Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Verschil Assos-broeken

Rednose81
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2015 11:01

Rednose81 25 feb 2020 19:47

Dat is de "aanbieding" inderdaad. Nog steeds erg veel geld natuurlijk maar dat zul je helaas toch met assos houden. Die 20% is inderdaad nog niet zo uitzonderlijk.

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 25 feb 2020 21:40

ypuh schreef: 25 feb 2020 18:57 De Cento S7 heeft inderdaad toch de 'oude' grippers, dus met van die bolletjes aan de binnenkant. Sinds kort heb ik ook de RS9 en daar bestaat wel het hele onderste 4-5cm uit een anti-slip iets. Toch vind ik niet dat de grips heel goed werken. De pijpen zijn sowieso vrij kort bij de nieuwe serie (ben dan ook voor de XLG i.p.v. XL gegaan, die enkel langere pijpen zou moeten hebben).

Wel een prima broek verder. Het is echt heerlijk dat de bretels aan de achterkant van de zeem vast zitten waardoor deze in het zadel altijd perfect zit.
De grippers van de RS9 zijn minder goed dan de S7 vind ik. Echt bizar dat ze dat niet op orde hebben na zoveel generaties. Door de slechte grippers kruipt de broek soms te veel naar boven met meer wrijving in de liesstreek. Echt zonde want verder een zeer goede broek qua pasvorm en kwaliteit.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 feb 2020 21:48

rob86 schreef: 25 feb 2020 21:40
ypuh schreef: 25 feb 2020 18:57 De Cento S7 heeft inderdaad toch de 'oude' grippers, dus met van die bolletjes aan de binnenkant. Sinds kort heb ik ook de RS9 en daar bestaat wel het hele onderste 4-5cm uit een anti-slip iets. Toch vind ik niet dat de grips heel goed werken. De pijpen zijn sowieso vrij kort bij de nieuwe serie (ben dan ook voor de XLG i.p.v. XL gegaan, die enkel langere pijpen zou moeten hebben).

Wel een prima broek verder. Het is echt heerlijk dat de bretels aan de achterkant van de zeem vast zitten waardoor deze in het zadel altijd perfect zit.
De grippers van de RS9 zijn minder goed dan de S7 vind ik. Echt bizar dat ze dat niet op orde hebben na zoveel generaties. Door de slechte grippers kruipt de broek soms te veel naar boven met meer wrijving in de liesstreek. Echt zonde want verder een zeer goede broek qua pasvorm en kwaliteit.
Precies dat ja. Ik vond eigenlijk de Uno.s5 de beste en dat was ook de goedkoopste (€75 in de sale). De Mille.s7 is redelijk, maar niet beter. De Cento.s7 heb ik na één rit verkocht omdat de pijpen ongeveer net zo lang waren als een boxershort en nu dus de RS9 waar de gripband eigenlijk te slap is.

Kortom, ik begin ook een beetje klaar te raken met Assos omdat ik het niet meer blind kan kopen vanuitgaande dat het perfect past. Waar ze aan de ene kant iets goed doen (de bretels achter aan de zeem is ideaal), lopen ze aan simpele dingen als maatvoering, lengte van de beenstukken en de grippers weer te sleutelen en pakt het telkens als een verrassing uit.

Gelukkig heb ik nog 3 broeken liggen met een s5 zeem die nog wel even mee kunnen. Ook de jacks (Habu en Tiburu) blijven favoriet, maar ik ben voorlopig wel even klaar met Assos. Ga voor mijn volgende shirt/broek eens bij Q36.5 buurten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 feb 2020 21:58

ypuh schreef: 25 feb 2020 21:48 ......... Ga voor mijn volgende shirt/broek eens bij Q36.5 buurten.
De zeem komt, net als de Assos zemen, ook van bij Elastic Interface vandaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 feb 2020 22:17

Lcsmet schreef: 25 feb 2020 21:58
ypuh schreef: 25 feb 2020 21:48 ......... Ga voor mijn volgende shirt/broek eens bij Q36.5 buurten.
De zeem komt, net als de Assos zemen, ook van bij Elastic Interface vandaan.
Handig lijstje! Wist niet dat Assos zijn zemen inkocht. Dacht wel wat copycats herkend te hebben door de jaren heen, maar dit verklaart een hoop. Wat een lange lijst ook en verwonderlijk om namen als dhb (huismerk Wiggle) daar tussen te zien staan.

Wil niet zeggen dat het allemaal dezelfde zemen zijn natuurlijk, maar toch :)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 feb 2020 18:01

ypuh schreef: 25 feb 2020 22:17 ...............Wat een lange lijst ook en verwonderlijk om namen als dhb (huismerk Wiggle) daar tussen te zien staan.

Wil niet zeggen dat het allemaal dezelfde zemen zijn natuurlijk, maar toch :)
En dit wil waarschijnlijk ook niet zeggen dat een merk dat in die lijst staat zemen van Elastic Interface gebruikt in al zijn broeken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie