Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Advies nieuwe fietsschoenen

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 14 jan 2020 21:16

Ik heb nu de Giro Empires, maar ben inmiddels aan het kijken voor schoenen met BOA sluitingen. Veters vind ik heel prettig, alleen vind ik het prettig om vlak voor een eventuele sprint m'n schoenen strakker aan te trekken en dan vooral dat m'n hiel goed in de cup zit.

Voor trainen zijn veters echt dikke prima, je kunt heel precies je schoenen daar strakker zetten waar je dat prettig vindt. Daarnaast zijn de zolen van de Empire ook goed stijf, dat vind ik er ook prettig aan.

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 17 jan 2020 11:56

Weten jullie ook te zeggen hoe een schoen zich verhoudt tot een ander merk ?
Northwave is aan de brede, voor mij prima zittende kant, Gaerne ook. Mavic is smal, daar heb ik een bredere versie van
Sidi heb ik een maatje meer nodig, maar dezelfde breedte

Hoe zit een sworks ? Smal ?

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 17 jan 2020 14:32

Passen!
Je kan nóg zo gecharmeerd zijn van een bepaald model... Als ie net niet lekker zit, dan sta je daar met je dure schoentjes.....

Om een voorbeeld te geven:
Ik rijd met Giro VR90 mtb model. En heb 2 paar ACC. Zelfde schoen, maar dan het racemodel.
Deze zitten allen als gegoten voor mij.

Ooit een paar Giro SLX gekocht in dezelfde maat: dat was voor mij geen succes. Deze zal mij totaal niet lekker. En al zien de ACC en de SLX er op het eerste oog er hetzelfde uit... Passen!

Oh, tip: passen.....
WiND 56 - 2020

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 17 jan 2020 22:42

Uiteindelijk gebruik gemaakt van de sidi actie bij Futurum. Shot en wire 2 besteld in wit. Shot zat niet lekker en wire 2 top, dus dat is hem geworden. Ben er blij mee!

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 18 jan 2020 11:18

Zeker passen, maar ik ik wil mijn FM niet onnodig modellen en maten laten bestellen
Als ik weet dat ze sowieso smal uitvallen hoef ik de reguliere niet te laten leveren in de shop
Dan kan ik ineens vragen om dit bepaald model in die maat te komen passen
Ik heb een mooie deal, dus online ga ik zeker niet kopen

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 22 mar 2020 21:25

Stoffa schreef: 14 jan 2020 12:20 Nu kun je bijvoorbeeld naar een winkel als Bikeshoe4u gaan. Je weet dan twee dingen zeker: A)Je gaat met een goed passende schoen naar buiten B)Je betaalt de hoofd/adviesprijs.
Je kan een goede meting ook als investering zien.

Ik ben goed geholpen in Nijkerk. Ik weet wat mij goed past. De volgende keer weet ik wat ik moet hebben, waar ik op moet letten en dan kan ik altijd nog iets in de opruiming kopen bij een dozenschuiver.


Nu is het wel zo dat bij sommige mensen schoenen altijd goed zitten. En ik moet in de winkel altijd 10-15 paar passen voor ik met nieuwe schoenen de winkel uit loop. Dus goed passende schoenen is mij wel wat waard.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 mar 2020 11:42

Ik heb ook moeilijke voeten maar op een gegeven moment weet je wat je wilt. In mijn geval is dat:

- Shimano
- Nike Air max (en echte wandelschoenen blijven een probleem)
Afbeelding

Plaats reactie