Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

helm met vizier

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 mei 2020 16:09

martijn_a schreef: 14 mei 2020 09:18
Philippos schreef: 12 mei 2020 09:23 Mooi filmpje van Rudy. Het lijkt er niet op dat een bril er onder past?
Dat ga ik navragen bij de leverancier
Tja.., er kwam hier al een voorbeeld langs van een casco speedairo helm..., waar bij de ene persoon de bril eronder pastte en bij de ander (mij dus), zelfs de mooit aansluitende sportbril niet combineerde.

Dus wat is het waard over wat een leverancier zegt, als elk hoofd anders is? Hij kan hooguit zeggen of er vrijwel geen ruimte, of een berg aan ruimte is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 mei 2020 08:45

Qua concept is die cairbull wel een model dat me aanspreekt. Met name het feit dat er riant wat luchtgaten inzitten en hij niet aero is (ik rij met aero voor lul vindt, omdat ik niet echt hard ga).

Nou zie ik dat er een europees keurmerk op zou zitten. Betekent dat dat ie voldoet aan dezelfde eisen als een helm die ik hier zou kopen (want die airvoltshop verstuurt volgens mij rechtstreeks uit China). Weet iemand hoe dit in elkaar steekt?

Andere vraag: dit is een one-size-fits all. Ik heb alleen een klein hoofd. Dus wordt het meer een one-size-past-wel-maar-is-te-groot-voor-een-kinderhoofdje. Heeft iemand een gelijkwaardige suggestie waar de helm in kleinere maten te krijgen is. Ik vond de luchtgaten icm omdraaibaar vizier namelijk best OK.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 19 mei 2020 16:37

dank iedereen voor de hulp.
t is de lazer bullet 2 geworden.

futurum code van hun 99km strava moest nog op.

eerste ritje al gemaakt.
wat een verschil qua pasvorm en gevoel.
vizier met bril werkt uitstekend bij mij.

airflow, is wat minder dan een meer open helm.
maar eigenlijk ook best veel, is meer gestroomlijnd door de helm.
maar voorlopig niet hinderlijk, met mijn decathlon helm kon ik ook ferm zweten.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
trigun
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:21

Gebruikersavatar trigun 01 mar 2021 17:01

Ik heb ook de bullet 2, en mijn bril past er NET achter, maar echt comfortabel is het niet. Het vizier duwt de bril echt in mijn neusbrug en ik vermoed dat ik geen 60km haal op die manier.

Iets anders, heb jij geen last van dat vizier dat in je neusbrug snijdt als je wat lager gaat zitten? Da's dus bij mij wel het geval. Ik heb al zitten denken om in het vizier de neusopening wat hoger te maken.
Kuota Kougar

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 mar 2021 07:39

Ik snap de gedachte, maar hoe ga je dat doen? Ik zou een beetje bang zijn voor de afwerking, of het gebrek eraan, zodat je mat een valpartij schade aan je gezicht oploopt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
trigun
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:21

Gebruikersavatar trigun 03 mar 2021 15:18

rikkert schreef: 02 mar 2021 07:39 Ik snap de gedachte, maar hoe ga je dat doen? Ik zou een beetje bang zijn voor de afwerking, of het gebrek eraan, zodat je mat een valpartij schade aan je gezicht oploopt.
Ik zou 't met een dremel doen. Gewoon even de neusvleugel hoger inslijpen. Het gaat hier misschien over een halve cm.
Gisteren nog eens een ritje gedaan van 30km. Op het einde werd de combinatie bril achter vizier toch een beetje ongemakkelijk. Om maar niet te beginnen over de blikken van de passerende wielrenners :lol:
Kuota Kougar

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 mar 2021 19:37

Om maar niet te beginnen over de blikken van de passerende wielrenners

Het is natuurlijk wel een blitz helm. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 apr 2021 13:34

Inmiddels is vorige week de bevestiging van mijn Chinese aero helm met vizier (type Carbull) afgebroken en heb nu de Giro Air Attack gekozen. Het geeft mij wel een beetje een 'Robocop' achtig aanzien maar wat een verschil in pasvorm. De helm zit super en waar bij de Chinees mijn bril toch enigszins (te) dicht achter het vizier kwam heeft het bij deze helm alle ruimte.

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 25 apr 2021 14:14

wdfl schreef: 10 mei 2020 17:46 iemand ervaring met een helm met een vizier ingebouwd?

genre, giro vanquish:

Afbeelding

ben brildrager met een redelijke afwijking en de kosten voor lenzen of een bril op sterkte zijn gelijk of hoger dan de helm.

andere types zijn ook welkom, aero kenmerken zijn niet de hoofdzaak vooral vizier om boven de bril te dragen is hoofdzaak
Weet dat TS al iets anders heeft. Maar ik heb sinds paar weken deze helm, combi met bril gaat erg goed. Vizier zit met magneten vast. Ben wel benieuwd wat de helm doet met warm weer, lijkt erop dat ie weinig ventilatie heeft tov andere helmen.

Plaats reactie