Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Perfetto Ros jack, wat eronder?

Scottydoesntknow
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2019 10:17

Scottydoesntknow 31 mar 2020 11:39

buddo schreef: 28 mar 2020 18:59 Blijf me toch verbazen over dit soort vragen. Kleding en temperaturen zijn zo persoonlijk... dat moet iedereen voor zichzelf ondervinden. Net als pasvormen van kleding / schoenen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en er is maar één manier om uit te vinden wat voor jou werkt... proberen!
Inderdaad, zo zag ik afgelopen weekend mensen met korte broek rijden, en zelfs met blote armen, terwijl ik zelf nog met een jack (toevallig ook een Perfetto) en een thermoshirt reed. Ik heb het niet te koud of te warm gehad :)

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 31 mar 2020 11:42

buddo schreef: 28 mar 2020 18:59 Blijf me toch verbazen over dit soort vragen. Kleding en temperaturen zijn zo persoonlijk... dat moet iedereen voor zichzelf ondervinden. Net als pasvormen van kleding / schoenen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en er is maar één manier om uit te vinden wat voor jou werkt... proberen!
Ach, een beetje guidance kan geen kwaad lijkt me. Persoonlijk zie ik liever zo'n vraag dan iemand in korte broek bij een gevoelstemperatuur van 2 graden (eergister geloof ik).

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 14 apr 2020 22:45

Merino lange mouwen shirt van Futurumshop eronder. Bevalt prima.
"Trappen moet je toch"

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 15 apr 2020 07:22

Voor ondershirts is merino zeer geschikt, en dat hoeft niet perse alleen onder de perfetto.

Je moet wel op passen veel marketing hier......Er mag merino op staan als er iets van5% in verwerkt zit. Dan is de rest nog polyester en dan heb je eigenlijk te veel geld uitgegeven aan een polyester shirt.

Icebreaker is een merk dat het beter probeert te doen. En er zijn verschillende diktes kort en lange mouw
Het is niet goedkoop maar je kunt soms iets vinden in aanbieding.
150 zomer kort
200 lente kort
200 lange mouw koude lente/winter
260 of stapelen voor de koude winter

De 200 kort en 200 lang gebruik ik het hele jaar door. Op de boot, op de fiets in de bergen.
De strenge was voorschriften zijn een beetje overdreven. Het kan gewoon met je sportkleding mee.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 apr 2020 08:00

Merino eronder inderdaad!
Icebreaker is prima, maar er is meer goed spul:
Ben zelf een Ortovox fanboy (niet alleen van de ondershirts), maar da's wel duur. Isadora maakt vrij betaalbare merino ondershirts, maar die gaan in mijn beleving wel sneller "lubberen". Laatst ontdekt dat ook Decathlon merino shirts verkoopt. Die hebben een iets minder mooie pasvorm, maar bestaan wel gewoon voor 100% uit merinowol en zijn zeer betaalbaar! Voor mij niets anders meer dan merino als baselayer (racefiets, MTB, skiën, hiken)

OT: alle hierboven genoemde shirts draag ik wel eens onder de Castelli. Afhankelijk van de temperatuur buiten kies ik voor short of longsleeve en woldichtheid.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie