Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Eroe.cc ervaringen

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 01 sep 2020 15:37

Hello, ik heb wel intersse in de broek.
Specialized Sl7 pro Sram Force

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 sep 2020 20:41

Ik heb een broek overgenomen van Havana, heerlijke broek.

Ik ben 1m87 en 84kg, maatje M zit echt perfect.

De stof is zacht en rekbaar. De zeem redelijk dik, de pijpen lang genoeg en de anti-slip aan de pijpen echt goed.
Ik heb zondag een ritje van 200km gedaan met een paar stevige regenbuien, nergens last van. Meestal heb ik na een regenplek wat schuurplekken aan mijn lies en aan de antislip van de pijpen, nu niks. Deze broek gaat zeker mee naar de Marmotte komend weekend.

Hiervoor had ik de Futurum broek, die zit ook goed (als het droog is) maar de laatste 2 die ik had waren erg snel versleten (gaatjes langs de naden en loslaten zeem) en een DHB Aeron die ik erg goed vond totdat ik die van Eroe had.
Ik heb ook een Assos maar die zeem vond ik te dun en doordat ie half los in de broek hangt, kroop die in mijn holletje omhoog, niet aangenaam :-(
Afbeelding

HdeB
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2017 13:44

HdeB 02 sep 2020 16:27

Ook ik heb een setje aangeschaft na de positieve reacties in dit forum.
Het shirtje zit super fijn, het mooi afgewerkt en persoonlijk vind ik het een prachtige kleur.
Na contact gehad te hebben gehad met de klantenservice raden hij mij maat S aan. ik ben 187cm en rond de 72kg.
Het gaat om dit shirtje: https://en.eroe.cc/category/mens-jersey ... -green-man

De best BIB in the world heb ik in maat L. deze zit mij te ruim, waardoor het lichtjes schuurt. Mocht iemand hier interesse in hebben. PB me dan.
En het gaat om deze BIB: https://en.eroe.cc/category/mens-bib-sh ... shorts-man

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 sep 2020 16:54

Ik denk dat en maat M broek ook nog te groot gaat zijn. Ik weeg vrijwel hetzelfde als jij en ben 2 cm korter.

Ik ga voor de S met lange pijpen. Ik moet 'm nog bestellen. Als ik jou was zou ik ze beide bestellen. Je moet de L toch terugsturen, dus dan kan je meteen ofwel de M ofwel de S terugsturen.
Laatst gewijzigd door havana op 03 sep 2020 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 03 sep 2020 11:27

Nou komt er toch een smet op mijn eerdere jubel verhaal. De broek vertoont na 2x dragen toch al lichte slijtage op het zitvlak:

Afbeelding

Iemand soortgelijke ervaringen?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 sep 2020 09:22

emzed schreef: 03 sep 2020 11:27 De broek vertoont na 2x dragen toch al lichte slijtage op het zitvlak:
Dat is natuurlijk niet normaal, contact zoeken met Eroe.cc,
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Ikzoektips
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2020 17:36

Ikzoektips 26 okt 2020 17:40

emzed schreef: 03 sep 2020 11:27 Nou komt er toch een smet op mijn eerdere jubel verhaal. De broek vertoont na 2x dragen toch al lichte slijtage op het zitvlak:

Afbeelding

Iemand soortgelijke ervaringen?
Is hier nog een update over? Heeft Eroe er zelf wat over gezegd? Ik ben aan het rondkijken om mijn eerste lange wielerbroek te kopen met een iets betere zeem dan het instapmodel van Agu, maar dit soort berichten baren toch zorgen.

Bullsfiets
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2020 18:17

Bullsfiets 26 okt 2020 19:52

Ik ben ook benieuwd naar de follow up op die schade.
Ben zelf ook aan het kijken naar de lange Eroe broek. Gezien de positieve ervaringen overweeg ik die te bestellen, maar ik heb geen specifieke ervaringen met de lange broek gezien - alleen de korte broek. Iemand de lange broek in huis?

Ik twijfel ook qua maat. Ik ben 186 en 84 kilo. Ik neig naar een M voor zowel broek als shirt. Ik zou er dan een lange mouw shirt bij bestellen. Voor de maat wil ik best een L van beide meebestellen om te passen - ik denk dat een S sowieso te klein is toch?

Iemand specifieke vergelijk met Bioracer? Dat rijd ik namelijk nu en ik hoop in comfort erop vooruit te gaan. Zeker bij de wat langere tochten.

manassevandevelde
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2014 22:39

manassevandevelde 30 nov 2020 16:58

renemelk schreef: 05 aug 2020 15:02 heb het geel/groene ''swanski'shirt...
180cm bij 72 kilo, maatje s...zit aero , helemaal goed
prima kwaliteit vooralsnog
sokken ook prima
Hoi René, ik heb dezelfde lengte en ben ook 72 kg. Heb jij ook een broek van Eroe, zo ja welke maat en lengte van de broekspijpen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 dec 2020 07:49

Voor wat het waard is, ik heb vorige week maatje S lange pijpen besteld (1m85, 74 kg). Is nog niet binnen, dus kan nog niks zeggen over de pasvorm.

Grijze slongsleeve maat M ook mee laten komen. Ik heb al een shirt in M en dat past perfect. Qua broeken heb ik een M en L geprobeerd, beide te groot...

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 02 dec 2020 14:22

Ik heb vandaag de blackfriday bestelling van Eroe ontvangen.
De bestelling bevatte:
- Lange broek, maat S
- Shirt Instant slimmer Grinta, maat S
- 2 Paar sokken

Na wat gelezen te hebben in dit topic besloten om de broek en shirt beiden in maat S te bestellen (ik ben 1,82m lang en +-70kg zwaar).

Ik heb de kleding enkel gepast, en hierbij kom ik tot de volgende conclusie:
-De broek is gemaakt van erg elastische stof, waardoor ik twijfel of ik niet beter voor een XS had kunnen gaan. De stof voelt in vergelijking met mijn LaPassione lange broek dun aan en is vele malen elastischer waardoor de stof zich rond de naden bij mijn knieën enigszins ophoopt bij beweging.
Ik vind het wel fijn als de broek enige compressie bied, dat gevoel krijg ik bij deze broek niet echt.
De stof voelt niet heel dik aan, waardoor ik vermoed dat deze minder warm zal zijn dan eerder genoemde broek van LaPassione.
De zeem voelt goed aan qua positie, stevigheid en grootte. Over het functioneren hiervan kan ik niks zeggen omdat ik de broek nog niet op de fiets heb gebruikt.

-Het shirt voelt wel beter aan qua kwaliteit en zit qua pasvorm redelijk. Eroe claimt dat dit een aero shirt is. Los van de stof op de mouw krijg ik niet echt het idee dat dit in de praktijk ook erg aerodynamisch zal zijn. De kraag hadden ze hierbij achterwege mogen laten, deze sluit niet erg goed aan op de nek (bij mij in ieder geval)
Ook hierbij twijfel ik enigszins of het niet beter was om voor een maat XS te gaan.

-Sokken
Niet gepast, maar zal best goed zijn.
Afbeelding

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 02 dec 2020 16:16

StevieSeagal schreef: 02 dec 2020 14:22 Ik heb vandaag de blackfriday bestelling van Eroe ontvangen.
De bestelling bevatte:
- Lange broek, maat S
- Shirt Instant slimmer Grinta, maat S
- 2 Paar sokken

Na wat gelezen te hebben in dit topic besloten om de broek en shirt beiden in maat S te bestellen (ik ben 1,82m lang en +-70kg zwaar).

Ik heb de kleding enkel gepast, en hierbij kom ik tot de volgende conclusie:
-De broek is gemaakt van erg elastische stof, waardoor ik twijfel of ik niet beter voor een XS had kunnen gaan. De stof voelt in vergelijking met mijn LaPassione lange broek dun aan en is vele malen elastischer waardoor de stof zich rond de naden bij mijn knieën enigszins ophoopt bij beweging.
Ik vind het wel fijn als de broek enige compressie bied, dat gevoel krijg ik bij deze broek niet echt.
De stof voelt niet heel dik aan, waardoor ik vermoed dat deze minder warm zal zijn dan eerder genoemde broek van LaPassione.
De zeem voelt goed aan qua positie, stevigheid en grootte. Over het functioneren hiervan kan ik niks zeggen omdat ik de broek nog niet op de fiets heb gebruikt.

-Het shirt voelt wel beter aan qua kwaliteit en zit qua pasvorm redelijk. Eroe claimt dat dit een aero shirt is. Los van de stof op de mouw krijg ik niet echt het idee dat dit in de praktijk ook erg aerodynamisch zal zijn. De kraag hadden ze hierbij achterwege mogen laten, deze sluit niet erg goed aan op de nek (bij mij in ieder geval)
Ook hierbij twijfel ik enigszins of het niet beter was om voor een maat XS te gaan.

-Sokken
Niet gepast, maar zal best goed zijn.
Bij twijfel terugsturen of annuleren.
Heb teveel van die twijfelkleding die je na 3x niet meer gebruikt omdat "die andere broek" toch beter zit.

Plaats reactie