Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsshirt/jack voor herfstweer

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 19 okt 2019 21:47

Jorrr2 schreef: 19 okt 2019 21:26 Hoi raiju, bedankt voor je reactie!
Nee ik heb het Hot Pack 5 jack gekocht, voor de echte buien en wind, tijdens koude of warme dagen. Maar misschien is een vest ook een goede investering :).
Ik vind dat 1 van de beste investeringen. Bij twijfel altijd mee in je achterzak.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 okt 2019 23:41

Kristeneziele, winterkleren op de fiets lijkt wel een groter probleem dan klimaat of stikstof....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Bope86
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2019 10:46

Bope86 20 okt 2019 10:40

mimoza schreef: 17 okt 2019 21:42 Northwave extreme H2O light (korte mouwen
Die draag ik lente en herfst erg veel
Heeft dit shirt een soort van fleece/geborstelde laag aan de binnenkant?

Helaas kan ik over de voering niets vinden. Bij Math Salden kost het shirt 60 euro (korte mouwen). Hebben meerdere maten en kleuren op voorraad.

sensa LTD
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:07

sensa LTD 20 okt 2019 14:38

Wat kun je het beste dragen met dit herfstweer of met winter weer op de fiets? Ik draag zelf Castelli of Santini kleding met 2 onder shirts van Under Armour. En een paar warme sokken. En nu krijg ik het ideen dat ik het koud heb vooral koude voeten.

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 20 okt 2019 15:59

Keezx schreef: 19 okt 2019 23:41 Kristeneziele, winterkleren op de fiets lijkt wel een groter probleem dan klimaat of stikstof....
Als er door slecht weer minder gefietst word, word er meer geluld. Het is een andere discussie op een ander forum maar.......
Misschien is die kleding een oplossing voor een deel van dat probleem. Woon-werk verkeer op de fiets. Als iedereen enkele dagen in de week op de fiets gaat ipv met de auto zou dat al een hoop schelen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 okt 2019 16:34

Ik heb vandaag mijn Torm truitje met lange mouwen voor de eerste keer aangehad. Het was 7°C gemiddeld met een paar buien, helemaal perfect voor mij (enkel een licht onderhemdje eronder)
Mijn lichaam is droog gebleven en ik had enkel koud na de café stop.

Als het echt langer gaat regenen, is dit truitje niet geschikt maar voor zo hier en daar een bui, perfect (voor mij)
Afbeelding

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 20 okt 2019 22:02

sensa LTD schreef: 20 okt 2019 14:38 Wat kun je het beste dragen met dit herfstweer of met winter weer op de fiets? Ik draag zelf Castelli of Santini kleding met 2 onder shirts van Under Armour. En een paar warme sokken. En nu krijg ik het ideen dat ik het koud heb vooral koude voeten.
Er wordt al ongeveer 4 pagina's volop tips gegeven en ervaringen gedeeld. Misschien een idee om dit even terug te lezen? :)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 okt 2019 22:06

TL@ schreef: 20 okt 2019 16:34 Ik heb vandaag mijn Torm truitje met lange mouwen voor de eerste keer aangehad. Het was 7°C gemiddeld met een paar buien, helemaal perfect voor mij (enkel een licht onderhemdje eronder)
Mijn lichaam is droog gebleven en ik had enkel koud na de café stop.

Als het echt langer gaat regenen, is dit truitje niet geschikt maar voor zo hier en daar een bui, perfect (voor mij)
Ik stel voor: een elektrische café stopverwarmer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

mimoza
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 20 okt 2019 22:15

daniel1975 schreef: 19 okt 2019 11:17 Hoe valt de Northwave extreme H2O light qua maat? Is het maat-echt of meer standje Castelli (minimaal 1 maat groter kopen dan normaal)?
Ik ben 187cm en 79 kg
Normaal gebouwd.

Ik heb een L in de korte mouwen (alleen een dunne baselayer der onder) en strak overal (buik, borst en armen)

XL in de lange mouwen en die is gevoelig losser (zowel aan buik, armen en borst)
Wel mogelijkheden om er onder nog meer aan te doen, in de diepe winter vind ik dat soms aangenaam

mimoza
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 20 okt 2019 22:21

Jorrr2 schreef: 19 okt 2019 20:29
En als laatste vroeg ik me af of je met goede overschoenen wel een eind komt, of zijn winterschoenen toch wel noodzakelijk?
Ten zeerste aan te raden:
Overschoenen van Gore (windstopper)
Houden de wind altijd compleet buiten, ademen meer dan goed
Houden een plensbui goed buiten, maar niet voldoende voor een hoosbui…

Daarlangs voor echt koud/nat weer, voor mij niks boven de Northwave Raptor

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 21 okt 2019 10:13

tinoh schreef: 11 okt 2019 15:40 Wat goedkoper dan de Castelli en Assos jasjes:

La passione heeft ook een perfetto-achtig jasje tegenwoordig.

https://www.lapassione.cc/pages/rain-jersey
Zaterdag in de harde wind en vandaag in de regen (en wind) gefietst met dit jasje.

Bevindingen:
- Met dit jasje kan ik weer terug naar een korte mouw merino wol ondershirt, hiervoor had ik al de lange mouw versie ondershirt in gebruik (ik heb het liever iets warmer dan te koud bij mijn armen)
- Goede wind "stopper"
- Geen getapte naden -> 35 minuten in de regen vanochtend, boel bleef droog. Het lijkt mij echter dat het bij langdurige regen bij een wat langere tocht, dat dit een probleem zal vormen.
- Flexibele manchetten, wat handig is als je dikkere handschoenen aan hebt, maar dat is wel een bron van "lekkage" -> Het stof van de mouw wat direct een de manchette grensde was vochtig aan het worden, de manchettes zelf niet (?)
- Jasje beschikt over een lange achterflap voor je achterwerk. Dit kan helemaal om je achterwerk heen. Prima. Maar in de praktijk werkt dit voor mij niet, de boel kruipt omhoog. Nog steeds lager dan een normaal lange mouw shirt, maar niet helemaal zoals het bedacht was denk ik.
- Algehele indruk: zoals bij alle LP spullen, erg fijne stoffen, goede pasvorm (voor mij althans), puike afwerking.
- Geen droge achterzak met ritssluiting :dislike: . Zelfs mijn Decathlon shirtjes hebben dat. Vooralsnog is er maar een winterjack bij LP met een afsluitbare achterzak. Wat dat betreft heeft Rapha dit beter voor elkaar...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 okt 2019 10:56

Zijn er echt waterdichte beenstukken ?
Vanmorgen in de stromende regen en boven lichaam bleef droog (7mesh oro)
Maar na 40 minuten begonnen beenstukken, handschoenen en overschoenen toch water door te laten.
Handschoenen had ik neopreen kunnen aandoen, die werken prima.
Maar voor beenstukken heb ik eigenlijk geen betere optie, had nu de futurumshop 4 seasons aan.

Plaats reactie