Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Jersey tips / ervaringen?

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 05 jun 2020 22:49

Wat zijn de ervaringen met Jersey merken kwaliteit en prijzen? Ik heb jaren in dezelfde outfit gefietst en wil nu wat nieuwe spullen gaan kopen.

Maar dan wat een opties en merken.

Ook mijn vriendin wil ik nog een leuk setje cadeau doen ( iets met zwart en oranje )

Als ik kijk bij merken als assos zit je zo op een 150 tot 200 euro voor een fietsshirt. Zijn er merken die ook zulke mooie ontwerpen en stoffen gebruiken maar voor een wat gangbaarder tarief?

Tips webshops aanbiedingen sales kortingen?

Ik zag deze ook voorbij komen maar ook vrij duur:
https://www.fiets.nl/2020/05/28/nieuw-p ... van-rapha/

Zelf zoek ik eigelijk ook nog een Aero shirt liefst koop ik meteen een 3 shirts zodat ik ze om en om kan luchten.

Ik vindt dit zelf prachtig: maar 150 euro ze hebben nog een kortingscode voor 20 euro maar dan nog 130. Strak gladde stof denk ik, is zoiets te koop voor
Minder?

https://www.assos.com/FASTLANE-Rock-SS- ... &color=113

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2020 07:24

Sportful, Alé, Assos, Castelli, .......
Zoveel merken zoveel smaken aan verschillende prijzen.
Aanbieders, de fm om de hoek, Futurum, Mantel, Salden en de buitenlandse Wiggles geven soms heel mooie kortingen.

Wat vandaag de mooiste sale is, is 's avonds uitverkocht en morgen is er weer een andere.
Zoek zelf een beetje in je buurt en op het net.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 06 jun 2020 07:54

Let op dat je weet welke maat je hebt van een bepaald merk, maar zelfs dan kan het net iets te groot of te klein vallen, fabrikanten gebruiken natuurlijk niet altijd hetzelfde patroon. Sommige merken schrijven in de omschrijving b.v. regular fit of race fit, dan weet je een beetje hoe ze vallen.
Alternatief is om naar een fysieke winkel te gaan en het te passen, of je het daar dan ook koopt moet je zelf beslissen.
Verder moet je natuurlijk realiseren dat een Jersey nu niet in de aanbieding zal zijn, want je zit midden in het seizoen waar de verkoop het hoogste is. Je moet dus geen hoge kortingen verwachten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2020 08:16

walters schreef: 06 jun 2020 07:54 .......dat een Jersey nu niet in de aanbieding zal zijn, want je zit midden in het seizoen waar de verkoop het hoogste is. Je moet dus geen hoge kortingen verwachten.
Als je een beetje zoekt kan dat nogal meevallen :)

Futurum
Salden
Wiggle
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 06 jun 2020 08:21

Er zijn best genoeg merken met mooie shirts van 50 euro. SOms moet je wat uitkijken en in Sale kopen.
Chapeau Cycling vind ik fijne shirt shebben.
Vermarc heeft prijs kwaliteit jerseys.
De grote online winkel shebben dikwijls aanbiedingen of een eigen huismerk. Dikwijls nog met gratis retour.
Ik heb best ook wat Chinese truitjes waar ik tevreden over ben. Maar dat is soms een gokje wagen.

Mijn duurste truitje heeft ooit 60 euro gekost denk ik.
Soms gewoon toehappen als het moment zich aanbiedt.
Onlangs een fijn Vive Le Velo truitje van 100 euro aan -50% gekocht. Dat maakt me dan blij ;) :D

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 06 jun 2020 09:11

Jordansz schreef: 05 jun 2020 22:49 Tips webshops aanbiedingen sales kortingen?
...
Zelf zoek ik eigelijk ook nog een Aero shirt liefst koop ik meteen een 3 shirts zodat ik ze om en om kan luchten.
Het valt allemaal erg verschillend, misschien het handigst om een wat grotere winkel te zoeken en te passen? Ook voor minder geld dan Assos is er goed spul te koop. Een shirtje van 150 euro vind ik absurd. Kijk naar andere merken of aanbiedingen.

Met meer shirtjes en broeken kun je continu doorfietsen, maar persoonlijk vind ik luchten niet echt fris en gaat alles na één keer gebruik gewoon in de wasmachine.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 06 jun 2020 09:29

Rapha heeft ook goedkopere kleding lijnen. Ik fiets zelf oa. met de Rapha Core en dat bevalt prima. Sinds dit jaar hebben ze ook een lightweight uitvoering van de shirts voor de zomer. Wil je Rapha passen? Tot voor de corona situatie combineerde ik dat met een dagje Amsterdam.

Je zou ook eens kunnen kijken bij La Passione. Veel keus voor een redelijke prijs (naar mijn mening). Ik heb een winter tight en jack en ook dat bevalt goed.

Alternatief is Craft, Onze clubkleding is van Craft en ook die is goed. Daar zit ook leuke kleding in de collectie.

Maar smaak, pasvorm en inhoud van de beurs zijn persoonlijk en ook bij kleding van toepassing. Er is zo ongelooflijk veel keus.

Veel plezier met zoeken en kiezen.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 29 jun 2020 11:11

Mantel heeft sinds enige tijd het (huis?)merk Calobra in het assortiment. Heb er drie shirts van, erg betaalbaar en ze hebben ook aeroshirts. Enige nadeel is dat de gripstukjes van de mouwen wat aan elkaar zitten geplakt als ze uit de was komen. Maar geen deal-breaker voor mij.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 jun 2020 13:21

Ik heb onlangs die Rock jersey van Assos gekocht, en eentje van Maap. Beiden echt veel te duur, maar wel gewoon top of the line. Met name de kleding van Maap heeft mij positief verrast.

Shirts zou ik gewoon altijd kopen o.b.v. fit en dan al het andere. Castelli, Q36.5 of alle andere Italiaanse merken passen mij gewoon niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, van verschillende merken en maten, maar de verhoudingen kloppen gewoon niet.

Assos verschilt een beetje per lijn. Bij de RS Aero viel ik tussen 2 maten in wat net niet fijn is, maar de Fast Lane Rock kon ik de kleinere maat weer prima aan, maar dat model is weer iets minder high tech.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 30 jun 2020 09:42

Ik zou gewoon naar een grote winkel gaan en meerdere shirts passen. Alles valt weer anders. En als het strak zit is het ook aero.. Al kan ik mij niet voorstellen dat je minder hard gaat fietsen als je shirtje meer regular is (of het moet echt wapperen 😂).

En ik lucht mijn shirts nooit maar was ze gelijk. Of het moet een heeel rustig rondje geweest zijn zonder zweet..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jun 2020 10:12

Probleem is dat er weinig grote winkels zijn waar de topmerken goed vertegenwoordigd zijn.
Zelfde met helmen trouwens.
Less is bore

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 30 jun 2020 10:21

Jordansz schreef: 05 jun 2020 22:49 Zelf zoek ik eigelijk ook nog een Aero shirt liefst koop ik meteen een 3 shirts zodat ik ze om en om kan luchten.
:shock:

Plaats reactie