Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Dezelfde schoenen voor race & atb ?

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 23 okt 2019 20:50

Ik doe het als volgt. Ik heb drie paar schoenen: MTB (met spd plaatjes), race (met spd-sl) en een paar echte winterschoenen (met spd). En een extra setje spd-pedalen; setje van Shimano van 25 euri. Ik fiets in de herfst /winter zo lang mogelijk door op racer met spd-sl. Tegen de tijd dat het echt k*tweer wordt, zet ik spd-pedalen op racer en fiets ik ook of met MTB of winterschoenen op racer. Ik ga dan toch niet meer dan 2/4 uur op pad. En op goeie dag (meestal zo’n beetje begin maart) wissel ik pedalen weer terug. Of het blijkt zo’n mooie winter te zijn geweest dat spd überhaupt niet op racer heb gezet.

hayes

hayes 23 okt 2019 20:51

Kan volgens mij ook perfect. Er zijn een soort tussenvorm schoenen.
Dit waren mijn eerste schoenen waar ik jaren en jaren gewoon met spd gefietst heb op de weg. Dat gaat gewoon ook goed als je niet voor maximale inspanning gaat. Om ernu bv mee een col te beklimmen, zou ik toch spd-sl gaan.

Afbeelding

Ik heb nu op de crossfiets ook spd, al wordt die 80% gewoon voor woon-werk gebruikt.

Northwave heeft ook wel leuke schoenen die er nog mooi uitzien voor spd

Afbeelding

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 24 okt 2019 09:49

Ik heb de Specialized XC Expert voor op de MTB. Ik heb er al meerdere lange tochten mee gefietst en geen last gekregen van m'n voeten (wat bij oudere/slappere schoenen wel gebeurde). Ik denk dat je er ook prima mee op de racefiets mee uit de voeten komt en je kunt er ook nog aardig op lopen.

SoloSuperia
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2019 22:32

SoloSuperia 28 okt 2019 21:52

Bij de betreffende winkel was Specialized in de opruiming, helaas was de specialized XC Expert er niet meer in maat en ben toch bij wielrennen schoenen uitgekomen (Torch 3.0) met Look Keo SPD pedalen.

Ik hou mijn oude comp schoenen gewoon voor erbij, voor die 10 keer dat ik mtb en vervang ze volgend jaar wel.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 29 okt 2019 00:49

SoloSuperia schreef: 28 okt 2019 21:52 met Look Keo SPD pedalen.
Hoe ziet dat er uit????

Plaats reactie