Helm uit China
-
- Forum-lid
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
Ik heb een keer een Kask Valegro replica besteld om te proberen. De helm zag er super uit, niets raars te zien. De helm was alleen te groot, want de helm was alleen verkrijgbaar in 1 maat. De bandjes waren ook iets te lang en niet inkortbaar.
Dit is mijn Moon helm trouwens.
Na de val direct dezelfde terug besteld. En intussen een tweede exemplaar in het wit.
Heb ik nog een excuus om Ventoux foto's nog eens online te zwieren
Na de val direct dezelfde terug besteld. En intussen een tweede exemplaar in het wit.
Heb ik nog een excuus om Ventoux foto's nog eens online te zwieren
Ik zou persoonlijk niet budgetteren op het enige stukje bescherming dat je draagt, en dan nog wel op het belangrijkste lichaamsdeel dat je hebt. Scheelt ook een miskoop betreft maatvoering, lees ik hierboven. En je hebt er gewoon garantie op, volgende dag in huis etc.. Heb zelf de Giro Savant MIPS voor 6 tientjes gekocht. Overigens geen idee of dat MIPS daadwerkelijk doet wat doet, maar geeft wel een veiliger gevoel
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Mee eens.
Bovendien mist je bedoeling het doel daar je naast de mogelijke lichamelijke (eventueel fatale) schade die je loopt door wat euro's proberen uit te sparen je ook kans loopt op een veelvoud aan kosten bij een lichamelijk letsel.
Denk aan medische kosten, loonverlies, revalidatie, blijvende letsels en eventueel een uitvaartdienst.
Wat een rare redenatie.Chefske schreef: ↑20 dec 2019 20:55 Ik zou persoonlijk niet budgetteren op het enige stukje bescherming dat je draagt, en dan nog wel op het belangrijkste lichaamsdeel dat je hebt. Scheelt ook een miskoop betreft maatvoering, lees ik hierboven. En je hebt er gewoon garantie op, volgende dag in huis etc.. Heb zelf de Giro Savant MIPS voor 6 tientjes gekocht. Overigens geen idee of dat MIPS daadwerkelijk doet wat doet, maar geeft wel een veiliger gevoel
Het verschil van 5 tientjes: trek eerst de btw eraf, dan nog de verzendkosten (die jij wel degelijk betaalt), dan is het verschil tussen jouw zes tientjes en de Chinees 33 euro. Dat is de marge die op de een of andere manier wordt verdeeld tussen de importeur/groothandel en de detaillist ... en alleen maar voor een gevoel betaal je dus 33 euro (je hebt immers geen idee of MIPS werkt).
Ik heb ook wel eens 33 euro voor een goed gevoel betaald, maar dan kreeg ik ier in ieder geval nog een mooie fles Singel Malt bij.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Zag vandaag een helm die nog minder kost dan die uit China (€ 9,95)
Heeft een officieel CE logo (dus niet het China Export logo), leverancier staat erbij --> dus die kun je dan mooi aansprakelijk stellen als de helm niet deugt. Je kunt hem ook gewoon ruilen of terugbrengen als 'ie niet past.
Had graag de foto's (180kb per stuk, 640px breed ) willen plaatsen maar krijg de melding:
Fout
Sorry, het bijlagelimiet van het forum is bereikt
Eerst de beheerder maar even pushen
Edit 23:30: Afbeeldingen toevoegn werkt weer, met dank aan MackersV2.0
De helm van de foto's is te koop bij Action. Als je zo'n ding op je hoofd zet, dan zie ik niet in waarom je niet een helm uit China zou kopen.
Heeft een officieel CE logo (dus niet het China Export logo), leverancier staat erbij --> dus die kun je dan mooi aansprakelijk stellen als de helm niet deugt. Je kunt hem ook gewoon ruilen of terugbrengen als 'ie niet past.
Had graag de foto's (180kb per stuk, 640px breed ) willen plaatsen maar krijg de melding:
Fout
Sorry, het bijlagelimiet van het forum is bereikt
Eerst de beheerder maar even pushen
Edit 23:30: Afbeeldingen toevoegn werkt weer, met dank aan MackersV2.0
De helm van de foto's is te koop bij Action. Als je zo'n ding op je hoofd zet, dan zie ik niet in waarom je niet een helm uit China zou kopen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Misschien is het achterliggende probleem dat die CE richtlijnen niet al te veel voorstellen. Een goedkope helm haalt het blijkbaar ook gemakkelijk. Met die carnac helmen is echt weinig mis. Mijn Lazer zit qua comfort wel een stuk beter.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Je kan best wel hele strenge normen invoeren voor fietshelmen, op zich geen enkel probleem.
Het resultaat is een helm waarmee geen fietser wil fietsen.....
Hoe maken we een licht, luchtig piepschuimschaaltje dat een redelijk deel van de denkbare impacts gaat opnemen, dat is iets waar zo ongeveer alles dat fietshelm genoemd wordt wel aan voldoet.
Het resultaat is een helm waarmee geen fietser wil fietsen.....
Hoe maken we een licht, luchtig piepschuimschaaltje dat een redelijk deel van de denkbare impacts gaat opnemen, dat is iets waar zo ongeveer alles dat fietshelm genoemd wordt wel aan voldoet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Conform de Europese norm wordt de effectiviteit van fietshelmen getest door de helm met een snelheid van ongeveer 20 km/uur op een vlakke ondergrond (‘flat anvil’) en ongeveer 17 km/uur op een ‘stoeprand’ ondergrond (‘curb anvil’) neer te laten komen. Hiermee wordt de snelheid waarmee het hoofd de (onder)grond raakt bij val van de fiets (eenzijdig ongeval) nagebootst; respectievelijk een val van een hoogte van 1,5 meter (gerelateerd aan een impactsnelheid van 20 km/uur) en 1 meter (gerelateerd aan een impactsnelheid van 17 km/uur).
Volgens verschillende onderzoekers is de Europese norm voor fietshelmen, en dus ook de norm waaraan de Nederlandse fietshelm moet voldoen, niet afdoende. Hij is ook minder streng dan de normen in bijvoorbeeld de Verenigde Staten en Australië.
Volgens verschillende onderzoekers is de Europese norm voor fietshelmen, en dus ook de norm waaraan de Nederlandse fietshelm moet voldoen, niet afdoende. Hij is ook minder streng dan de normen in bijvoorbeeld de Verenigde Staten en Australië.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Niet alleen voor een veiliger gevoel, maar ook voor de service (volgende dag in huis, 14 dagen retourneren, uitstekende klantenservice als er wat mis mee is, 3 jaar Mantel Helmet Replacement bij Giro helmen) etc.De Tukker schreef: ↑27 dec 2019 11:36
Wat een rare redenatie.
Het verschil van 5 tientjes: trek eerst de btw eraf, dan nog de verzendkosten (die jij wel degelijk betaalt), dan is het verschil tussen jouw zes tientjes en de Chinees 33 euro. Dat is de marge die op de een of andere manier wordt verdeeld tussen de importeur/groothandel en de detaillist ... en alleen maar voor een gevoel betaal je dus 33 euro (je hebt immers geen idee of MIPS werkt).
Ik heb ook wel eens 33 euro voor een goed gevoel betaald, maar dan kreeg ik ier in ieder geval nog een mooie fles Singel Malt bij.
Als ik dan hierboven lees dat het Europese CE-keurmerk bij fietshelmen al niet zoveel voorstelt en je bij Chinese helmen dan ook nog het risico loopt dat het een nep-keurmerk is...
Wat ik bedoel met "Overigens geen idee of dat MIPS daadwerkelijk doet wat men beweert" (foutje in mijn vorige post, excuus), is dat ik dat gelukkig nog niet heb hoeven ondervinden. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het de klap (tot op zekere hoogte) beter dempt dan een simpele helm. Dat "gevoel" was, samen met bovenstaande puntjes, mij dat prijsverschil meer dan waard.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Volgens mij biedt elke helm wel bescherming. Momenteel gebruik ik een POC Ventral en een Abus Airbreaker. De Abus is iets lichter, maar beide helmen waren rond de 250,- euro (weliswaar minder betaald).
Maar de Abus hebben ze licht gemaakt zonder MIPS, SPIN o.i.d. De POC heeft wel SPIN. De Abus biedt mijn inziens gewoon de normale minimale bescherming. En ik geloof nooit die die veel beter zal zijn dan zo['n Chinese helm.
Racefiets helmen bieden allemaal niet genoeg bescherming als je flink hard valt in een afdaling of op een auto klapt. Maar niemand zal met een integraal helm op zijn racefiets zitten. Ze bieden gewoon iets bescherming wat zeker zal helpen om zwaar letsel te voorkomen. Verder geeft elke bescherming op je hoofd wel een zekerder gevoel en is beter dan niets.
Mijn inziens hoeft een Chinese helm zeker niet slecht te zijn. Maar een carbon stuurtje op Alieexpress zal ik niet meer kopen... Die zijn te flexy, en voelde wel erg onbetrouwbaar
Maar de Abus hebben ze licht gemaakt zonder MIPS, SPIN o.i.d. De POC heeft wel SPIN. De Abus biedt mijn inziens gewoon de normale minimale bescherming. En ik geloof nooit die die veel beter zal zijn dan zo['n Chinese helm.
Racefiets helmen bieden allemaal niet genoeg bescherming als je flink hard valt in een afdaling of op een auto klapt. Maar niemand zal met een integraal helm op zijn racefiets zitten. Ze bieden gewoon iets bescherming wat zeker zal helpen om zwaar letsel te voorkomen. Verder geeft elke bescherming op je hoofd wel een zekerder gevoel en is beter dan niets.
Mijn inziens hoeft een Chinese helm zeker niet slecht te zijn. Maar een carbon stuurtje op Alieexpress zal ik niet meer kopen... Die zijn te flexy, en voelde wel erg onbetrouwbaar