullen krijg.

Verleden jaar nog best veel kleding opgeruimd(weggegeven). Best nog hele goede/prima spullen tot soms wel bijna nieuw en niet veel gedragen.

Jullie zullen dat wel herkennen.
Dat je eigenlijk veel te veel kleding krijgt, als je maar bij blijft kopen.
Soms gaat er een rits kapot, dan gooi ik dat weg.Meestal ben je er gewoon op uitgekeken.


Dus mijn tips:altijd kijken op sale bij (de)vertrouwde webshops en niet te veel tegelijk. :D

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 28 dec 2020 00:24

razenderoeland schreef: 23 aug 2020 09:24 Aliexpress is goedkoop, maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de kwaliteit daar ook naar is. Ik ben overgestapt naar kleding van Ekoi. Meestal hebben die wel kleding in de uitverkoop vanwege aankomende nieuwe collecties, en dat is dan dus kleding met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Een lekker late reactie hierop, maar je kunt pech hebben en geluk hebben. Ik heb meerdere jasjes het merk Spexcel. Daar weet ik nu de kwaliteit en maatvoering van en kan ik bijna blind bestellen. Broeken koop ik echter wel vaak van Bioracer of Assos.
Afbeelding

Plaats reactie