Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsshirt/jack voor herfstweer

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 okt 2019 11:14

Hebben jullie goede ervaring met de Castelli Perfetto Long Sleeve?

Ik twijfel een beetje tussen de Long Sleeve en de korte mouwen versie met no rain armstukken. Vooral bij woon-werk is het in de herfst ochtends vroeg nog wat te fris voor armstukken en een shirtje. Dan heb ik liever een jack aan met lange mouwen ondershirt.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 18 okt 2019 11:46

Heb ik overwogen, maar zelf gekozen voor de short sleeve. In combi met armstukken (dikkere namoflex en dunnere UPF) ben ik veel flexibeler.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 okt 2019 11:49

bluebird schreef: 18 okt 2019 11:46 Heb ik overwogen, maar zelf gekozen voor de short sleeve. In combi met armstukken (dikkere namoflex en dunnere UPF) ben ik veel flexibeler.
Oke. En hoe is dat ochtends vroeg als het bijvoorbeeld rond 5 graden is?

Ik fiets nu naar mijn werk met een longsleeve ondershirt en standaard jackje eroverheen (niet extreem gevoerd ofzo). Ben dus een redelijke koukleum op de fiets.

Als ik een kortemouw neem, welke maat moet ik dan hebben? Ik ben 66kg en 1m79 lang. Heb graag dat het spul vrij aansluitend zit. Wellicht handig dat er nog een shirtje en zweethemd onder kan als het kouder is.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 18 okt 2019 12:37

Ik heb sinds kort een gabba (2) longsleeve. 's Morgens perfect en 's middags soms net te warm. Maar dat zit hem niet in de mouwdelen. Je kan natuurlijk ook voor de convertible gaan.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 okt 2019 13:13

Bedankt, ik heb inmiddels een Perfetto Longsleeve in maat S en M besteld en dan even kijken welke het beste zit met verschillende laagjes.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 18 okt 2019 14:44

Ik ben 1.76 bij 70 kg, M zit mij als gegoten. Wel is hij aan de voorzijde kort als je staat, maar precies goed in de fiets houding. Met 5 graden zit je aan de onderzijde van het bereik van de perfetto. Als die toch te fris is zou ik een gabba overwegen. Die is volgens mij net wat dikker.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 okt 2019 14:55

bluebird schreef: 18 okt 2019 14:44 Ik ben 1.76 bij 70 kg, M zit mij als gegoten. Wel is hij aan de voorzijde kort als je staat, maar precies goed in de fiets houding. Met 5 graden zit je aan de onderzijde van het bereik van de perfetto. Als die toch te fris is zou ik een gabba overwegen. Die is volgens mij net wat dikker.
Ik heb nog een half thermojack met het rugpaneel wat dunner voor goede ventilatie. Die is niet waterafstotend, maar perfect voor 5 graden en kouder. Bij kouder weer dan 5 graden ga ik toch liever niet in de regen fietsen.

Ik zal dan wel wat tussen de S en M inzitten met 66kg. Ze komen beide mijn kant op en dan kan ik ff passen met verschillende ondershirts. :like:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 okt 2019 10:36

Ik heb ze binnen. S sowieso te klein. Zit om lichaam prima, maar dan kan er onder niet veel meer en te strak rond de armen. De M zit ook strak rond de armen, maar daar kan nog wel een laagje onder en rond de borst wel 2 laagjes. Hij hoort volgens mij ook rond de armen strak te zitten of niet?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2019 11:17

Hoe valt de Northwave extreme H2O light qua maat? Is het maat-echt of meer standje Castelli (minimaal 1 maat groter kopen dan normaal)?
Less is bore

Jorrr2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2019 08:09

Jorrr2 19 okt 2019 20:29

Dag jongens, ik ben wat besluiteloos. Ik heb in de zomer het fietsen opgepikt dus ik had nog geen goede winterkleding in huis. Ik heb nu een Castelli Perfetto Long Sleeve en een Hot Pack 5 aangeschaft. Ik zoek nu eigenlijk een goed shirt met korte armen die tegen wat regen en wind kan, voor temperaturen van 10 tot 15 graden ongeveer, waar ik dan eventueel armwarmers bij aan kan trekken.
De sportful fiandre light lees ik goede verhalen over, maar die heeft geen zakken. De Northwave extreme H2O light die hier werd aangeraden ziet er wel goed uit, maar is nog moeilijk te krijgen geloof ik. Of raden jullie iets anders aan, of een heel andere combi?
En is de Perfetto Long Sleeve ook geschikt voor de nog koudere dagen (rond de 5 graden)?
En als laatste vroeg ik me af of je met goede overschoenen wel een eind komt, of zijn winterschoenen toch wel noodzakelijk?

Thanks!

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 19 okt 2019 21:17

@Jorrr2

Voor onder de 5 graden kun je een extra shirt onder je perfetto LS aantrekken. Ik gebruik een fleece bodywarmer rond die temperatuur.

Is je hot pack 5 een vest? Dan zou ik deze icm armwarmers gebruiken in het geval van 10 tot 15 graden en een beetje regen en wind. Anders is een castelli Squadra vest voor €39 in mijn ogen een heel goede investering.

Als je persé een shirt wilt kun je naar een perfetto light shirt (korte mouwen) kijken.

Met goede overschoenen kom je een heel eind onder nul voor enkele uren. Liefste geïsoleerd met een gladde buitenkant (neopreen oid) zodat het water eraf loopt en je voeten iets warmer blijven. Uiteindelijk vind ik winter schoenen het fijnste omdat de zool ook geïsoleerd is en het aan en uittrekken gemakkelijker is.

Jorrr2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2019 08:09

Jorrr2 19 okt 2019 21:26

Hoi raiju, bedankt voor je reactie!
Nee ik heb het Hot Pack 5 jack gekocht, voor de echte buien en wind, tijdens koude of warme dagen. Maar misschien is een vest ook een goede investering :).

Plaats reactie