Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

fietsbril op sterkte

leondevisser
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:09

leondevisser 16 dec 2019 14:14

k ben op zoek naar een fietsbril op sterkte, ik heb er nu eentje met een clip achter mijn bril, maar dan kijk ik teveel tegen het frame aan, ik ben op zoek naar een bril waar ik glazen in kan zetten op sterkte. heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt, Leon.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 dec 2019 22:48

Ik zoek precies hetzelfde. Ben benieuwd!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 17 dec 2019 00:06

Ik heb dit laten doen in Engeland bij https://www.rxsport.co.uk/. Als je je recept hebt, kun je alles zo invoeren.
En anders, kan iedere lokale opticien je hierin helpen (al zal dit een duurdere optie zijn de bovenstaande).
En dichter bij huis (Alkmaar): https://www.mijnsportbrilshop.nl/

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 17 dec 2019 00:19

Philippos schreef: 17 dec 2019 00:06 ...
En anders, kan iedere lokale opticien je hierin helpen ...
Hmmm... ik zoek ook al een tijdje. Even geleden gekeken naar Rudy Project brillen. Lijkt precies te zijn wat ik zoek maar er zijn in NL bijna geen brillenboeren die die brillen verkopen (althans niet op een redelijke afstand).

Zal het met de zeer recent (afgelopen week) gemeten gegevens dan ook maar eens proberen in Brexitannie.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 17 dec 2019 00:44

Begin dit jaar via mijnsportbrilshop.nl een oakley gekocht. Beste aankoop van dit jaar!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 dec 2019 08:21

forumlid martijn_a reageert over het algemeen inhoudelijk op dit soort brillen topics:
Als je zijn berichten volgt via deze link kom je ook direct bij wat oudere topics terecht met veel tips:

search.php?author_id=403036&sr=posts
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 dec 2019 11:47

Uit een ander topic:
Lcsmet schreef: 05 mar 2018 21:14
martijn_a schreef: 05 mar 2018 13:55...............
Oakley is een van de merken die dit kunnen. Rudy Project, Adidas, Julbo en Bollé kunnen het net zo goed. Daarnaast is Shamir, wereldmarktleider in gecurvde glazen, de glasleverancier voor het verglazen van een bestaande sportbril.
Shamir maakt oa de inzetglazen voor Adidas.
Ik heb een Adidas Evil Eye halfrim met de glazen op sterkte in een adaptor.
Op de foto kan je het beter zien, ik heb er een met spiegelende glazen en dan zie je nog minder van de glazen in de adapter.
Afbeelding
De zonneglazen of Transitions Verkleurende glazen passen perfect in de bril, en het kan, afhankelijk van de glassoort , in alle sterktes tussen de +5 en -5,25 en dit met een maximum cylinderwaarde van +2,00 gemaakt worden, zowel unifocaal als multifocaal voor wie al dubbelzicht of progressieve glazen draagt.
Bron: Optiek Van der Linden, Zele
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 17 dec 2019 11:53

Ook bij rxsport in de uk gekocht. Goedkoopste online en heel tevreden over de bril.
Glazen op sterkte (-4) en verkleurende glazen.
Ik heb er eentje van Tifosi. 250 pond betaald. Met een Oakley ga je snel boven de 500 euro.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2019 12:05

Voordat ik zo'n dure bril aan zou schaffen zou ik hem toch echt gepast willen hebben.
@Philippos, ik kan me niet voorstellen dat er veel opticiens zijn waar je veel keuze hebt voor fietsbrillen. Misschien dat het op sommige plekken zo is, maar de opticiens waar ik er zo af en toe naar gekeken heb, hebben niet meer dan een enkele fietsbril.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 dec 2019 12:25

Jans schreef: 17 dec 2019 12:05 Voordat ik zo'n dure bril aan zou schaffen zou ik hem toch echt gepast willen hebben.
@Philippos, ik kan me niet voorstellen dat er veel opticiens zijn waar je veel keuze hebt voor fietsbrillen. Misschien dat het op sommige plekken zo is, maar de opticiens waar ik er zo af en toe naar gekeken heb, hebben niet meer dan een enkele fietsbril.
Maar als het gaat om een Oakley, Ruby, Adidas etc.., Dan kan je die natuurlijk in elke sportwinkel/schaatswinkel/wielerwinkel opzoeken om te passen en selecteren. Ook dan zul je nog wat moeten zoeken welke winkel ze op voorraad heeft, maar dat zijn er in ieder geval meerderen.

Als je weet welk merk/model/maat jou past, kan je gericht een bestelling plaatsen bij een opticien. Of wellicht zelfs met de lokale fietsenwinkel en de lokale opticien een deal maken over het laten slijpen van de glazen en het aankopen montuur bij de fietsenwinkel oid.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 17 dec 2019 13:15

Wat Philippos zegt zou je zeker kunnen probeerden, als ik het goed heb was dat eerder Lars brillen uit Heiloo en nu dus
mijnsportbrillen.nl . Ik heb daar toen mijn Rudy rydon project vandaan . Zeer tevreden mee .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 17 dec 2019 13:50

Jans schreef: 17 dec 2019 12:05 Voordat ik zo'n dure bril aan zou schaffen zou ik hem toch echt gepast willen hebben.
@Philippos, ik kan me niet voorstellen dat er veel opticiens zijn waar je veel keuze hebt voor fietsbrillen. Misschien dat het op sommige plekken zo is, maar de opticiens waar ik er zo af en toe naar gekeken heb, hebben niet meer dan een enkele fietsbril.
Bij rxsports kun je, ik dacht alleen voor de verzendkosten, tot en met drie brillen laten opsturen om te passen (die zijn dan niet op sterkte uiteraard). Vervolgens stuur je deze terug en geef je aan welke je op sterkte wenst te hebben.

Overigens, bij de site van RXsports, als je je recept hebt ingevoerd, kun je direct zien welke brillen per definitie niet geschikt zijn voor je. Met twee ogen in de -5, vallen veel monturen met een grote curve voor mij al af. Deze hoef ik dan niet eens te passen. Bij de lokale opticien kwamen ze hier pas achter toen ze de glazen gingen bestellen, was ik weer weken verder tot dat ik een oplossing (zie hieronder) had.

EDIT: zie hier voor info. Service kost 4,95 pond: https://www.rxsport.co.uk/pages/Home-Trial.html

Ik heb een Adidas Evil-nog-wat-model van een forumlid overgenomen voor een zacht prijsje en vervolgens een insert op maat laten slijpen bij rxsports.
IMG_4455.JPG
IMG_4454.JPG

Plaats reactie