Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gezocht: dunne maar lange fietsbroek

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 jun 2020 20:28

beenstukken zijn er verschillende diktes

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 14 jun 2020 21:48

Dag allemaal,

even wat feedback geven over de stand van zaken.

Afgelopen week kon ik via een webshop een Castelli UPF50+ bestellen.
Bij ontvangst was ik echt verrast door dit product, in die zin dat dit echt wel een heel klein pakje was. Bleek dat de leg covers zeer dun waren. Echt geschikt voor de zomerperiode, en dus allicht ook goed UV protectors waren.
Enig nadeel was wel dat de maat 'L' voor mij echt te klein was. Een 'XL' bleek niet meer voorradig te zijn.

Ik heb vervolgens een Assos Leg Foil besteld. Dit pakketje kwam ook zeer snel toe.
De Assos zagen er ook prima uit (juiste maat deze keer...), maar de stof was wel totaal anders. Het product van Assos was wat meer volumineus - maar opgeplooid nog altijd best beperkt - en voelde totaal anders aan.
Moeilijk om het het verschil zo even te duiden, maar het kwam me over dat het product van Assos eerder een soort geweven product was, en dat van Castelli eerder een synthetische dunne stof was.

Lang getwijfeld om ev. de Castelli in mijn maat te bestellen, maar finaal toch gekozen om de Assos te houden en te gebruiken.

Dit weekend al 2 ritten gemaakt met deze Assos, en nog geen seconde spijt van gehad.
Afgelopen weekend was het toch best warm (zaterdag +25°C).
Tijdens het fietsen eigenlijk op geen enkel moment gevoeld dat ik een extra laag droeg, en allicht is dat ook het belangrijkste.
De leg warmers zakten ook niet af, ook niet onbelangrijk.

Prima aankoop dus.

Wanneer ik beide producten verder vergelijk, dan moet ik zeggen dat ik de ritssluitingen onderaan op de Castelli's wel makkelijk vond. De Assos heeft dit niet, maar e.e.a. is niet onoverkomelijk.
Wat ik aan de Castelli's minder vond, was het opzichtige schorpioen-logo op beide beenstukken. Logo's op de fietsbroek zelf, vind ik al ruimschoots voldoende.

Dus, echt tevreden van de Assos Assosoires Leg Foil, maar de Castelli UPF50+ had zeker ook een prima keuze geweest.

Aan iedereen welgemeende dank voor jullie input. Dit heb ik zeer gewaardeerd.

K

Plaats reactie