Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke kleding dragen we vandaag (2024) ?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5107
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 jan 2020 21:08

Kleding is soms best lastig, goed korte broek met dit weer zal ik niet zo snel doen.
Maar vanmorgen heb ik rondje in de duinen gemaakt en toen ik eenmaal beetje tempo aan het maken was op de onverharde paden/klimmetjes kreeg ik het best warm.
Toen heb ik ruim een uur zonder handschoenen aan gereden, gewoon omdat je dan beetje kan 'afkoelen' via je handen.
Iets te warm gekleed verder dus eigenlijk en met handschoenen aan krijg je dan (ik iig) enorme zweethanden.

Nadat ik de duinen weer uit was, laatste stukje naar huis wel weer de handschoenen aangedaan.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jan 2020 23:08

Hier in Cádiz met 19 graden, volle bak zon en geen wind is de keuze niet moeilijk: full short!
De Spanjaarden daarentegen kiezen voor lang en warm! Het is tenslotte winter...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 01 jan 2020 23:25

Enzzo schreef: 01 jan 2020 23:08 Hier in Cádiz met 19 graden, volle bak zon en geen wind is de keuze niet moeilijk: full short!
De Spanjaarden daarentegen kiezen voor lang en warm! Het is tenslotte winter...
Zo zie maar weer, er zijn meerdere waarheden :like:

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 jan 2020 23:39

Lcsmet schreef: 01 jan 2020 20:47
Djemz schreef: 01 jan 2020 18:50
Lcsmet schreef: 01 jan 2020 14:33 Niet direct onbegrijpelijk maar wel verschillend.
Deze morgen gaan fietsen met winterschoenen Fizik Artica R5 en daar nog eens overtrekken in Roubaix stof overheen.
Haal ik een duo in waarvan één ook de Artica's aanheeft maar dan zonder overschoenen en de andere had zelfs gewoon zomerschoenen aan zonder overtrekken.
En ik had niet echt "overschot" :)
Waarom heb je winterschoenen als je er toch nog overschoenen over aan moet doen?

Ook wel een beetje onbegrijpelijk.
Als je een beetje nadenkt kan jij er ook wel achterkomen waarom ik dat deze morgen heb gedaan.
Het was jammergenoeg middag toen ik uit mijn coma ontwaakt ben. Ik heb jammer genoeg de voormiddag gemist.

Maar als je koud hebt in winterschoenen en ze hebben dan nog de naam artic. Tjah.. Mss kunnen ze beter de naam naar herfstschoenen veranderen.

Als ik 200€ betaal voor winterschoenen met als doel niet meer te moeten klooien met shoe covers dan zou ik me nu toch opgelicht voelen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6098
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 jan 2020 09:20

Ja, en de ene persoon rijdt met zomerschoentjes bij 3 graden en heeft nergens last van. De andere persoon moet onder de 10 graden al met overschoenen of "speciale" winterschoenen gaan rijden om een beetje gevoel in de tenen te houden...
Geen mens is gelijk. En gelukkig kan je kiezen tussen een hele reeks verschillende kousen/sokken, schoenen, overschoenen, extra tenen covers, electrische verwarmingselementen, boterhamzakjes (slecht idee), etc. ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jan 2020 09:33

Djemz schreef: 01 jan 2020 23:39 ...........

Maar als je koud hebt in winterschoenen en ze hebben dan nog de naam artic. Tjah.. Mss kunnen ze beter de naam naar herfstschoenen veranderen.

Als ik 200€ betaal voor winterschoenen met als doel niet meer te moeten klooien met shoe covers dan zou ik me nu toch opgelicht voelen.
Ieder zijn aanvoelen van wat koud is is niet gelijk, dat is niet zo moeilijk om te begrijpen toch.
De naam dekt niet altijd de lading.
Wie zegt dat ik 200 Euro heb betaald?
Klooien met shoecovers, dan heb je een te kleine maat of een onhandig model shoecovers gekocht.
Je kan je al snel opgelicht voelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 jan 2020 10:30

Lcsmet schreef: 02 jan 2020 09:33
Ieder zijn aanvoelen van wat koud is is niet gelijk, dat is niet zo moeilijk om te begrijpen toch.
De naam dekt niet altijd de lading.
Wie zegt dat ik 200 Euro heb betaald?
Klooien met shoecovers, dan heb je een te kleine maat of een onhandig model shoecovers gekocht.
Je kan je al snel opgelicht voelen.
Nee, blijkens een post in een ander topic heb je ze voor een leuk prijsje ver onder € 200,- gekocht bij Futurum, :like: Maar, als ik het goed begrijp dan vind jij ze dus wat 'aan de koude kant' bij temperaturen rond het vriespunt?
Ik heb ze nog steeds niet gekocht maar je brengt me nu aan het twijfelen.

Eneehh ... ik gebruik vaak ook overschoenen, maar dan van die flitterdunne dingen van Ali voor één euro of zo en dan alleen bij druilerig weer omdat ik geen zin heb om mijn schoenen schoon te maken :-)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

leon1
Forum-lid
Berichten: 3000
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 jan 2020 11:36

Ik heb gisteren een fietser gezien met een korte fietsbroek. Terwijl het toch wel maar een paar graden boven nul was. Dan vraag ik mij wel af of dat nu een die-hard is of een gek. Of gewoon goede voornemens?? Heb het maar niet gevraagd. Ik zag ook een tegenligger even verbaasd kijken naar deze persoon.

Zelf was ik trouwens ingepakt in echte winterkleding en Northwave Artic winterschoenen (zonder overschoenen :D ). Blij dat ik niet meer hoef te klooien met die overschoenen.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jan 2020 11:49

De Tukker schreef: 02 jan 2020 10:30 ..........Maar, als ik het goed begrijp dan vind jij ze dus wat 'aan de koude kant' bij temperaturen rond het vriespunt?.................
Inderdaad, maar ik heb redelijk snel kou.
Er zullen volgens mij althans, meer mensen ze dan weer wel warm vinden. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 jan 2020 11:53

leon1 schreef: 02 jan 2020 11:36 Blij dat ik niet meer hoef te klooien met die overschoenen.
Het is toch een beetje de tijdgeest.
Alle moeite is teveel....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 02 jan 2020 12:08

Lcsmet schreef: 02 jan 2020 09:33
Djemz schreef: 01 jan 2020 23:39 ...........

Maar als je koud hebt in winterschoenen en ze hebben dan nog de naam artic. Tjah.. Mss kunnen ze beter de naam naar herfstschoenen veranderen.

Als ik 200€ betaal voor winterschoenen met als doel niet meer te moeten klooien met shoe covers dan zou ik me nu toch opgelicht voelen.
Ieder zijn aanvoelen van wat koud is is niet gelijk, dat is niet zo moeilijk om te begrijpen toch.
De naam dekt niet altijd de lading.
Wie zegt dat ik 200 Euro heb betaald?
Klooien met shoecovers, dan heb je een te kleine maat of een onhandig model shoecovers gekocht.
Je kan je al snel opgelicht voelen.
Ik heb geen problemen met shoe covers. Duurt nog geen minuut om aan te doen, maar dat lees je hier toch altijd als reden nr 1 om die aankoop te verantwoorden?

Zelfs bij -5 heb ik geen koude voeten met mijn bbb overschoenen en zomerschoenen. En ik ben meestal wel een koukleum. Onder de 5 graden doe ik zelfs beenstukken onder mijn lange broek zonder zeem en daaronder heb ik dan nog een korte broek aan.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 jan 2020 12:34

Ik draag nu ook overschoenen. Maar ook met als enige reden dat mijn zomerschoenen schoon blijven. Die overschoenen gaan gewoon standaard mee in de was. Er ligt zoveel smerige prut op de weg dat ik liever niet elke keer de schoenen moet schoon maken. De fiets schoonmaken is al werk genoeg :-)

Plaats reactie