Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Suplest schoenen

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 11 apr 2020 20:19

Heeft er iemand ervaringen met deze schoenen ? Zijn ze geschikt voor brede voeten ?

Wasje1
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2012 16:56

Wasje1 11 apr 2020 21:20

Ik heb sinds vorige week de Suplest road pro in mijn bezit. Wat versta je onder brede voeten? Ik heb ook ooit schoenen van Sidi gehad maar dit was dan ook het gewone model en niet de wide versie.
Mijn andere schoenen zijn van Gaerne (G stilo) en ze zitten ongeveer gelijk. In Gaerne had ik maat 44 in de Suplest een 44,5 besteld. Volgens mij zijn ze beiden ongeveer even groot nu, dus ben ik blij dat ik een 44,5 besteld heb.

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 11 apr 2020 22:08

Gaat me niet zozeer over de maat van de schoen maar de breedte van de schoen .
Heb northwaves gehad en heb nu lake wide en die zitten beter voor mij
Wou eigenlijk de suplest edge 3 pro bestellen

Wasje1
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2012 16:56

Wasje1 12 apr 2020 07:41

Dan zijn ze misschien iets te smal voor u, lang geleden ook met Northwave gereden en vond die altijd wat breed zitten. Nu spreek ik wel over meer dan 10 jaar geleden, weet niet of dat ondertussen verandert is bij Northwave?
Probeer ze ergens te passen in een winkel? Bij ons (België) kan dit momenteel niet, die zijn nog gesloten door de coronacrisis. Weet niet hoe dit in Nederland zit.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 apr 2020 08:25

En dan ergens anders kopen?

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 apr 2020 09:14

Ik heb twee paar Suplest Edge 3 pro. Volgens de maatvoering heb ik maat 40 en die heb ik afgelopen jaar besteld. Qua lengte paste het prima maar ze zijn inderdaad voor smallere voeten. Daarom heb ik nu in de uitverkoop bij Bike24 een nieuw paar in maat 41 besteld en die zit prima. Ik kon in de maat 40 ook alleen maar hele dunne sokken aan terwijl ik in maat 41 dus ook mijn wintersokken kan dragen. Ik heb ook een paar Northwaves winterschoenen in maat 41 en die zijn echt geschikt voor brede voeten (net als de eerder geschetste ervaring hierboven).

Dus mijn persoonlijke ervaring: toch een maatje groter nemen.

Heel fijne schoenen trouwens! Ik denk er zelfs over nog een paar in rood te kopen van het model van afgelopen jaar. Zoals gezegd, die zijn nogal scherp geprijsd nu. Daarnaast hebben ze daar in Duitsland ook het 'performance' model. Die is gelijk aan de pro hetzij zonder tweede BOA. Maar wel dezelfde stijve zool.
Ride bikes, not tanks!

yoeki
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:22

yoeki 16 apr 2020 15:45

Ze zijn niet echt breed. Mijn voeten zijn misschien breder dan normaal en ik vond ze erg krap. Ook al zijns ze mooi en scherp geprijsd zal ik het niet doen. Zeker niet een maat groter nemen omdat ze te smal zijn.

Ik heb ze geprobeerd bij Bikeshoe4u in Nijkerk. Ik weet niet hoe het nu zit met corona maatregel maar het is wel de moeite waard zijn om daar een keer naar toe te gaan. Er woord goed naar je voeten gekeken en met z'n groot assortiment kan je zeker iets vinden wat mooi is en wat best bij je past.

Plaats reactie