Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Help! Schoeisel + pijn in voeten

Timdebeginner
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2020 18:58

Timdebeginner 03 aug 2020 19:07

Hi Forumgenoten, ik heb input nodig. Wellicht al eerder gegeven, maar kan het niet vinden.

2 maand terug een nieuwe racefiets gekocht en aan een nieuwe hobby begonnen.

Fiets laten afstellen door de winkel dmv "body scanning crm" - > eea laten opmeten en afstellen dus.. Top!

Alleen ik blijf last van m'n voeten houden. Schoeisel heb ik zelf gekocht bij een grote winkel in Utrecht (met weinig begeleiding) mooie schoenen van Fizik.
De pijn zit onder m'n rechtervoet, tussen de bal van m'n voet en hak. Dit al na 13km.
Linkervoet nergens last van.

Ik heb m'n voetplaatje al naar voren, achteren, binnen, buiten gezet. Maar ik blijf last houden van m'n rechtervoet. Ook als ik de schoen losser klik of vaster.

Ik zou een zooltje kunnen laten aanmeten bij een podoloog, maar ik wil voorkomen dat ik een duur zooltje laat maken voor de verkeerde schoen.

Kortom: waar moet ik zijn om van dit probleem af te komen? Kennen jullie de juiste persoon in de buurt van Haarlem? Ben bereid een uur te reizen, als ik maar van het probleem af ben!

Alle tips en input wordt zeer gewaardeerd!
Gr. Tim!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 03 aug 2020 20:29

Welkom!
Mijn eerste idee is dat je zadel toch net iets te hoog staat. Daarmee overstrek jij je voetzool.
Dit is snel te checken met de "hak op het pedaal" methode.
Zie https://www.sportzorg.nl/nieuws/archief ... n-de-fiets
Tijdens de controle kun je het beste echt op de fiets zitten en met arm tegen de muur steunen. Dat voorkomt dat je scheeft zit. Mocht je zadel echt op het randje zitten wat hoogte betreft, zet je zadel dan Max. 5mm lager en opnieuw proberen met een rondje fietsen.
(schilderstape 5mm boven de klem aanbrengen op de zadelpen en dan je klem los draaien en zadelpen laten zakken)

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 aug 2020 20:32

scherp :)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 aug 2020 20:46

Het kunnen aanvangsklachten zijn. Meeste beginnende fietsers krijgen last van contact- en drukpunten. Vaak meerdere. handen, schouders, armen, knieën. Soms is het gewoon doorzetten.
Als je zadel op de juiste hoogte staat, dan kan het zijn dat je schoenen hebt gekocht die niet voor jou geschikt zijn. Helaas

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 aug 2020 20:59

De schoenen kunnen ook gewoon te smal zijn voor je voeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Timdebeginner
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2020 18:58

Timdebeginner 03 aug 2020 21:19

Dank zover! Heb je niet zoals een bikefit iemand die naar je voeten kijkt en je het juiste schoeisel adviseert + afstelt? Ik bedoel : met hardloopschoenen kopen wordt ook je beweging geanalyseerd en krijg je de juiste schoenen + evt inlegzolen. Is dat er voor fietsers en zo jaar waar? Hoe weet ik anders welke schoenen ik moet hebben..

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 aug 2020 21:23

Timdebeginner schreef: 03 aug 2020 21:19 Dank zover! Heb je niet zoals een bikefit iemand die naar je voeten kijkt en je het juiste schoeisel adviseert + afstelt? Ik bedoel : met hardloopschoenen kopen wordt ook je beweging geanalyseerd en krijg je de juiste schoenen + evt inlegzolen. Is dat er voor fietsers en zo jaar waar? Hoe weet ik anders welke schoenen ik moet hebben..
https://www.bikeshoe4u.com/

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 aug 2020 21:25

Philippos was me voor...... https://www.bikeshoe4u.com/pages/bike-fittings

Maar je kan ook even proberen een paar schoenen van iemand anders te lenen met een zelfde maat om te zien of je dan ook snel last hebt. Zou helpen in de oplossingsrichting.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 03 aug 2020 21:41

Joseba schreef: 03 aug 2020 21:25 Philippos was me voor...... https://www.bikeshoe4u.com/pages/bike-fittings
+2
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 aug 2020 22:23

Over bikeshoes4u lees je op dit forum wel meerdere lovende commentaren.
En als ik het goed heb geen slechte ervaringen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 03 aug 2020 22:32

Lcsmet schreef: 03 aug 2020 20:59 De schoenen kunnen ook gewoon te smal zijn voor je voeten.
Dit. Haal de inlegzool uit de schoen en zet je voet er eens op. Dat was destijds voor mij heel verhelderend en heeft mij de juiste kant op geduwd. Als je voet er veel overheen hangt is hij gewoon te smal.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 03 aug 2020 22:36

vanuit Haarlem is het naar Nijkerk net een uur reizen, ik zou het zeker doen.
Advies is om dan een afspraak te maken zodat hij de tijd voor je heeft.

Plaats reactie