Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Teleurstellingen kledij Vermarc

e1colnago
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2009 23:13

e1colnago 06 jun 2020 16:53

Reeds meer dan 10 jaar rijdt ik met ploegkledij van Vermarc.
In het begin waren we er super tevreden mee. Wat een vooruitgang t.o..v. vorige kledij.
De broeken zeker waren super, ze slijten sneller, maar we hadden er toch genoeg.

Helaas zag ik de kwaliteit van Vermarc achteruit gaan. In het begin met de ritsen van wind-jacks die stuk gingen. Nu gaat dit al bij de wind-jacks en vestjes met lange mouwen heel snel stuk.

Onlangs kocht ik in de winkel een extra setje (lange broek en vest lang mouwen) om woon werk verkeer te doen.

Binnen de 400 km was het truitje beschadigd door mijn rugzakje. Overal witte strepen beschadigde stof van de draagriemen van mijn rugzakje. Ook het stiksel rond de hals komt al los.

Ik heb al twee maal een mail naar Vermarc gestuurd met de vraag om feedback te geven. Dit zonder antwoord, wat de teleurstelling nog groter maakt.

Dit wou ik toch even delen....

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 06 jun 2020 17:30

wij rijden met de club ook met vermarc PRR, vind de kwaliteit ook niet meer goed. snel op een zwarte broek aan de lies, witte plekken, gelijk dat het zwart afgaat... Ook de broek op zicht zit niet meer goed, zeem matig...

Ik vermijd om deze broek te dragen ;)

Truitje PRR, na 2 jaar rijden ziet het zwart bruin...

LethalP
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 06 jun 2020 18:10

Dat je shirt door een rugzak beschadigd komt wellicht ook door je rugzak? (Of op andere shirts geen problemen mee?)

De rest is overigens wel bijzonder om te lezen gezien het toch altijd een prima merk was. In ieder geval reden om niks te bestellen!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2020 19:00

Ik heb de indruk dat hoe duurder de gebruikte stoffen hoe "kwetsbaarder" de kledij waarin deze stoffen gebruikt is geworden is.
Die gladde "aero" stoffen moeten echt niks hebben om er echt gebruikt en versleten uit te zien.

En dat is niet enkel met Vermarc zo.
I know myself like no one else
Nothing to defend

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 06 jun 2020 19:42

zou zomaar eens kunnen wat je zegt...

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 jun 2020 12:47

Ook een bijkomend probleem kan zijn dat in het verleden de stoffen werden bedrukt tegenwoordig worden deze geprint met een digitale printer.
Hetgeen het mogelijk maakt al die fraaie composities te maken voor kleine oplages clubkleding en dergelijke.
Nadeel is dan wel dat de dyes er op liggen en daardoor minder in de stof dringen.
...

e1colnago
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2009 23:13

e1colnago 08 jun 2020 18:39

Het komt zeker niet door de rugzak. Dit doe ik al jaren...

Had ook een mail gestuurd naar Vermarc zelf. Dit om feedback te geven zodat ze er uit kunnen leren. Ze sturen echter geen reactie wat de teleurstelling alleen maar groter maakt.

Ik wil de mensen de raad geven om dit niet meer te kopen, Vermarc is zijn naam niet meer waardig.

e1colnago
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2009 23:13

e1colnago 08 jun 2020 18:39

Het komt zeker niet door de rugzak. Dit doe ik al jaren...

Had ook een mail gestuurd naar Vermarc zelf. Dit om feedback te geven zodat ze er uit kunnen leren. Ze sturen echter geen reactie wat de teleurstelling alleen maar groter maakt.

Ik wil de mensen de raad geven om dit niet meer te kopen, Vermarc is zijn naam niet meer waardig.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 jun 2020 20:20

Onze kledingfabrikant heeft ook aangegeven dat de stof van de topline zeer delicaat is en weinig kan verdragen. Voor onze WTC heeft hij dan ook een 'lagere' stof aangeraden omdat die robuuster is.
Het is niet Vermarc trouwens. Die vonden wij al jaren te duur :mrgreen:

Gebruikersavatar
Danyboy
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2015 20:11

Gebruikersavatar Danyboy 09 jun 2020 16:44

Ook ik vind de ritsen van Vermarc maar niks, je moet er voorzichtig mee zijn of ze zijn stuk. Het kost nochtans allemaal genoeg. Maar zijn andere merken beter? Ik weet het niet. Heb bijna al mijn kleding van Vermarc, buiten één trui van NW en daar heb ik na jaren nog geen problemen mee gehad.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 10 jun 2020 22:31

En om het compleet te maken, Vermarc is onderdeel van Ale. Moeten we dat ook negeren?

Zelf erg tevreden over Ale overigens.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jun 2020 13:45

indobesar schreef: 10 jun 2020 22:31 En om het compleet te maken, Vermarc is onderdeel van Ale. Moeten we dat ook negeren?

Zelf erg tevreden over Ale overigens.
Ergens begin jaren 2000, nu zou ik het niet weten, werd de Vermarc clubkledij in Italië gemaakt bij Giordana.
Vermarc "reserveerde" productiecapaciteit bij Giordana.

Lees ook dit topic
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie